خاطرات «مایک پنس» کتاب می‌شود

منبع: برترین ها

69

1400/1/21

10:30


«مایک پنس» معاون اول «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا، یک کتاب افشاگرانه از خاطرات خود پیش و پس از ورود به کاخ سفید منتشر می‌کند.

خبرگزاری ایرنا: «مایک پنس» معاون اول «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا، یک کتاب افشاگرانه از خاطرات خود پیش و پس از ورود به کاخ سفید منتشر می‌کند.
 

خاطرات «مایک پنس» کتاب می‌شود

 
به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، مایک پنس معاون اول دولت پیشین آمریکا برای روایت خاطرات حرفه سیاسی خود با انتشارات سیمون اند شوستر آمریکا یک قرارداد ۳ تا ۴ میلیون دلاری برای چاپ دو کتاب منعقد کرده است. جلد اول از این کتاب که هنوز نامی برایش انتخاب نشده، در سال ۲۰۲۳ میلادی منتشر خواهد شد.
 
پنس ۶۱ ساله با انتشار بیانیه‌ای در این باره گفت: مفتخرم که می‌توانم داستان زندگیم در خدمت به مردم آمریکا را از کار کردن در کنگره و دفتر فرمانداری ایندیانا تا معاون اولی دولت آمریکا روایت کنم.
 
وی خاطرنشان کرد در کتابش مخاطبان را به یک سفر از شهری کوچک در ایندیانا به مقصد واشنگتن دعوت می‌کند.
 
دانا کندی قائم مقام و ناشر سیمون اند شوستر از کتاب پنس به عنوان اثری افشاگرایانه یاد کرد و گفت: زندگینامه افشاگرایانه (پنس) کتابی معتبر و کامل درباره یکی از مهمترین دولت‌ها در تاریخ آمریکاست.
 
پنس اولین مقام ارشد از دولت ترامپ است که از زمان پایان دوره ریاست جمهوری وی در ماه ژانویه (دی- بهمن ۹۹)، خبر از چاپ کتاب خاطراتش می‌دهد. بنابر گزارش‌های موجود، کلین کانوی مشاور سابق کاخ سفید و مایک پمپئو وزیر امور خارجه سابق آمریکا نیز در حال نگارش کتاب خاطرات خود از دوران ریاست جمهوری ترامپ هستند.
 
خبر انتشار زندگینامه پنس احتمالا همان تنش‌هایی را به همراه خواهد داشت که شخص وی پس از آن که درخواست ترامپ برای کمک به لغو نتیجه انتخابات ریاست جمهوری در این کشور را نپذیرفت، با آنها روبه‌رو شد.
 
در بین دمکرات‌ها و دیگر مخالفان ترامپ، پنس معمولا به عنوان یکی از متحدان وفادار ترامپ شناخته می‌شود. اما ترامپ و طرفدارانش از این که وی در جلسه رسمی کنگره برای اعلام پیروزی جو بایدن در انتخابات آمریکا مداخله نکرد، کینه به دل دارند. این تایید رسمی که پنس هیچ قدرتی در توقف آن نداشت پس از هجوم روز ششم دی طرفداران ترامپ به ساختمان کنگره، تا ساعتها به تاخیر افتاد اما در نهایت انجام شد.  
 
 افراط‌ ‌گرایان حامی دونالد ترامپ که با ادعاهای بی‌اساس وی درباره تقلب در پنجاه و نهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری آمریکا تحریک شده بودند،  ۱۷ دی ۹۹ به کنگره آمریکا حمله و این ساختمان را که به گفته رویترز نماد دمکراسی این کشور است، اشغال کردند.
 
مایک پنس معاون اول ترامپ در واکنش به این رویداد در توییتی خواستار توقف خشونت‌ها در کنگره شد و نوشت: حمله به ساختمان کاپیتال (کنگره) تحمل نخواهد شد و کسانی که عامل آن بودند با تمام ظرفیت‌های قانونی تحت تعقیب قرار می‌گیرند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو