سقوط ۳۰۰پله‌ای ترامپ در فهرست میلیاردر‌ها

منبع: برترین ها

58

1400/1/20

21:14


رئیس جمهوری پیشین آمریکا با از دست دادن میلیون‌ها دلار از دارایی‌های خود در یک سال اخیر به ویژه پس از خروج از کاخ سفید حدود ۳۰۰ پله در تازه‌ترین فهرست میلیاردرهای جهان سقوط کرد و در رده ۱۲۹۹ قرار گرفت.

همشهری‌آنلاین: به نقل از گاردین، گرچه کرونازده‌ترین سال تاریخ جهان بیش از همه به کام میلیاردرها شد و بسیاری از آنها به لطف رونق گرفتن برخی بازارها به ویژه در حوزه‌های دیجیتال و آنلاین بر دارایی‌های افسانه‌ای خود افزودند اما بودند کسانی که در سال ۲۰۲۰ زیان دیدند و در فهرست میلیاردرهای فوربس سقوط کردند. یکی از آنها دانلد ترامپ بود که در یک سال اخیر میلیون‌ها دلار از دست داد و ۳۰۰ پله در این فهرست پایین رفت. حالا رئیس جمهوری پیشن آمریکا در فهرست ۲۷۵۵ میلیاردر جهان تقریبا در میانه‌های جدول قرار دارد و رده ۱۲۹۹ را از آن خود کرده است. ماجرای حمله به کنگره آمریکا بیشترین آسیب را به اعتبار و دارایی ترامپ وارد آورد.

سقوط ۳۰۰پله‌ای ترامپ در فهرست میلیاردر‌ها

جف بزوس، مالک و همه‌کاره آمازون به لطف رونق گرفتن بازار فروش دیجیتال در زمانه کرونا برای چهارمین سال پیاپی پولدارترین میلیاردر جهان لقب گرفت و با ۱۷۷ میلیارد دلار در صدر ایستاد. ایلان ماسک، رئیس تسلا که سال پیش فقط ۲۵ میلیارد دلار ثروت داشت و در رده ۳۱ میلیاردرهای دنیا بود، بیش از ۱۲۶ میلیارد دلار بر پول‌های خود افزود با ۱۵۱ میلیارد دلار دارایی دومین مرد پولدار جهان شد. در یک سال گذشته ۴۹۳ چهره تازه به این فهرست راه یافتند که می‌شود هر ۱۷ ساعت یک میلیاردر و ۲۰۵ نفر هم فقط از چین بودند. دارایی میلیاردرهای جهان به رقم خیره‌کننده ۱۳ تریلیون دلار رسیده و پنج تریلیون دلار آن مربوط به سال ۲۰۲۰ بوده است.

از چهره‌های تازه این فهرست در یک سال اخیر می‌توان به کیم کارداشیان و همسرش کانیه وست (با ۱.۸ میلیارد دلار) اشاره کرد. ضمن اینکه ۶۱ میلیاردر هم از فهرست میلیاردرهای فوربس بیرون رفتند؛ از جمله ایزابل دوس سانتوس که زمانی پولدارترین زن آفریقا بود و در ماه‌های گذشته به فساد متهم شد. در مجموع ۸۱ درصد میلیاردرهای جهان در سال ۲۰۲۰ به ثروت و دارایی خود افزودند. ویتنی ولف-هرد ۳۱ ساله جوان‌ترین زن میلیاردر خودساخته و گیوم پوساز ۳۹ ساله جوان‌ترین مرد میلیاردر خودساخته لقب گرفتند.

۲۵۰ نفر از کسانی که پیش‌تر از فهرست بیرون رفته بودند، دوباره به آن پیوستند و پولدارترین چهره تازه‌وارد هم میریان ادلسن از نوادا بود که با مرگ شوهرش شلدن ادلسن در ژانویه بیش از ۳۸ میلیارد دلار ارث برد. دارایی ۱۰ میلیاردر برتر که سال گذشته ۶۸۶ میلیارد دلار بود، امسال با ۱.۱۵ تریلیون دلار رسید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو