فوایدی که مصرف لیمو ترش و عسل برای سلامت بدن دارد

فوایدی که مصرف لیمو ترش و عسل برای سلامت بدن دارد


منبع: آرگا

131

1400/1/19

09:17


نوشیدن مخلوط یک فنجان آب ولرم با عسل و لیمو در صبح به صورت ناشتا علاوه بر اینکه به چربی سوزی و کاهش وزن کمک می کند نقش موثری در بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدن دارد. ما در این مقاله به بیان دیگر خواص لیمو ترش و عسل می پردازیم.

لیمو ترش و عسل هر دو دارای فواید زیادی هستند و ما به صورت روزانه از از این دو ماده پر خاصیت و شگفت انگیز استفاده می نماییم. حال می خواهیم بدانیم ترکیب این دو با یکدیگر چه فوایدی دارد. در ادامه همراه ما باشید و با خواص لیمو ترش و عسل آشنا شوید.

آنچه از خواص لیمو ترش و عسل نمی دانید:

همه ما تا حدودی با خواص لیمو ترش و همچنین فواید و خواص عسل برای سلامت بدن آشنایی داریم، حال لازم است با خاصیت لیمو ترش و عسل زمانی که با یکدیگر مخلوط می شوند نیز آشنا شویم و از این ترکیب پرخاصیت نهایت استفاده را ببریم. به یک لیوان آب ولرم مقداری لیمو ترش و عسل اضافه کنید و این شربت لیمو فوق العاده را نوش جان نمایید.

خاصیت های شگفت انگیز لیمو ترش و عسل

فواید ترکیب لیمو ترش و عسل:

  • تسریع روند کاهش وزن: این مخلوط علاوه بر پاکسازی معده روند کاهش وزن شما را سرعت می بخشد. شما با نوشیدن این شربت احساس سیری بیشتری می کنید و از پر خوری در امان می مانید.
  • برطرف کننده بوی بد دهان: نوشیدن این شربت پر خاصیت در ناشتایی به رفع سریع بوی بد دهان منجر می شود. این شربت ترکیبی دهان را تمیز و باکتری های عامل بوی بد دهان را از بین می برد و لثه را محکم می کند. علاوه بر این، این شربت لایه سفیدی که بر روی زبان تشکیل می شود را که در بوی بد دهان بی تاثیر نیست تا حد زیادی از بین می برد.
  • کمک به تمیزی پوست و گل انداختن گونه: نوشیدن این شربت به پاکسازی و تقویت کلاژن پوست می انجامد و موجب شادابی و طراوت پوست صورت شما می گردد.

خواص ترکیبلیمو ترش و عسل

  • کمک به بهبود حرکت روده بزرگ و درمان یبوست: مصرف این شربت در صبح به صورت ناشتا به سبب تحریک دستگاه گوارش و هاضمه می شود و موجب رفع یبوست می گردد.
  • کمک به هضم بهتر: هضم بهتر برای عملکرد تمام سیستم بدن امری ضروری است و تمام مواد تشکیل دهنده این شربت به بهبود هضم کمک می کنند. علاوه بر هضم بهتر به دفع مواد زائد و سموم از بدن نیز می انجامد.
  • بهبود عملکرد کلون: با نوشیدن این شربت دیواره معده و روده ضدعفونی می شود. این شربت دستگاه گوارش را پاکسازی می کند و به جذب بهتر مواد غذایی بسیار کمک می کند.

خاصیت های لیمو ترش و عسل

  • پاکسازی سیستم لنفاوی: کم آبی سیستم لنفاوی یکی از عمده دلایل عملکرد ضعیف این دستگاه در برابر بیماری ها می باشد. نوشیدن این شربت در صبح به هیدراته شدن سیستم لنفاوی کمک و این دستگاه را تقویت می کند.
  • تقویت انرژی بدن: نوشیدن این شربت در صبح سبب می شود تا افرا سرحال و پر انرژی باشند و خاصیت آرامبخشی این شربت موجب نشاط صبحگاهی می گردد.
  • پاکسازی مجاری ادراری و مثانه: این شربت خاصیت ادرار آوری و ضد عفونی کنندگی دارد. این شربت برای بانوانی که از عفونت دستگاه ادراری رنج می برند یک راه حل مناسب است.

خواص لیمو ترش و عسل

برخی مزایای دیگر ترکیب لیمو و عسل

لیمو و عسل را می توان به عنوان شربت و در مقداری آب ولرم حل کرده و مصرف کرد و یا به عنوان ماسک مورد استفاده قرار دارد، در اینجا با با دیگر فواید عسل و لیمو آشنا می شوید.

لیمو و عسل برای بهبود سرماخوردگی

یک لیوان از آب لیمو ترش و عسل می تواند یک آرام بخش عالی و معجونی عالی برای درمان طبیعی گلودرد باشد و نیز به حفظ سلامتی شما کمک خواهد کرد؛ بنابراین استفاده از مخلوط عسل و لیمو زمانی که از گلودرد، سرفه و یا دیگر بیماری های تنفسی رنج می برید، راهکاری موثر بوده و می تواند از سرفه جلوگیری کرده و دستگاه تنفس را نیز بهبود ببخشد.

استفاده به عنوان ماسک لیمو و عسل

این ترکیب دارای خاصیت های آنتی اکسیدانی، ضد التهابی، ضد باکتری، سرکوب کننده و ایمونوژنی می باشد و نیز موجب تحریک اشتها و افزایش تنفس می شود، از این رو استفاده از آن در داشتن پوستی سالم کمک زیادی خواهد کرد.

مزایای لیمو ترش و عسل

آبلیمو و عسل برای کمک به هضم

همانطور که گفتیم آبلیمو و عسل دارای خاصیت آنتی باکتریال هستند، از این رو مصرف آنها می تواند به سلامت معده کمک زیادی نماید و مصرف این معجون علاوه بر اینکه باکتری های مضر و خطرناک را از معده و دستگاه گوارش پاک کرده و از بین می برد، پروتئین گوارشی نیز با توجه به خاصیت اسیدیته لیمو افزایش پیدا خواهد کرد، حال برای تهیه شربت آبلیمو و عسل می توانید یک قاشق چای خوری عسل را با دو قاشق چای خوری لیمو در یک لیوان آب ولرم مخلوط کرده و نوش جان کنید.

لیمو و عسل برای بهبود متابولیسم

ترکیب لیمو ترش و عسل، فرآیند متابولیسم بدن را سرعت می بخشد و در نتیجه انرژی بدن افزایش پیدا خواهد کرد، حال استفاده منظم از معجون لیمو و عسل برای افزایش انرژی بدن به منظور انجام فعالیت های روزانه بسیار موثر است.

لیمو و عسل برای تقویت ایمنی بدن

لیمو ترش غنی از ویتامین C است و نیز همانطور که گفتیم دارای خاصیت آنتی اکسیدانی، ضد باکتری و ضد عفونی کننده می باشد و عسل نیز یک نوع ماده ضد باکتریایی قدرتمند است، از این رو با استفاده از این نوع مواد غذایی به عنوان یک نوشیدنی و یا ماسک می توان به سلامت بدن، پوست و نیز افزایش سیستم ایمنی بدن کمک زیادی کرد.

فواید لیمو ترش و عسل

حال که با مزایای لیمو ترش و عسل آشنا شدید، می توانید این شربت شگفت انگیز را تهیه نموده و از فواید بی نظیر آن برای بدن استفاده نمایید. همچنین می توانید با کلیک بر روی خواص مواد غذایی با دیگر فواید و ویژگی های منحصر به فرد مواد غذایی مختلف آشنا شده و با اطلاع از فواید هریک، آنها را مورد استفاده قرار دهید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو