افزایش بیماران بدحال در بیمارستان‌ها

34

1400/1/21

10:25


افزایش بیماران بدحال در بیمارستان‌ها

سلامت نیوز:عضــو کمیتــه علمی ستاد مقابله با کرونا بااشاره‌به وضعیت مراجعات بیماران کرونا به بیمارستان‌ها در خیز چهارم بیماری، گفت: متأسفانه حداقل دو سه هفته سخت و پُرمرگ را در‌پیش خواهیم داشت.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه آرمان ملی ،دکتر حمید عمادی ، بااشاره‌به وضعیت گردش ویروس کرونا در کشور گفت: درحال‌حاضر بیمارستان‌ها به سرعت پُر شدند و بیمارانی که داریم بستری می‌کنیم، عمدتا بیماران بدحالی هستند و نمی‌توانیم سریع مرخص‌شان کنیم و مجبوریم بیماران را بیشتر در بستری نگه داریم تا بهبودی حاصل کنند. این موضوع باعث می‌شود که بیمارستان‌ها زودتر به ظرفیت اشباع برسند و نتوانند پذیرش بیمار داشته باشند.در این وضعیت نگران‌کننده، ممکن است نتوانیم سرویس درست را به مردم ارائه کنیم. زیرا بیماران هم زیادند و هم بدحال.

افزایش شدت بیماری‌زایی کرونا

وی بابیان‌اینکه افزایش بدحالی بیماران به‌دلیل افزایش شدت بیماری است، گفت: درصد عمده‌ای از ویروسی که اکنون افراد را آلوده می‌کند، کرونای جهش‌یافته انگلیسی است. عمادی درباره برخی اظهارات مبنی‌بر احتمال سیاه شدن وضعیت تهران و شهرهای قرمز طی چند هفته آتی، ادامه داد: امیدوارم این‌طور نشود، اما این موضوع بستگی دارد که مسئولان سریعا اقدامی کنند و تصمیمات جدی بگیرند.

اقدامات و محدودیت‌هایی را اعمال کنند. اقداماتی که در آذرماه در کشور انجام شد و اعلام تعطیلی عمومی کنند. دراین‌صورت شاید بتوانیم جلو پیش‌روی کرونا را بگیریم تا از مرحله قرمز به مرحله سیاه کرونایی نرسیم. بستگی به روند تصمیم‌گیری و اقدام ازسوی مسئولان دارد، اگر با همین روند پیش رود، ممکن است در شهرهای قرمز به وضعیت سیاه هم برسیم. وی تاکید کرد: پیشنهاد ما این است که در شهرهای قرمز مانند تهران تعطیلی‌ها و ممنوعیت‌های جدی اتفاق افتد.

ادامه مرگ‌های ۳رقمی

عمادی درباره احتمال افزایش مرگ‌و‌میرهای ناشی‌از کرونا در کشور نیز اظهار کرد: واقعا دوست ندارم چنین پیش‌بینی‌هایی کنم، مردم خسته‌اند و دیگر تحمل اخبار ناگوار و ناامیدکننده را ندارند. بااین‌حال واقعیت این است که اکنون مرگ‌و‌میر ما سه رقمی شده و حالاحالاها و حداقل تا دو سه هفته آینده سه رقمی خواهد ماند. شرایط بعد از آن هم به تصمیمات و اقداماتی بستگی دارد که انجام داده می‌شود.

وی بابیان‌اینکه متاسفانه حداقل دو سه هفته سخت و پرمرگ را در پیش خواهیم داشت، گفت: موجی که اکنون شاهد آن هستیم، موج شلوغی‌های آخر اسفندماه و سفرهای فروردین‌ماه است که مرگ‌هایش را طی دو سه هفته دیگر نشان می‌دهد. مسئولان باید سریع‌تر تصمیم‌گیری کنند و مردم هم رعایت کرده و پروتکل‌های بهداشتی را جدی بگیرند.

کادر بهداشت و درمان واقعا دیگر خسته‌اند. مردم نمی‌دانند در بیمارستان‌ها چه وضعیت بدی حاکم است. عمادی درباره عدم تعلیق خطوط هوایی ترکیه و خطرات این موضوع، گفت: همیشه درنهایت تصمیم درست را می‌گیریم، اما آنقدر دیر دست به اقدام می‌زنیم که وضعیت‌مان بدتر می‌شود. درحالی‌که باید سریع‌تر تصمیم‌گیری کنیم. اگر مقداری زودتر و جدی‌تر برخورد می‌کردیم اکنون چنین آمار ابتلا و مرگی در کشورمان نداشتیم؛ مانند روز روشن بود که چنین اتفاقی می‌افتد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو