عمل لیفت چشم و شقیقه

عمل لیفت چشم و شقیقه


منبع: نی نی بان

201

1400/1/20

08:05


با افزایش سن، تولید کلاژن پوست کاهش می‌یابد که نتیجه آن شل شدن و افتادگی پوست است. امروزه راه‌های مختلفی برای جوان‌سازی صورت وجود دارد. اخیراً عمل لیفت چشم و شقیقه طرفداران بسیاری پیدا کرده است.


بیشتر بخوانید: لیفت چشم یا شقیقه چگونه انجام می‌شود؟


عمل لیفت چشم و شقیقه به دو روش کلی انجام می‌شود که جراح، بسته به میزان چین و چروک‌های صورت شما، روشی که برایتان مناسب‌تر است را انتخاب می‌کند.


بیشتر بخوانید: جدیدترین روش کشیدن پوست


  • اولین روش، لیفت پوست و بافت زیرین آن است که در لایه‌های بالایی اپیدرم پوست صورت می‌گیرد. به همین دلیل برای از بین بردن چین و چروک‌های سطحی پوست مناسب‌تر است.
  • دومین روش، لیفت ساب پریوستئال است که در لایه‌های زیرین پوست صورت می‌گیرد. پس با چین و چروک‌های عمیق اطراف چشم و پیشانی سر و کار دارد.

                                     

عمل لیفت چشم و شقیقه

عمل لیفت چشم و شقیقه چگونه انجام می‌شود؟

لیفت لایه‌های سطحی یا عمقی پوست از طرق مختلفی صورت می‌گیرد که با چند نوع آن‌ها آشنا می‌شویم.

لیفت چشم و شقیقه با نخ

لیفت چشم و شقیقه با نخ، نه تنها چین و چروک‌ها را از بین می‌برد؛ بلکه کلاژن‌سازی توسط پوست را هم تحریک می‌کند.

همان‌طور که از اسمش پیدا است، متخصص زیبایی با کمک نخ‌های بخیه و بدون نیاز به جراحی، پوست اطراف چشم و شقیقه را بالا می‌کشد و چین و چروک‌ها را ناپدید می‌کند.

از طرفی بدن برای بهبودی، تعداد بسیار زیادی کلاژن به ناحیه لیفت‌ شده می‌فرستد و باعث افزایش نرمی و لطافت پوست می‌شود. در نتیجه لیفت چشم و شقیقه با نخ، نه تنها چین و چروک‌ها را از بین می‌برد؛ بلکه کلاژن‌سازی توسط پوست را هم تحریک می‌کند.

لیفت چشم و شقیقه با نخ‌های PDO و مونو

PDO و مونو هر دو از نخ‌های ویژه‌ای هستند که در لیفت چشم و شقیقه استفاده می‌شوند. این نخ‌ها می‌توانند بعد از چند ماه توسط پوست جذب شوند و دیگر علامتی از خود باقی نگذارند. هم‌چنین بعضی از آن‌ها قلاب‌های مخصوصی دارند که باعث می‌شود عمل لیفت بهتر انجام شود.

                                    

عمل لیفت چشم و شقیقه

لیفت چشم و شقیقه با ژل

در این روش بسته به میزان و عمق چین و چروک‌های پوست، با استفاده از یک سوزن با میکروکانولا به داخل این چین و چروک‌ها ژل تزریق می‌کنند. ژل‌ها و فیلرهای مختلفی در این تکنیک، قابل استفاده هستند. اما اسیدهای هیالورونیک، متداول‌ترین آن‌ها می‌باشد.

لیفت شقیقه با پلاسما

یکی از جدیدترین تکنولوژی‌های روز دنیا در حوزه‌ی زیبایی، استفاده از پلاسما یا پلاسماجت است. در این روش با پلاسماجت، نقاط ریزی از سطحی‌ترین لایه پوست را می‌سوزانند که باعث تبخیر قسمت‌های عمقی پوست می‌شود. پس از گذشت یک هفته و ترمیم شدن پوست، عمق چین و چروک‌ها کمتر شده و پوست لیفت می‌شود.

این روش، بسته به جنس و نیاز هر پوست، 3 تا 4 جلسه و به فاصله 1 تا 2 ماه تکرار می‌شود.

                                    

عمل لیفت چشم و شقیقه

لیفت شقیقه با اندوتاین

اندوتاین یک فناوری پیشرفته و دقیقاً هم‌جنس با نخ‌های بخیه است. یعنی مثل نخ‌های بخیه از مواد قابل جذب ساخته شده و خطری ندارد.

اندوتاین یک فناوری پیشرفته و دقیقاً هم‌جنس با نخ‌های بخیه است. یعنی مثل نخ‌های بخیه از مواد قابل جذب ساخته شده و خطری ندارد. در این روش، دندانه‌ها و خارهای ریزی را که روی اندوتاین کار گذاشته‌اند، در بافت‌های زیر پوست فرو می‌برند. سپس با همین دندانه‌ها، عمل لیفت را انجام می‌دهند. عمل لیفت چشم و شقیقه با اندوتاین حدود 2 ساعت زمان می‌برد.

عوارض لیفت شقیقه

رایج‌ترین عوارضی که بعد از عمل لیفت چشم و شقیقه امکان دارد با آن‌ها مواجه شوید، التهاب، قرمزی، تورم و کبودی است. این عوارض پس از مدت کوتاهی برطرف می‌شوند و جای نگرانی نیست. اما اگر بیشتر از 2 هفته این علائم را داشتید، باید به پزشک خود اطلاع دهید. البته سعی کنید خیلی زیاد هم وسواس به خرج ندهید. مثلاً خوب است بدانید که در بعضی از موارد، کبودی‌های جزئی تا حتی 2 ماه بعد از عمل هم دیده می‌شوند. بعد به مرور التیام پیدا می‌کنند.

عوارض دیگر عبارتند از:

  • خارش غیرقابل تحمل در محل‌های برش یا بخیه شده
  • سردرد
  • سرگیجه

در صورت مشاهده هر کدام از این علائم با پزشک خود تماس بگیرید.

                                     

عمل لیفت چشم و شقیقه

عمل لیفت چشم و شقیقه در بارداری

با توجه به آنچه تا به حال گفته شد، باید بدانید که عمل لیفت چشم و شقیقه با بی‌حسی موضعی یا عمومی همراه است. در نتیجه به خانم‌های باردار توصیه می‌شود در دوران بارداری سراغ عمل‌های زیبایی این چنینی نروند. زیرا مواد بی‌حسی ممکن است برای جنین خطرناک باشند.


بیشتر بخوانید: زیبایی در دوران بارداری، چه اقداماتی مجاز است؟


لیفت شقیقه در خانه

خانم‌های باردار که امکان عمل لیفت چشم و شقیقه ندارند، می‌توانند در خانه و با چند تمرین ساده، افتادگی ابروهای خود را برطرف کنند.

  • اولین تمرین این است که هر دو دست خود را زیر ابروهایتان قرار دهید و با انگشت وسط خود، ابروهایتان را به سمت بالا و بعد به سمت خارج حرکت دهید. این تمرین را 3 بار در روز تکرار کنید و هر بار سعی کنید 5 ثانیه ابروهای خود را در حالت لیفت شده نگه دارید.
  • تمرین دوم این است که چشمان خود را ببندید و ابروهای خود را تا حد ممکن بالا ببرید. چند ثانیه در همین حالت بمانید و این تمرین را روزانه 10 تا 15 بار و در 3 نوبت تکرار کنید.
  • تمرین سوم باید با چشمان باز انجام شود. در این تمرین باید سرتان را صاف نگه دارید و به روبه‌رو نگاه کنید. چند ثانیه بمانید. سپس بدون تکان دادن گردن خود، این بار زیر پاهایتان را نگاه کنید. این تمرین را نیز می‌توانید 6 بار در روز انجام دهید.

                                    

عمل لیفت چشم و شقیقه


بیشتر بخوانید: چین و چروک صورت زنان، راهکارهایی برای رفع


هزینه لیفت چشم

به طور کلی می‌توان گفت هزینه لیفت چه با نخ، چه با جراحی بالا است زیرا همه روش‌ها بسیار تخصصی و حرفه‌ای هستند.

در این مقاله روش‌های مختلفی را برای عمل لیفت چشم و شقیقه معرفی کرده‌ایم. هزینه هر عمل هم بستگی به روشی دارد که انتخاب می‌کنید. اما به طور کلی می‌توان گفت هزینه لیفت چه با نخ، چه با جراحی بالا است زیرا همه روش‌ها بسیار تخصصی و حرفه‌ای هستند. البته نوع پوست و میزان افتادگی آن نیز در قیمت لیفت موثر است.


بیشتر بخوانید: قیمت لیفت ابرو با نخ در سال 1400


برای آشنایی با متخصصین زیبایی ماهر و باتجربه در عمل لیفت چشم و شقیقه:

به کلینیک نی نی بان سر بزنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو