حسن روح‌الامین چهره سال هنر انقلاب ۹۸ شد | تجدید میثاق هنرمندان با معمار انقلاب

70

1400/1/19

11:35


آیین برپایی هفته هنر انقلاب صبح امروز ۱۸ فروردین با حضور اصحاب رسانه و مدیران فرهنگی هنری در بهشت زهرا(س) برگزار و جایزه چهره سال هنر انقلاب در جواز مزار شهید سیدمرتضی آوینی اهدا شد.

حسن روح‌الامین چهره سال هنر انقلاب ۹۸ شد | تجدید میثاق هنرمندان با معمار انقلاب

به گزارش هنرآنلاین، در این مراسم با حضور محمدمهدی دادمان، مجدالدین معلمی، سیدمسعود شجاعی‌طباطبایی از خانواده‌های احمدعلی راغب، کریم اکبری‌مبارکه، پرویز اسکندرپور، مهدی خانبانپور، محمود فتح‌نیا و حامد رحیم‌پور تجلیل به عمل آمد.

همچنین جایزه چهره هنر انقلاب در سال ۹۸ از میان ۵ نامزد نهایی به حسن روح‌الامین اهدا شد. جواد افشاری، محمدصابر شیخ‌رضایی، غلامرضا صنعتگر و محسن کاظمی دیگر نامزدهای دریافت این جایزه بودند. چهره سال هنر انقلابِ سال ۹۸ که می‌بایست در فروردین ۹۹ معرفی می‌شد، به دلایل ناشناخته بودن ویروس کرونا به تعویق افتاد و امروز در افتتاحیه هفته هنر انقلاب اسلامی در جوار مزار شهید آوینی معرفی و تجلیل شد.

روح‌الامین پس از دریافت عنوان چهره سال هنر انقلاب، گفت: به قول استاد موحد ما هنوز هنرمندی در تراز انقلاب اسلامی نداریم. ما سربازی مثل شهید حاج قاسم سلیمانی در تراز انقلاب اسلامی داریم و داشتیم. در زمینه هنر هم آن چیزی که انقلاب اسلامی باید تربیت می‌کرد یک سرباز در حد حاج قاسم سلیمانی است که هنوز محقق نشده است.

وی در ادامه با قدردانی از حوزه هنری برای معرفی وی به عنوان چهره سال هنر انقلاب گفت: راه زیادی برای دستیابی به آن چیزی که انقلاب اسلامی در عرصه فرهنگ و هنر نیاز دارد مانده است. راه باقی مانده چه از نظر کیفی و چه از نظر شناخت جامعه و چه به لحاظ دور ریختن اضافات ذهنی، باید از سوی هنرمند انقلابی پیموده شود. تقدیر باید بعد از مرگ هنرمند انجام شود؛ چرا که معلوم نیست ما در ادامه و آینده به چه مسیری خواهیم رفت. ان‌شاءالله که در امت رسول‌الله از دنیا برویم.

مجدالدین معلمی، معاون هنری حوزه هنری در این مراسم، ضمن اشاره به برپایی ششمین هفته هنر انقلاب و گرامیداشت یاد و نام سید شهیدان اهل قلم شهید مرتضی آوینی، تصریح کرد: هنر انقلاب هر چند در سال ۵۷ آغاز شد اما هر سال رویش داشته و همچنان به آن ادامه می‌دهد. بی‌شک هنر انقلاب سابقه ارزشمند و پرافتخاری دارد اما هنرمندان انقلابی امروز وارد فضای تازه‌ای از تولید و رویکردهای هنر انقلاب شده‌اند که به زودی شاهد آنها خواهیم بود.

در این مراسم همچنین میلاد عرفانپور مدیر مرکز موسیقی حوزه هنری یاد و خاطره هنرمندان درگذشته را گرامی داشت و گفت: زنده‌یاد احمدعلی راغب از طلایه‌داران موسیقی و هنر انقلاب بود که باید یاد و خاطره ایشان را زنده نگه داریم و راه او را ادامه دهیم.

هر سال در هفته سوم فروردین همزمان با سالروز شهادت سیدمرتضی آوینی «هفته هنر انقلاب» نامگذاری شده و در این ایام چهره سال هنر انقلاب معرفی می‌شود. امسال با معرفی ۵ نامزد نهایی قرار است در اختتامیه این رویداد چهره سال هنر انقلاب ۹۹ معرفی شود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو