آمریکا: آماده برداشتن همه تحریم‌های ایران هستیم

منبع: برترین ها

54

1400/1/19

02:05


سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مدعی است واشنگتن آماده است گام‌هایی را برای بازگشت به پایبندی به توافق هسته‌ای برداشته و رفع تحریم‌هایی که مرتبط با برجام نیستند را نیز درنظر بگیرد.

خبرگزاری فارس: در حالی که آمریکا پیش از برگزاری نشست کمیسیون مشترک برجام در وین از ایران می‌خواست ابتدا به الزامات برجامی بازگردد، اما وزارت خارجه این کشور بامداد پنجشنبه از آمادگی واشنگتن برای پایبند شدن به توافق هسته‌ای خبر داد.

به نوشته رسانه‌های آمریکایی، «ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در نشست خبری روزانه گفت: «گفت‌وگوها در وین دشوار خواهد بود و به دلایل مختلفی از جمله نبود اعتماد بین تهران و واشنگتن، شاهد چالش‌هایی خواهیم بود».

آمریکا: رفع تحریم‌های غیربرجامی را بررسی می‌کنیم

پرایس ضمن اشاره به حرفه‌ای پیش رفتن گفت‌وگوها در وین، توضیح داد: «ما آماده‌ایم گام‌هایی را برای بازگشت به پایبندی به توافق هسته‌ای برداریم، همچنین رفع تحریم‌هایی که مرتبط با برجام نیستند را نیز درنظر بگیریم».

وی با تاکید بر آمادگی آمریکا برای برداشتن تحریم‌های وضع‌شده علیه ایران، اما اظهار داشت: «ما هیچ مشوق یکجانبه‌ای به ایران ندهیم تا به [پایبندی به تعهداتش ذیل] توافق هسته‌ای بازگردد».

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو