وزیر دفاع آمریکا به فلسطین اشغالی سفر می کند

منبع: برترین ها

67

1400/1/20

10:36


وزیر دفاع ایالات متحده از فردا (دهم آوریل) در قالب یک دیدار رسمی به فلسطین اشغالی و کشورهای آلمان، انگلیس و بلژیک سفر می کند.

خبرگزاری مهر: وزیر دفاع ایالات متحده از فردا (دهم آوریل) در قالب یک دیدار رسمی به فلسطین اشغالی و کشورهای آلمان، انگلیس و بلژیک سفر می کند.
 
 به نقل از اسپوتنیک، پنتاگون شامگاه پنج شنبه با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که «لوید آستین» وزیر دفاع ایالات متحده از روز شنبه دهم آوریل (۲۱ فروردین) در قالب دیدارهای رسمی به فلسطین اشغالی و کشورهای آلمان و انگلیس سفر می کند.
 
آستین همچنین قرار است از مقر فرماندهی «سازمان پیمان آتلانتیک شمالی» (ناتو) در بلژیک دیدار کرده و پیرامون «نحوه مقابله این ائتلاف نظامی با رفتار بی ثبات کننده روسیه، چینِ در حال ظهور، تروریسم، و چالشهای جهانی همچون کووید -۱۹ و تغییرات اقلیمی» بحث و گفتگو کند.
 
در بیانیه پنتاگون آمده است: «وزیر آستین با همتایان خود و سایر مقامات بلندپایه برای گفتگو پیرامون اهمیت روابط دفاعی بین المللی و تحکیم پایبندی ایالات متحده به بازدارندگی و دفاع، تقسیم مسئولیتها، و امنیت دیرپای فراآتلانتیکی دیدار خواهد کرد».
 
آستین قرار است در این سفر با مقامات بلندپایه نظامی و غیرنظامی دیدار کند. در دیدار با «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر اسرائیل و «بنیامین گانتز» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی، فرمانده پنتاگون پیرامون مشارکت راهبردی و «تفوق کیفی نظامی» بحث و گفتگو خواهد کرد.
 
در سفر به آلمان، آستین با «آنه گرت کرامپ- کارن باوئر» وزیر دفاع این کشور و دکتر «یان هکر» مشاور سیاست خارجی و امنیتی صدراعظم آلمان دیدار و گفتگو خواهد کرد. گفتگوها با مقامات آلمان حول محور مبارزه با نفوذ بدخواهانه رقبای راهبردی مشترک دو کشور و تداوم گفتگوها پیرامون وضعیت نظامیان آمریکا در آلمان و سایر کشورها خواهد بود.
 
آستین در سفر به انگلیس با «بن والاس» وزیر دفاع این کشور دیدار و بر اهمیت «همکاری دفاعی آمریکا و انگلیس برای مواجهه با چالشهای امنیت جهانی» تأکید مجدد خواهندکرد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو