عارف: اصلاح‌طلبی اپوزیسیون نظام نیست

منبع: برترین ها

112

1400/1/20

12:34


رئیس بنیاد امید ایرانیان تاکید کرد: اصلاح‌طلبی اپوزیسیون نظام نیست و این جریان در دام عملیات روانی رقیب نمی‌افتد.

خبرگزاری ایلنا: رئیس بنیاد امید ایرانیان تاکید کرد: اصلاح‌طلبی اپوزیسیون نظام نیست و این جریان در دام عملیات روانی رقیب نمی‌افتد.
 
محمدرضا عارف در کنگره انجمن روزنامه نگاران زن گفت: جریان اصلاح‌طلبی اپوزیسون نظام نیست، این جریان در دهه ۹۰ ارزیابی دستاوردهای ارزشمندی را در این دوره داشته است.
 
رئیس بنیاد امید ایرانیان با بیان این که  دستاورد اصلاح‌طلبی در دهه ۹۰ باید ادامه پیدا کند، افزود: اصلاح طلبان در دام عملیات روانی رقیب قرار نمی‌گیرند. اجازه نمی‌دهیم خارج از مجموعه اصلاح‌طلبی برای اصلاح‌طلبان تصمیم گرفته شود.
 
وی با اشاره به شیوع بیماری کرونا گفت: ضمن توصیه به هموطنان برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی مصوب ستاد ملی مبارزه با کرونا، تسریع در روند واکیسناسبون اقشار مختلف را به مسئولین یادآوری می‌کنیم و لازم است که با همکاری و مساعدت دست اندرکاران و نهادهای ذی ربط این امر مهم با فوریت و بدون ائتلاف وقت و بدون پرداختن به مسائل حاشیه‌ای انجام شود.
 
این فعال سیاسی اصلاح‌طلب ادامه داد: جریان اصلاحات بر ضرورت ارتقاء جایگاه و نقش‌آفرینی بیشتر زنان در همه زمینه‌ها مخصوصا مدیریت‌های میانی و رده‌های بالایی کشور تاکید دارد. سهم زنان  در همه امور متناسب باید متناسب با سهم آنان در  تحصیل، تخصص باشد.
 
عارف گفت: جریان اصلاحات کف ۳۰ درصد را برای حضور زنان در نظر گرفته است که در آینده نیز بیشتر خواهد شد.
 
وی خاطرنشان کرد: روزنامه‌نگار بودن و زن بودن با نگاهی به تاریخ جدید، با حق‌طلبی، نوخواهی و هزادی خواهی ایرانیان عجین شده است. از این رو رسالت تاریخی انجمن روزنامه‌نگاران زنان را حرکت در مسیر توسعه‌خواهی، حق‌طلبی و آزادی‌جویی و عدالت خواهی و فساد ستیزی می‌دانم. شما نماینده بخش مهمی از جریان ریشه دار اصلاحات هستید و وظیف سنگینی در این زمینه بر عهده دارید.
 
رئیس بنیاد امید ایرانیان ادامه داد: اصلاحات امروز عقلانی‌ترین ، کم هزینه ترین ، ریشه‌دارترین راهبرد واقع بینانه برای عبور ایران عزیز از مشکلات و مصائبی است که به رسوبات ذهنی، ناکار آمدی، خیال اندیشی ها، ناواقع‌گرایی‌ها ، کند روی‌ها و توسعه ستیزی ها که بر آن تحمیل کرده است، برمی‌گردد .
 
وی تاکید کرد: اصلاحات امروز یعنی فهم درست از مختصات سیاست، اقتصاد، فرهنگ و اجتماع در سطوح جهانی و منطقه‌ای.
 
رئیس فراکسیون امید در مجلس دهم یادآور شد: اصلاح‌طلبی به قرأت ما، یعنی تلاش برای تبدیل وضع موجود به وضع مطلوب با محوریت منافع و مصالح ملی و از همین رو نگاه نقادانه نسبت به وضع موجود داریم و استمرار سیاست‌های کنونی در خیلی از بخش‌ها را جوابگو نمی‌دانیم.
 
وی ادامه داد: از طرفی نسخه‌های خیالی و بیراهه‌های عملاً براندازی‌خواهانه و فرصت‌طلبی‌های بی محتوای درونی را سم مهلکی برای اصلاح‌طلبی می‌دانیم. افراطی‌گری‌ها از سویی و ناکارآمدی‌ها و مفاسد از سوی دیگر محصول این دو رویکرد ضداصلاحاتی درونی است. 
 
عارف گفت: با زبان رسایی می‌گوییم اصلاح‌طلبی هرگز اپوزیسون نظام نیست چناچنه که مدافع سیاست‌های ضد منافع ملت نیز نمی‌باشد. اصلاح‌طلبی یعنی تدابیر و تصمیات نهادهای حاکمیتی صرفا بر اساس منافع ملی ایران و ایرانیان اتخاذ شود.
 
وی ادامه داد: اصلاح طلبی امروز یعنی توجه جدی به مشکلات و مطالبات مردم. پرداختن به مهم ترین چالش های کشور در بخش اجتماعی سیاسی و اقتصاد  و معیشت مردم ، اشتغال ، مسکن جوانان، افزایش سهم اشتغال زنان ،توجه به حقوق اقوام  و نگاه فرهنگی به اقوام به عنوان یک فرصت برای کشور است.
 
رئیس بنیاد امید ایرانیان تاکید کرد: امروز اصلاح طلبی از جهات مختلف با هزینه ها و  هجمه های زیادی مواجه است.  بر ما است که ابتدا اصلاح طلبی را درست تعریف و ترسیم کنیم و هویت خود را معطوف به الزامات زمینه و زمانه تعریف کنیم .
 
وی ادامه داد:امروز بر ما فرض است که اصلاح طلبی را از غیر اصلاح طلبی رها کنیم. امروز بر ما اصلاح طلبان فرض است که با دور اندیشی در دام عملیات روانی رقیب قرار نگیریم و با قاطعیت از رویکرد ائتلاف و انسجام درون جریانی خود در دهه ۹۰ دفاع کنیم و آن را با انسجام و وحدت ادامه دهیم.
 
این فعال سیاسی اصلاح طلب تاکید کرد: امروز باید از تفرقه بپرهیزیم، اصلاح طلبی را پاس بداریم . استقلال اصلاح طلبی را از غیر اصلاح طلبی نمایان سازیم و اجازه تصمیم گیری برای اصلاح طلبی را در خارج اصلاح طلبی ندهیم.
 
وی خاطر نشان کرد: برماست که در تعامل و گفت وگوی واقع بینانه با ملت، مواضع درونی را باز شناسیم خود را در مقابله با فرصت طلبی ها بیمه کنیم و از خیال پردازی هایی که زمینه را برای بر کشیدن توسعه ستیزان ایران ویرانکن فراهم می کنند، عبور کنیم .
 
عارف در پایان گفت: باید از مسائل حاشیه ای بپرهیزییم و برای حضور یکپارچه مردم در انتخابات تلاش کنیم. اهمیت انتخابات شوراها کم از انتخابات ریاست جمهوری نیست و جریان اصلاحات باید تمام تلاش خود را به کار گیرد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو