دو منبع در کنگره آمریکا با توجه به مخالفت جمهوریخواهان برای کمک به فلسطینی‌ها به نشریه هیل گفتند، این اقدام نمایانگر تلاش برای ادامه سیاست‌های تندروانه دونالد ترامپ رییس جمهوری پیشین آمریکا است که بودجه فلسطینیان را قطع کرد.

سناتور جیمز ریچ و مایکل مک کال نمایندگان جمهوریخواه آی داهو و تگزاس از اعضای کمیته نظارت بر امورخارجی آمریکا با صدور بیانیه‌ای مخالفت خود را با کمک ۷۵ میلیون دلاری واشنگتن به فلسطینی‌ها اعلام کردند.

این مبلغ بخشی از کمک  ۲۳۵ میلیون دلار به فلسطینیان است که در اوایل هفته جاری توسط دولت بایدن اعلام شد.

جو بایدن رییس جمهوری آمریکا چهارشنبه گذشته به کنگره اعلام کرد که قصد دارد کمک به فلسطینی‌ها را از سر بگیرد. این کمک‌ها شامل ۱۵۰ میلیون دلار از طریق آژانس آنروا، ۷۵ میلیون دلار حمایت اقتصادی و ۱۰ میلیون دلار کمک توسعه‌ای است.

یک منبع آگاه در کنگره گفت که دولت در ایمیلی به دفاتر نمایندگان همچنین اعلام کرد که قصد دارد کمک‌های امنیتی به فلسطینی‌ها را از سر بگیرد.

با روی کار آمدن دولت بایدن رئیس جمهوری آمریکا، زمزمه‌هایی در مورد نزدیک شدن روابط رام الله با واشنگتن بر سر زبان‌ها افتاد. حتی پس از پیروزی بایدن در انتخابات ۲۰۲۰، تشکیلات خودگردان از ارتباط با دولت جدید آمریکا از طریق کانال رسمی خبر داد.

رژیم صهیونیستی و مقامات آن بارها نسبت به رویکردهای دولت بایدن در قبال اسرائیل و کند شدن روندهایی مانند عادی سازی روابط با کشورهای عربی و مسلمان ابراز نگرانی کرده‌اند.

کارشکنی جمهوریخواهان آمریکا برای کمک به فلسطینی‌ها