نمایش اثر هنرمند ایرانی در نمایشگاهی با موضوع فرادیجیتال

94

1400/1/21

12:31


آثار ۲۶ هنرمند از کشورهای مختلف در نمایشگاه مجازی «چشم‌انداز جدید» به نمایش درآمده که اثر هنرمند ایرانی هم میان آنها به چشم می‌خورد.

نمایش اثر هنرمند ایرانی در نمایشگاهی با موضوع فرادیجیتال

گروه تجسمی هنرآنلاین: نمایشگاه مجازی New Vision با کیوریتوری کیتی نیس توسط مجله آنلاین هنر معاصر  Vantage Art Projects در حال برگزاری است. در این نمایشگاه یک هنرمند ایرانی نیز حضور دارد و آثاری از یوشا بشیر در کنار ۲۵ هنرمند از کشورهای مختلف به نمایش درمی‌آید.

نمایشگاه «چشم‌انداز جدید» با هدف کشف شیوه‌ها و رویکردهای مختلف هنرمندان فعال در زمینه Post-digital شکل گرفته است. این نمایش برای سنجش این مسئله است که اصطلاح Post digital یک تعریف واحد ندارد، اما با شتاب سریعی که ابزارهای فنی برای تکرار، ساخت و اکتشاف ایجاد کرده‌اند، این ژانر به طور مداوم در حال تغییر و شکل‌گیری است و در حال تکامل و سازگاری با مکان فعلی خود در فضا و زمان است. همان‌طور که در طول تاریخ هنر رخ داده است، فناوری نحوه مشاهده جهان و نحوه تفسیر آن را شکل داده و تغییر می‌دهد، و این تأثیرات آگاهانه یا ناخودآگاه در اثری که در زمان فعلی ما تولید می‌شود انعکاس می‌یابد.

یوشا بشیر

 اثر یوشا بشیر

فرا دیجیتال عبارتی است که اشاره بر آن دارد که زندگی در این عصر مبتنی بر اینترنت و کامپیوتر است و تکنولوژی حرف اول را می‌زند. در این عصر همه چیز مبتنی بر دیجیتال است و تصاویر برنامه‌های نرم‌افزاری گرافیک همه جا حضور دارند. در این شرایط بعضی از هنرمندان با استفاده از ابزارهای دیجیتال، تکنیک‌های سنتی نقاشی رنگ روغن، آبرنگ و... را بازنمایی می‌کنند، اما عده‌ای دیگر با استفاده از رنگ و بوم و... تصاویر دیجیتال را با سایه‌ها و نواحی مسطح آن‌ها بازسازی کرده و یک فضای تصویری مصنوعی ایجاد می‌کنند.

علاقه‌مندان برای بازدید از نمایشگاه می‌توانند به این نشانی مراجعه کنند:

https://vantageartprojects.com/vap-2021-q1/exhibition-new-visions/

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو