فرشته حسینی بیوگرافی لیلا در سریال قورباغه

فرشته حسینی بیوگرافی لیلا در سریال قورباغه


منبع: مینویسم

73

1400/1/20

22:40


فرشته حسینی بیوگرافی لیلا در سریال قورباغه

فرشته حسینی بیوگرافی لیلا در سریال قورباغه

فرشته حسینی بازیگر جوان سینمای ایران است که این روزها به دلیل بازی خوبش در سریال قورباغه بر سر زبان ها افتاده است. فرشته حسینی 24 سال دارد و در فیلم هایی نظیر سونامی و رفتن خوش درخشیده است. فرشته حسینی با توجه به این که افعان تبار هستند و در سینمای ایران فعالیت می کند همیشه زیر ذره بین مخاطبان بوده است. در ادامه این مطلب با فرشته حسینی بیوگرافی لیلا در سریال قورباغه ساخته هومن سیدی می پردازیم. پیج اصلی اینستاگرام کرم بورسین بازیگر ترکیه ای و بیوگرافی را بخوانید.

فرشته حسینی بیوگرافی لیلا در سریال قورباغه

فرشته حسینی متولد ۶ اردیبهشت ماه، سال ۱۳۷۶ در تهران، بازیگر سینما و تئاتر افغان‌ تبار اهل ایران است. پدر و مادر ایشان افغان و مهاجر هستند و او متولد تهران است. فرشته دارای ۵ خواهر و ۱ برادر می باشد.

خانواده فرشته حسینی که اهل کشور افعانستان هستند به دلیل جنگ در ابتدا به پاکستان مهاجرت می کنند و پس از مدتی به ایران مهاجرت می کنند. ابتدای زندگی خانواده حسینی در ایران بسیار سخت سپری می شده به حدی که فرشته در کودکی و زمان مدرسه مجبور به کار در کارگاه خیاطی بوده است. و خودش در این باره می گوید روزهایی که به سختی کار می کردم و از فرط خستگی روی چرخ خیاطی خوابم می برد.

فرشته حسینی بیوگرافی کامل او را بخوانید. او از 9 سالگی وارد گروه سرود و تئاتر مدرسه می شود و پس از سرگروه شدن در این گروه ها در مسابقه هنری منطقه مقام اول را کسب می کند. علاقه او به کار هنری باعث می شود زمانی که کلاس چهارم ابتدایی بوده اولین کار خود را کارگردانی کند و در سطح استان تهران مقام دوم را به دست می آورد. پس از آن هنرمندان ایرانی به او توصیه کردند که به صورت تخصصی این هنر رو ادامه بده و با توجه به مخالفت خانواده ش این رشته رو ادامه میدهد. او از 9 تا 12 سالگی تئاترهای موزیکال بازی می کرده و پس از آن تئاتر های خشونت علیه زنان، سینماهای من، شازده کوچولو، ماهی سیاه کوچولو، من موجودی احساساتی هستم،  یک خاطره، یک مونولوگ، یک فریاد و یک نیایش را بازی کرده است.

فرشته دانش آموخته بازیگران پیشکسوت سینما و تلویزیون هم چون آقای اصغر محبی، خانم مهتاب نصیرپور و محمد رحمانیان است. او در سال 1394 با بازی در مستند من یک دختر شادم با کارگردانی سامره رضایی وارد دنیای بازیگری شد. و در سال 1395 با بازی در فیلم رفتن که ساخته برادران محمودی است بازی کرد و توانست در جشنواره فیلم مراکش جایزه بهترین بازیگر زن را دریافت کند. و به خاطر همین فیلم توانست در مراسم اسکار سال 2016 به عنوان نماینده افغانستان حضور یابد.

دفاع فرشته حسینی از کارگردان‌ها و بازیگران ایرانی

خانم فرشته حسینی درباره تجربه تحقیر شدنش در ایران در برنامه تلویزیونی طلوع در پاسخ سوالات مجری این برنامه گفت: شاید باورتان نشود در زمانی که در فیلم سینمایی کار می‌کردم هموطنان افغانستانی مرا به دلیل اینکه یک دختر هستم تحقیر می‌کردند، اما از زمانی که در ایران فعالیت هنری دارم یک روز هم تحقیر نشدم. کارگردان‌ها و بازیگران ایرانی مرا تشویق می‌کردند.

عکس ها و بیوگرافی بازیگر دختر فیلم The Queen’s Gambit

گلایه‌های حسینی از نگاه‌های نژادپرستانه

خانم فرشته حسینی در دفاع از سینماگران و هنرمندان در یک برنامه تلویزیونی لب به سخن گشود، و از رفتارها و نگاه های زننده ای که نسبت به پناهجویان و مهاجران افغان است گلایه کرد.

این خانم بازیگر جوان، در فضای مجازی متنی را در این باره منتشر کرد که به شرح زیر می باشد:
“متولد ایرانم، از پدر و مادری افغانستانی. چی باعث می‌شود کسی فکر بکند من نباید از حقوق انسانی بهره مند باشم؟ کی تصمیم می‌گیرد که اجازه داشتن عزت نفس، حقوق برابر و آرامش رو به من ندهد؟ چی باعث می‌شود وقتی می‌خواهید کسی رو مسخره کنید بگویید مثل افغانیا می‌ماند؟ چی توی من وجود دارد که آنقدر شما رو آزار می‌دهد؟”
در قسمت دیگری از این طور نوشته است که:”این مرزها قرار نیست که تعیین بکند که چه کسانی رو باید دوست داشته باشیم و از چه کسایی متنفر باشیم بدون این که ارتباطی برقرار شده باشد. قرار نیست هیچ مرزی مانع عشق ورزیدن و احترام بشود.”

پیج اینستاگرام فرشته حسینی 

فرشته حسینی در اینستاگرام با نام fereshtehosseini_ فعالیت می کند و هم اکنون بیش از 361 هزار دنبال کننده دارد. اخیرا عکس هایی از او منتشر شده که با توجه به تشابه لباس هایش با نوید محمد زاده حاشیه هایی درباره آن ها بر سر زبان ها افتاده است.

فرشته حسینی با توجه به تبریک تولد خاصش این حواشی را پررنگتر کرد.

فیلم و سریال و تئاتر های فرشته حسینی بیوگرافی لیلا

فیلم های سینمایی

– هفت و نیم     (نوید محمودی    ١٣٩٨)
– سونامی     (میلاد صدرعاملی   ١٣٩٧)
– شکستن همزمان بیست استخوان     (جمشید محمودی     ١٣٩٧)
– یلدا    (مسعود بخشی      ١٣٩٧)
– رفتن     (نوید محمودی   ١٣٩۵)

نمایش خانگی
– قورباغه     (هومن سیدی      ١٣٩٨)

تئاتر
– خشونت علیه زنان
– سینماهای من
– شازده کوچولو
– ماهی سیاه کوچولو
– من موجودی احساساتی هستم
– یک خاطره، یک مونولوگ، یک فریاد و یک نیایش

گالری عکس های فرشته حسینی و بیوگرافی اش

فروشگاه قطعات آسانسور

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو