گروه حامی مسلمانان از فیس بوک شکایت کرد

منبع: برترین ها

52

1400/1/20

14:01


یک گروه حامی مسلمانان در آمریکا از فیس بوک شکایت کرده زیرا این شرکت برخلاف ادعایش در حذف محتوای نفرت پراکنی علیه مسلمانان موفق نبوده است.

خبرگزاری مهر: یک گروه حامی مسلمانان در آمریکا از فیس بوک شکایت کرده زیرا این شرکت برخلاف ادعایش در حذف محتوای نفرت پراکنی علیه مسلمانان موفق نبوده است.
 
 به نقل از رویترز، گروه «مدافعان مسلمان»(Muslim Advocates) روز گذشته از فیس بوک و مدیران ارشد آن شکایت کرده است زیرا این پلتفرم با ادعای نادرست درباره حذف محتوای ناقض قوانین خود، نمایندگان کنگره و دیگران را گمراه کرده است.
 
در این شکایت اعلام شده فیس بوک به طور مداوم در حذف محتوای ناقض قوانین شکست خورده است، از جمله حذف گروه‌ها و صفحاتی که سازمان‌ها و کارشناسان حامی حقوق شهروندی درباره آنها هشدار داده بودند.
 
در این شکایت نامه اشاره شده این موارد شامل صفحات و گروه‌هایی با نام‌هایی است که به مسلمانان توهین کرده و خواهان اتحاد علیه مسلمان یا از بین بردن اسلام شده‌اند.
 
شکایت مذکور در ایالت واشنگتن ثبت شده و ادعا می‌کند مارک زاکربرگ مدیر ارشد اجرایی، شریل سندبرگ مدیر عملیاتی ارشد و همچنین مدیران ارشد دیگر پلتفرم با بیانیه خود درباره حذف محتوای خلاف قوانین خود، قانون حمایت از مصرف کننده این ایالت را زیرپا گذاشته‌اند.
 
در این شکایت از قاضی خواسته شده تا اعلام شود بیانیه مدیران ارشد اجرایی فیس بوک قانون حمایت از مصرف کننده و ایالت واشنگتن را زیر پا گذاشته و خواستار غرامتی شده است.
 
این گروه یک سازمان غیرانتفاعی در واشنگتن است. پلتفرم‌های اجتماعی از مدت‌ها قبل به دلیل شیوه‌های مدیریت نفرت پراکنِی، محتوای خشونت آمیز و سو استفاده تحت تحقیقات و بررسی‌های دقیق قرار دارند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو