رئیس‌جمهور آمریکا گفت: «خشونت‌های مسلحانه در آمریکا مانند بیماری مسری و مایه شرمساری در سطح بین‌المللی است.»

جو بایدن با بیان این‌که «پرچم آمریکا هنوز به‌خاطر کشته شدن ۸ آمریکایی آسیایی‌تبار در جورجیا نیمه‌افراشته بود که ۱۰ نفر دیگر در کلرادو کشته شدند»، افزود: «روزانه در آمریکا به‌طور میانگین ۳۱۶ نفر هدف شلیک گلوله قرار می‌گیرند و ۱۰۶ نفر از آن‌ها جان خود را از دست می‌دهند.»

رئیس‌جمهور آمریکا گفت: «در فاصله یک هفته‌ای بین این دو حادثه بیش از ۸۱۷ تیراندازی دیگر اتفاق افتاد که جان حدود ۲۵۰ نفر را گرفت و بیش از ۵۰۰ مجروح برجای گذاشت.»

بایدن ممنوعیت مالکیت و حمل سلاح‌های جنگی را خواستار شد و گفت: «هیچ دلیلی وجود ندارد که شخصی در خانه‌اش سلاح جنگی نگهداری کند که صد گلوله شلیک می‌کند. هیچ‌کس به چنین چیزی نیاز ندارد.»

کامالا هریس، معاون رئیس‌جمهور آمریکا نیز با بیان این‌که «در تمام طول سابقه کاری‌اش با خشونت‌های مسلحانه مبارزه کرده است»، در سخنانی اعلام کرد: «نمی‌توانیم منتظر وقوع چنین حوادث غم‌انگیزی بمانیم. بیش از آنچه بتوانیم تحمل کنیم چنین حوادث غم‌انگیزی را دیده‌ایم. مردم آمریکا خواستار اقدام عملی در این باره هستند.»

نشریه پولیتیکو به نقل از ۴ منبع آگاه اعلام کرده بود انتظار می‌رود جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا، بسته اقدامات اجرایی خود برای محدود سازی خشونت‌ها با سلاح گرم را رونمایی کند.

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا، و کامالا هریس، معاون او چندی پیش نیز در جریان سفرشان به فلوریدای آمریکا، خشونت آمریکایی‌ها علیه آسیایی‌تبار‌ها را محکوم کردند.