سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری صبح امروز پنجشنبه در جمع خبرنگاران در خصوص توافقات دیدار با وزیر دفاع جمهوری تاجیکستان اظهار داشت: با آغاز فصل بهار میزبان وزیر دفاع کشور دوست و همسایه جمهوری تاجیکستان بودیم؛ که در این سفر پایه‌های توسعه روابط نظامی دو کشور گذاشته شد.

وی افزود: همچنین مقرر شد تا گروه کاری مشترکی بین نیروهای مسلح دو کشور ایجاد شود و این کارگروه آینده روابط نظامی و دفاعی را ترسیم و برنامه ریزی کند.

سرلشکر باقری ادامه داد: وزیر دفاع تاجیکستان با هیئت همراه از مجموعه‌های صنایع دفاعی کشور ما بازدید داشتند و در نشست امروز هم درباره گروه‌های کاری مختلف در حوزه نظامی از جمله همکاری‌های آموزشی و ... مذاکره شد.

رییس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: قطعا همکاری نیروهای مسلح ایران و تاجیکستان در ارتقای امنیت و ثبات در منطقه و توسعه نیروهای مسلح تاجیکستان و استفاده از تجارب دو کشور تاثیر مثبتی خواهد داشت و این سفر سرآغاز توسعه روابط نظامی و دفاعی بین دو کشور است.

وی با اشاره به اشتراکات فرهنگی دو کشور گفت: کشور تاجیکستان فارس زبان و دارای فرهنگ تاریخ و دین مشترکی با کشور ما است و بهار طبیعت با بهار توسعه نظامی دو کشور همراه خواهد بود.