راهنمای ساده تمیز کردن توستر در چند مرحله

منبع: آرگا

201

1400/1/20

19:01


در این مطلب به شما آموزش می دهیم که چگونه توستر منزل خود را به آسانی و فقط در چند مرحله ساده تمیز کرده و چربی های بیماری زا آن را از بین ببرید. تا پایان این مقاله همراه ما باشید.

یکی از چالش هایی که بسیاری از خانم ها با آن سروکار دارند تمیز کردن توستر می باشد. این وسیله را باید حداقل ماهی یک بار تمیز کنید تا تجمع غذا های مانده در آن باعث مریض شدن شما نشود.

تمیز کردن توستر

نحوه تمیز کردن توستر

توستر یکی از وسایل آشپزخانه می باشد که باید به صورت منظم آن را چربی زدایی کنید. برخی از افراد نمی توانند این کار را به درستی انجام بدهند و تمیز کردن آن را بسیار سخت می دانند. در ادامه روش تمیز کردن آن را برایتان بیان می کنیم.

چربی زدایی سینی توستر

  • برای این که توستر خود را تمیز کنید باید آن را از برق کشیده باشید تا زمانی که از مواد شوینده استفاده می کنید دچار برق گرفتگی نشوید.
  • بعد از کشیدن برق این وسیله می توانید سینی آن را خارج کرده و در ابتدا سعی کنید خرده نان ها و مواد غذایی که درون آن ریخته شده را به خوبی تمیز کنید. می توانید این کار را با یک تکه روزنامه انجام دهید. برخی از توستر ها دارای سینی های جدا نشدنی اند بنابراین برای تمیز کردن آن ها کافی است تا روزنامه را پهن کرده و سینی را برعکس کنید تا تمام موادی که درون آن ریخته شده است از درونش خارج شود.
  • بعد از این که مواد درون سینی را خالی کردید باید آن را مانند سایر ظروف به خوبی بشویید و سعی کنید چربی هایی که روی آن ایجاد شده است را با آب گرم و مایع ظرفشویی به خوبی تمیز کنید و سینی را در یک گوشه بگذارید و اجازه بدهید کاملا خشک شود.

پاک کردن بخش درونی توستر اهمیت بسیاری دارد.

تمیز کردن قسمت درونی

  • برای این که درون توستر را به خوبی چربی زدایی کنید می توانید از یک مسواک استفاده کنید.
  • زمانی که شما از مسواک استفاده می کنید می توانید به خوبی بخش درونی و سیم های توستر را پاک کنید تا آلودگی ها از بین برود و بعد توستر را تکان دهید تا مواد اضافی آن روی روزنامه بریزد.
  • برای این که تخته های درون توستر را تمیز کنید می توانید مسواک را به کمی سرکه آغشته کنید و هر بخشی که می خواهید را با سرکه تمیز کنید تا آلودگی هخا و چربی های درون آن تمیز شود.

پاکسازی بخش بیرونی

  • برای این که وسایل آشپزخانه خود را تمیز کنید کافی است دستمال نخی تمیزی را تهیه کنید و آن ها را هر دو روز یک بار با این دستمال تمیز کنید.
  • اگر توستر شما بسیار چرب شده باشد برای تمیز کردن آن می توانید از سرکه و آب استفاده کنید فقط یادتان باشد که این آب و سرکه نباید به میزان بسیار زیادی باشد زیرا ممکن است باعث خرابی دستگاه شود.

پاک کردن توستر با سرکه و آب

یادتان باشد که تمیز کردن دستگاه های برقی می تواند از کثیف شدن بیش از حد آن ها جلوگیری کند و شما مجبور نخواهید شد که آن ها را به سختی چربی زدایی کنید. در واقع شما می توانید با تمیز کردن ماهانه این وسیله به روش گفته شده سلامت خود تضمین کنید. در ادامه می توانید با کلیک بر روی لینک های زیر سایر مقالات آرگا را در زمینه خانه داری، تمیز کردن فیلتر هود و تمیز کردن اجاق گاز مشاهده کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو