اصطلاحات و انواع خدمات در هتل ها

اصطلاحات و انواع خدمات در هتل ها


منبع: تاپ تراول

113

1400/1/19

09:31


لیدوما تریپ

در هنگام رزرو هتل های مشهد بهتر آن است که با اصطلاحات و خدمات هرکدام از آن ها به خوبی آشنا باشید که در طی فرآیند انتخاب و رزرو به مشکلی برنخورید. درست است که عدم آگاهی از این اصطلاحات مشکل جدی ایجاد نمی کند اما قطعا دانستن آن ها در هنگام تحقیق به شما کمک شایانی می کند.

در این نوشتار می خواهیم این اصطلاحات و همچنین خدماتی که شایسته است در رزرو هتل مشهد بدانید را به شما معرفی خواهیم کرد. برای رزرو هتل های مشهد می توانید با کلیک روی اینجا اقدام نمایید.

انواع خدمات در هتل ها


   تبلیغات    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


 آشنایی با اصطلاحات لازم در رزرو هتل های مشهد

برخلاف گذشته هتل ها از امکان مفیدی به نام رزرواسیون غیر حضوری برخوردار شده اند تا مسافران بتوانند هتل و اتاق خود را پیش از سفر انتخاب و برای بازه ی موردنظر رزرو نمایند. واحد رزرواسیون در هر هتل با اطلاعات مربوط به رزرو اتاق ها در روزهای مختلف اعلام می کند که در کدام تاریخ امکان پذیرش مهمان ها در هتل وجود دارد. در فرآیند رزرو هتل یک سری اصطلاحات استفاده می شوند که در ادامه با آن ها آشنا می شویم.

واچر

درواقع واچر تاییدیه هتل از رزرو اتاق است که پس از تکمیل رزرو و پرداخت هزینه در اختیار مسافر قرار می گیرد. این برگه قطعیت رزرو اتاق شما در هتل را اثبات می کند. هنگامی که به هتل رسیدید می توانید با نشان دادن این مدرک بدون هیچ مشکلی پذیرش شوید. اما چک این یا پذیرش به چه معناست؟

چک این یا پذیرش

هنگام ورود به هتل های مشهد برای دریافت اتاق خود باید فرآیند پذیرش یا چک این را بگذرانید. مسافر در این مرحله مشخصات خود و همراهیانش را از قبیل نام و نام خانوادگی، تاریخ تولد، کشور یا شهر مبدا، کد ملی و قصدشان از سفر را باید تحویل دهند. پس از تکمیل این فرآیند می توانید اتاق خود را دریافت نمایید. در اکثر مواقع هتل ها ساعت 14 پذیرش اتاق ها را انجام می دهند.

چک اوت یا خروج

این اصطلاح مربوط به پروسه تخلیه، تسویه و ترک کردن اتاق و هتل است. معمولا در تمامی هتل ها ساعت ۱۲ تخلیه اتاق باید کامل انجام شده باشد تا آماده سازی اتاق برای مسافر بعدی انجام شود.

انواع خدمات در هتل ها

آشنایی با انواع خدمات هتل های مشهد

پیش از  آن که اقدام به رزرو هتل در مشهد کنید باید با انواع خدمات اتاق ها در اقامتگاه ها آشنا شوید تا با آگاهی کافی انتخاب خود را انجام دهید.

: (R.O) Room only

در این نوع پذیرش مسافر فقط خواستار اتاق است و امکانات اضافی از قبیل صبحانه، نهار و شام به اتاق تعلق نمی گیرد.

: (B.B) bed & breakfast

این اصطلاح برای اتاقی استفاده می شود که علاوه بر اتاق، صبحانه نیز به مسافر تعلق می گیرد که البته هزینه جدا ندارد. اکثرا هتل های مشهد صبحانه گرم و سرد را به صورت سلف سرویس ارائه می دهند. مسافر باید برای سایر خدماتی که دریافت می کند هزینه مجزا پرداخت نماید. البته احتمال اینکه در اتاق آب میوه طبیعی یا خوراکی هایی بدون هزینه مجزا وجود دارد.

: (H.B) half board

میهمان در این اتاق علاوه بر اقامت اتاق از صبحانه و نهار یا شام رایگان نیز برخوردار می شود. البته مسافر نمی تواند نهار یا شام را برای وعده رایگان انتخاب نماید. این انتخاب بر عهده خود هتل است که در شهر و کشور های مختلف مانند هتل های مشهد متفاوت است.

  : (F.B) full board

اتاق فول برد اقامت و صبحانه، نهار و شام رایگان را برای مسافر به ارمغان می آورد که مسافر می تواند از آنها برخوردار شود. اما مسافر در صورت دریافت سرویس های دیگر هتل های مشهد باید هزینه آن ها را پرداخت نماید.

انواع خدمات در هتل ها

 : (ALL) ALL inclusive

این مدل هتل ها دارای امکانات تفریحی و رفاهی زیادی هستند که به عنوان مثال عبارتند از ساحل اختصاصی، استخر، پارک های آبی، سالن ورزشی و غیره. مسافران این قبیل هتل ها علاوه بر سه وعده اصلی رایگان همچینن از میان وعده هایی مانند انواع نوشیدنی، کیک، شیرینی و غیره به شکل رایگان برخوردار می شوند. البته سرو میان وعده یا نوشیدنی در این هتل ها در ساعت های خاصی از شب متوقف می شود که بنا بر هتل متفاوت است.

 : (U.ALL) Ultra All inclusive

تفاوت این هتل ها با هتل های ALL این است که سرویس دهی 24 ساعته بدون هیچ محدودیت زمانی خاصی انجام می شود. البته بعضی از هتل های این گروه، امکاناتی از قبیل ماساژ را هم به صورت رایگان به مسافران خود ارائه می دهند.



   تبلیغات    

                 تور کیش

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو