تولیدات میلگرد استیل به میلگرد استیل نگیر، بگیر، نسوز و آلیاژی طبقه‌بندی می‌شود که از پرکاربردترین انواع آن می‌توان به سری ۳۰۰ و میلگردهای استنلس استیل ۳۰۴ و ۳۱۶ اشاره نمود.

میلگرد استیل ۳۰۴

میلگرد استیل ۳۰۴ از دسته‌ی فولادهای آلیاژی استنلس استیل است. این استیل دارای خواص غیر مغناطیسی بوده و توسط آهنربا جذب نمی‌شود. از دیگر ویژگی‌های این محصول می‌توان به قابلیت ماشین کاری و مقاومت به خوردگی مخصوصا در محیط‌های حاوی کلرید اشاره نمود. همچنین به دلیل پایین بودن استحکام تسلیم و قابلیت تغییر طول زیاد، قابلیت شکل پذیری در اشکال پیچیده را دارد.

این میلگرد در ساخت تجهیزات پزشکی، صنایع غذایی، تجهیزات آزمایشگاهی، ماشین آلات صنعتی و… کاربرد دارد.

میلگرد استیل 316

میلگرد استیل ۳۱۶ دارای خواص غیر مغناطیسی بوده و نگیر است. این محصول در ساخت قطعات و دستگاه های مورد استفاده در صنایع نساجی، صنایع نفت و پالایشگاه کاربرد دارد. همچنین از این میلگرد به دلیل داشتن قابلیت مقاومت در برابر خوردگی بالا، هنگامی که فولاد در معرض خوردگی‌های شیمیایی است استفاده می شود.

تفاوت میلگرد استیل 304 با میلگرد استیل 316

میلگرد

مهمترین تفاوت میان میلگرد استیل 304 و 316 در عناصر تشکیل دهنده آن‌ها می‌باشد اما از نظر ظاهری این دو میلگرد شبیه به یکدیگرند. گفتنی است وجود آلیاژ مولیبدن مقاومت استیل 316 را در برابر خوردگی در محیط نمکی یا کلرید افزایش داده که میلگرد استیل ۳۰۴ این خاصیت را ندارد. وجود نیکل بیشتر و مولیبدن در استیل 316 باعث افزایش قیمت آن شده است و میلگرد استیل 304 به دلیل ارزان‌تر بودن یک گزینه اقتصادی خوب محسوب می‌شود.

همچنین میلگرد استیل 316 دارای مقاومت به خوردگی بیشتر، خواص مکانیکی و استحکام بهتری در برابر حرارت در دماهای بالا در مقایسه با میلگرد استیل 304 است.