برای مهاجرت به فنلاند چه راه هایی وجود دارد؟

برای مهاجرت به فنلاند چه راه هایی وجود دارد؟


منبع: آرگا

62

1400/1/20

10:07


مهاجرت به کشور فنلاند با شرایط ویژه ای برای علاقه مندان همراه است این کشور به دلیل شرایط مناسبی که برای مهاجران خود فراهم می کند می تواند به پیشرفت آن ها کمک زیادی کند. برای مهاجرت به این کشور شیوه های مختلفی وجود دارد که از جمله آن ها مهاجرت کاری، تحصیلی، ازدواج و سرمایه گذاری می باشد.

فنلاند یکی از کشورهای مهاجرپذیر دنیا است هر سال افراد زیادی از نقاط مختلف دنیا به ویژه ایران به این کشور سفر می کنند و دلیل آن نیز پیشرفت هایی است که در سال های اخیر در این کشور مشاهده می شود می باشد با توجه به اینکه فنلاند در میان دیگر کشورهای دنیا بهترین شیوه های آموزشی را در مدارس و دانشگاه ها هر ساله متقاضیان زیادی قصد تحصیل در این کشور را دارند و سعی دارند به این کشور بروند به همین خاطر است که مهاجرت تحصیلی به فنلاند یکی از شیوه های پرطرفدار مهاجرتی است. خیلی از گردشگرانی که قصد سفر به این کشور را دارند این کشور را یکی از کشورهای مرفه برای سفر می دانند و امروزه آن را به یکی از مهم ترین مقاصد توریستی دنیا تبدیل کرده اند از سویی امنیت بالای این کشور موجب شده است تا کشور مناسبی برای زندگی باشد. با توجه به اینکه طرفداران این کشور بسیار زیاد هستند و هر ساله جمعیت زیادی به قصد تحصیل، کار و سفر به این کشور می روند دولت شرایط ویژه ای را برای مهاجران و توریستان در نظر می گیرد که در ادامه این شرایط را بررسی خواهیم کرد.

شرایط مهاجرت به فنلاند:

در سال های اخیر افراد با شیوه های مختلفی به این کشور سفر می کنند و افرادی که مهاجرت و اقامت به این کشور را دارند باید شرایط ویژه ای داشته باشند اغلب این متقاضیان برای تحصیل و یا کار به این کشور مهاجرت می کنند این دولت نیز شرایطی را برای مهاجران در نظر می گیرد. افرادی که قصد تحصیل در این کشور را دارند باید حتما مدرک آیلتس داشته باشند آن ها می توانند از شرایط بورس تحصیلی نیز برای تحصیل در این کشور استفاده کنند. افراد جویای کار در این کشور ابتدا باید از طرف کارفرمای خود رد این کشور دعوت نامه دریافت نمایند و با ارائه رزومه کاری خود می توانند اقامت دریافت نمایند. افرادی که هیچ یک از این شرایط را ندارند می توانند از طریق سرمایه گذاری کردن در این کشور اقامت دریافت نمایند همچنین اط طریق تولد فرزند و یا ازدواج با اتباع این کشور نیز اقامت شما امکان پذیر می باشد.

 

ویزای فنلاند

با کشور فنلاند بیشتر آشنا شوید:

کشور فنلاند یکی از کشورهایی است که در منطقه اسکاندیناوی و در شمال اروپا واقع شده است مساحت این کشور بالغ بر ۳۳۸۱۴۵ کیلومتر مربع است و در زمره هشتمین کشور وسیع در منطقه اروپا قرار دارد. جمعیت فنلاند ۲۰۱۸ حدود ۵.۵ میلیون نفر است این کشور زیبا دارای چشم اندازهای متعددی است و به همین جهت به یکی از مهم ترین مقاصد گردشگری دنیا تبدیل شده است وجود دریاچه های زیبا در این کشور موجب شده تا هر ساله علاقه مندان زیادی را به سوی خود بکشاند. مردمان این کشور به زبان رسمی فنلاندی صحبت می کنند و باید بدانید که در سال های اخیر این کشور سطح بالایی از نظر کیفیت زندگی داشته است. در ابن کشور سطح ارائه خدمات و رفاه عمومی در حد مساعدی قرار دارد خدمان درمانی و پوشش های بیمه و امنیت در سطح بالایی قرار دارد و مردمان این کشور سطح رفاه عمومی بالایی دارند.

سفر به فنلاند

مهاجرت تحصیلی:

همانطور که اشاره کردیم یکی از شیوه های پرطرفدار در این کشور مهاجرت تحصیلی به فنلاند است این شیوه معمول به دلیل برخورداری سطح مناسب آموزش ها بسیار متقاضی دارد و فرد متقاضی با داشتن مدرک آیلتس می تواند در بخش های مختلفی از این کشور تحصیل کند. متقاضیان باید در آزمون های ورودی دانشگاه این کشور شرکت کنند افراد بعد از تحصیل می تواند در بخش های مختلفی از این کشور مشغول به کار شوند.

مهاجرت به فنلاند

مهاجرت کاری:

در این شیوه مهاجرتی فرد باید یکی از نیروهای متخصصی باشد باید توجه داشته باشید که این کشور ویزای جست و جوی کار ندارد متقاضیان باید توجه داشته باشند که ویزای کاری در این کشور به دو شکل صادر می شود در نوع اول افرادی که در این کشور تحصیل کرده اند می توانند فعالیت کنند که ویزای آن ها تا ۱۲ ماه تمدید می شود همچنین در نوع دوم این ویزا برای افرادی صادر می شود که دعوت نامه کاری دارند. دریافت ویزای کار فنلاند چه شرایطی و چه مراحلی دارد؟ شما متقاضیان در لینک می توانید اطلاعات جامعی را در این زمینه کسب کنید.

مهاجرت سرمایه گذاری:

افرادی که می خواهند از شیوه سرمایه گذاری برای مهاجرت به فنلاند استفاده کنند باید در بخش هایی از این کشور سرمایه گذاری کنند جالب است بدانید که ریسک سرمایه گذاری در این کشور بسیار پایین است افرادی که قصد بیشتر شدن سرمایه دارند در این کشور سرمایه گذاری می کنند بنابراین اشخاصی که قصد اقامت ندارد نمی توانند از این شیوه استفاده کنند. بنابراین باید توجه داشته باشید که سرمایه گذاری کردن شیوه مناسبی برای اقامت در این کشور نمی باشد.

اقامت در فنلاند

مهاجرت از طریق ازدواج و تولد فرزند:

در این شیوه مهاجرتی نیز فرد باید با یک فرد اتباع کشور فنلاند ازدواج کند این ازدواج دارای شرایطی است و باید چند سالی از زمان آن گذشته باشد آن ها باید به مدت دو سال با یکدیگر زندگی مشترک داشته باشند و دولت تحقیقاتی را برای صوری نبودن ازدواج انجام می دهد. از سویی برخی از متقاضیان می توانند مهاجرت از طریق تولد فرزند داشته باشند که فرزند آن ها باید در یکی از بیمارستان های این کشور متولد شود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو