وین ممکن است شاهد احیای برجام باشد

منبع: برترین ها

63

1400/1/20

15:57


نماینده چین در آژانس بین المللی انرژی اتمی از احتمال احیای برجام در وین در پی نشست طرفین این توافق بین‌المللی سخن گفت.

باشگاه خبرنگاران جوان: نماینده چین در آژانس بین المللی انرژی اتمی از احتمال احیای برجام در وین در پی نشست طرفین این توافق بین‌المللی سخن گفت.
 
به نقل از شبکه الجزیره، نماینده چین در آژانس بین المللی انرژی اتمی از احتمال احیای توافق هسته‌ای ایران در وین گفت.
 
وانگ اون روز جمعه در پایان نشست کمیسیون برجام در وین اعلام کرد: ما در حال رقابت با زمان هستیم تا واشنگتن و تهران به توافق هسته‌ای پایبند باشند. رضایت طرفین از کار کمیته‌های تخصصی را دیده ایم و وین ممکن است شاهد احیای توافق هسته‌ای باشد.
 
نماینده دائم چین در آژانس بین المللی انرژی اتمی تاکید کرد: ما از اتحادیه اروپا خواستیم تا جلسات دوجانبه خود را ادامه دهد تا نظرات واشنگتن و تهران را به هم نزدیک کند.
 
نشست کمیسیون برجام پس از دریافت نتایج کارگروه‌های کارشناسی برجام، دقایقی پیش در وین پایان یافت. پیش از این نیز نماینده دائم روسیه در آژانس بین المللی انرژی اتمی اعلام کرد طرفین توافق هسته‌ای از نتایج جلسات کارشناسی رضایت دارند.
 
بنا به توافقی که روز سه شنبه در نشست آغازی کمیسیون برجام میان طرفین صورت گرفت، دو کارگروه کارشناسی در حوزه تحریم‌ها و هسته‌ای متشکل از همه اعضای کمیسیون مشترک شامل کارشناسان ایرانی به اضافه کارشناسان کشور‌های ۱+۴ تشکیل شده و در این مدت بررسی‌هایی را صورت داده و قرار شد نتایج اقدامات خود را امروز به نشست کمیسیون مشترک ارائه دهند.
 
در پایان نشست امروز کمیسیون مشترک برجام، توافق شد جلسه آتی کمیسیون در سطح معاونان در روز چهارشنبه آینده (۲۵ فروردین) در وین برگزار شود و بلافاصله در چارچوب گروه‌های کارشناسی، رایزنی‌های فنی و تخصصی به صورت فشرده جهت تهیه و ارائه فهرست اقداماتی که باید از سوی همه طرف‌ها در حوزه رفع تحریم و اقدامات هسته‌ای برای احیای برجام صورت گیرد، ادامه یابد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو