بهترین ترکیبات طبیعی و در دسترس برای مراقبت از پوست

منبع: زیبامون

322

1400/1/19

12:54


در این بخش از زیبامون 6 ترکیب طبیعی برای مراقبت از پوست صورت که میتونید در کابینت و یخچال پیدا کنید رو بهتون معرفی کردیم.

بهترین ترکیبات طبیعی و در دسترس برای مراقبت از پوست

آب و هوای آلوده ، استرس و محصولات بسیار معطر صورت می تونن بر سلامت پوست ما تأثیر بگذارند و به همین دلیل مراقبت از پوست یکی از موضوعات خیلی مهمی هست که باید حتما به اون توجه داشته باشید و تا حد امکان از محصولات عالی و یا کیفیت برای این منظور استفاده کنید.

اگر چه محصولات مراقبت از پوست متعدد و زیادی در فروشگاه ها و داروخانه ها وجود داره اما معمولا این محصولات دارای قیمت بالایی هستند و ممکنه تمام افراد نتونن این محصولات رو خریداری کنند. اما اصلا جای نگرانی وجود نداره!

در این مواقع انتخاب و استفاده از ماسک های صورت طبیعی و خانگی می تواند به حفظ طراوت و استحکام پوست کمک کنند. مواد طبیعی و سالمی در کابینت و یخچال شما وجود داره که می تونید از این محصولات به عنوان پاک کننده طبیعی برای پوست صورت ، تونر ، اسکراب و غیره استفاده کنید و از این طریق مراقبت خیلی خوبی رو از پوست خود داشته باشید.

با ما در این بخش از زیبامون دات کام همراه بمانید و با برخی از مفیدترین راه ها برای محافظت از پوست با استفاده از مواد طبیعی و در دسترس رو یاد بگیرید.

 

حتما بخوانید: نکات طلایی برای مراقبت از پوست در سال 1400 طبق توصیه متخصصان پوستی

 

1. تونر پوست با گوجه فرنگی و خیار

اگه به دنبال یک راه حل طبیعی برای تقویت پوست خود هستید استفاده از این تونر طبیعی که از ترکیب آب خیار و گوجه فرنگی درست شده میتونه بهترین پیشنهاد برای شما باشه. برای این منظور باید یک خیار و گوجه کوچک رو رنده کنید و یا درون مخلوط کنید بریزید تا کاملا پوره و له بشه. این ترکیب رو درون ظرف مناسب بریزید و در یخچال قرار بدید تا کمی خنک بشه. سپس با استفاده از یک توپ پنبه ای مقداری از این مواد رو بر روی پوست صورت پخش کنید و اجازه 5 تا 10 دقیقه روی پوست بمونه و بعد با آب گرم بشویید.

آنتی اکسیدان های موجود در گوجه فرنگی به پوست کمک می کنند تا با هر گونه رادیکال آزاد مقابله کنه و پوست رو سالم و قوی نگه می دارند و خیار هم تاثیر خیلی خوبی در حفظ شادابی و طراوت پوست خواهد داشت.

 

تونر پوست با گوجه فرنگی و خیار

 

2. اسکراب پوست با گوجه فرنگی

اگه به فکر لایه برداری و اسکراب از پوست خود هستید اما هیچ محصول لایه برداری در دسترس ندارید می تونید از این روش خانگی و طبیعی برای اسکراب کردن پوست صورت استفاده کنید. یک عدد گوجه فرنگی رو به شکل حلقه ای خرد کنید و 1.5 قاشق شکر روی آن بپاشید. سپس یک برش از این گوجه فرنگی رو به شکل دورانی روی پوست صورت ماساژ بدید. البته باید مراقب باشید که پوست رو زیاد مالش ندید ، زیرا ممکنه پوستتون تحریک بشه. این کار رو 5 تا 10 دقیقه ادامه بدید و بعد صورتتون رو با آب گرم بشویید و تمیز کنید. 

استفاده از این لایه بردار سریع و آسان هست و میتونید هفته ای یک بار مورد استفاده قرار بدید. اگه از این روش شبها قبل از خواب استفاده کنید باعث میشه که پوست درخشان و با طراوتی داشته باشید.

 

اسکراب پوست با گوجه فرنگی

 

حتما بخوانید: چگونه پوست درخشان و بی عیب و نقص داشته باشیم؟

 

3. سفت و محکم کردن پوست با انگور و تخم مرغ

داشتن پوست سفت و محکم تاثیر خیلی زیادی در جوان و شاداب به نظر رسیدن چهره داره. شما میتونید از ترکیب یک تخم مرغ با چند حبه انگور یک ترکیب عالی و طبیعی برای سفت و محکم کردن پوست درست کنید. تخم مرغ و انگورها رو درون مخلوط کن بریزید تا کاملا میکس بشن. سپس این ترکیب رو با یک براش تمیز بر روی پوست صورت و گردن بمالید و اجازه بدید 15 تا 20 دقیقه روی پوست بمونه و بعد پوستتون رو با آب سرد بشویید.

عناصر غذایی گیاهی موجود در انگور می تونن از پوست لطیف شما در برابر اشعه ماورا بنفش محافظت کنند و همچنین به دلیل ویتامی c بسیار بالایی که در انگور وجود داره کلاژن سازی در پوست تحریک میشه و خاصیت ار تجاعی پوست تحریک میشه. تخم مرغ هم تاثیر خوبی در سفت و محکم شدن پوست داره و کمک میکنه تا رنگ پوست روشن تر بشه.

 

سفت و محکم کردن پوست با انگور و تخم مرغ

 

4. استفاده از مخمر خشک به عنوان پاک کننده پوست صورت

شما میتونید از مواد موجود در کابینت برای مراقبت از پوست خود استفاده کنید و با یک روش طبیعی و در دسترس ، پوستی کاملا سالم و تمیز داشته باشید. برای این منظور باید 1 قاشق غذا خوری مخمر خشک رو درون 2 قاشق غذا خوری شیر گرم حل کنید. این ترکیب رو به آرومی بر روی پوست صورت پخش کنید و مواظب باشید که این ترکیب رو در نزدیکی چشم ها قرار ندید. اجازه بدید این ترکیب به مدت 15 تا 20 دقیقه روی پوست بمونه و خشک بشه و بعد پوست صورت رو با آب گرم بشویید.

مخمر به عنوان آبرسان پوست و تحریک کننده تولید کلاژن در پوست شناخته شده و معروف هست و این روش میتونه به شما کمک کنه تا نه تنها پوستی کامل تمیز و درخشان داشته باشید بلکه تا مدت های طولانی از سفت و محکم بودن پوست خود محافظت کنید.

 

استفاده از مخمر خشک به عنوان پاک کننده پوست صورت

 

حتما بخوانید: 5 قانون مراقبت از پوست به سبک سوپر مدلهای معروف دنیا

 

5. اسکراب پوست با مایونز و بادام

روش طبیعی و دیگه ای که برای اسکراب و لایه برداری از پوست صورت وجود داره این هست که 40 گرم بادام رو کاملا آسیاب کنید و بعد با نصف قاشق سس مایونز مخلوط کنید. سپس تمام قسمت های پوست صورت رو به آرومی با این اسکراب طبیعی و خانگی ماساژ بدید. بهتره این کار رو چند دقیقه انجام بدید و قبل از اینکه پوستتون رو با آب گرم شستشو بدید اجازه بدید این مواد 10 دقیقه روی پوست بمونه.

مایونز تاثیر خیلی خوبی در نرم ، مرطوب و تغذیه کردن کردن پوست داره و بادام هم باعث میشه تا لایه برداری ملایمی از سطح پوست انجم بگیره و پوستی کاملا شاداب و تازه داشته باشید.

 

اسکراب پوست با مایونز و بادام

 

6. لایه برداری از پوست صورت با کیوی

از ترکیبات طبیعی و موثر دیگه ای که میشه برای لایه برداری و اسکراب پوست صوت استفاده کرد میتونیم به ترکیب 2 قاشق چای خوری شکر با چند قطره روغن زیتون و یک کیوی پوست گرفته و له شده اشاره کرد. تمام این مواد رو به خوبی با هم مخلوط کنید و بعد با استفاده از انگشتان دست و حرکات دورانی روی صورت ماساژ بدید. این کار رو به مدت 3 تا 5 دقیقه انجام بدید و بعد صورتتون رو با آب گرم بشویید.

کیوی پر از اسیدهای آمینه و ویتامین C است که می تونه برای کاهش چربی پوست مفید باشه. شکر به عنوان لایه بردار برای از بین بردن هرگونه پوست مرده عمل خواهد کرد. روغن زیتون هم به عنوان یک ضد باکتری طبیعی عمل میکنه و پوست شما رو قوی نگه می داره.

 

لایه برداری از پوست صورت با کیوی

 

حتما بخوانید: از بین بردن جوش سرسیاه با توصیه های متخصصین پوست

 

سخن آخر

برای حفظ سلامت و شادابی پوست بهتره توجه ویژه ای به مراقبت از پوست داشته باشید. اگرچه محصولات مختلفی برای مراقبت از پوست طراحی و تولید شدند اما استفاده از مواد طبیعی و خانگی نه تنها هزینه کمتری رو به همراه داره بلکه بسیار ساده و در دسترس بوده و در هر زمان و مکانی میشه از این مواد طبیعی برای حفظ سلامت و شادابی پوست استفاده کرد. شما از چه ترکیبات و خانگی برای مراقبت از پوست خود استفاده می کنید؟

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو