آموزش ساخت خمیر دندان عسلی برای کودکان

منبع: آرگا

68

1400/1/21

16:03


توجه داشته باشید که ساخت خمیر دندان عسلی چندان سخت و پیچیده نیست و شما می توانید با مطالعه این مطلب با اصول و دستورالعمل های ساخت آن آشنا شوید با ما همراه باشید.

به طور کلی امروزه با استفاده از عسل خمیر دندان هایی ساخته می شوند که فواید بسیار زیادی برای دندان ها به ویزه در کودکان دارد و از آنجایی که اصول تهیه و نگهداری راحتی دارد و فاقد هر گونه عوارض جانبی است ساخت خمیر دندان عسلی مورد توجه بسیاری از افراد قرار است تا بتوانند در هزینه های خود نیز صرفه جویی نمایند.

آشنایی با ساخت خمیر دندان عسلی

بهتر است بدانید که می توان با استفاده از عسل و نمک نوعی خمیردندان ساخت که مصرف این نوع خمیر دندان طبیعی و ارگانیک نه تنها آثار سوء برای دندان و لثه ها ندارد بلکه خواص درمانی متعددی هم خواهد داشت و از آنجایی که یک ترکیب خوراکی محسوب می شود با بلعیدن احتمالی آن باز هم از مصرف خمیردندان لذت خواهید برد و نگرانی نخواهید داشت که اگر کودکتان خمیر دندان را بخورد آیا واقعا از آن آسیبی خواهد دید یا خیر. توجه داشته باشید که با تهیه این خمیردندان ساده در هزینه های خانواده صرفه جویی و به اقتصاد مقاومتی در خانواده کمک نمایید زیرا هزینه اولیه تولید این خمیردندان بسیار اندک است و به دلیل فقدان عوارض احتمالی برای دهان از هزینه های مالی و روانی احتمالی در مصرف خمیردندان های شرکت های مختلف آسوده باشید. مطالعه ای که در سال ۲۰۱۴ انجام شد نشان می دهد که عسل از آنتی بیوتیک ها بهتر عمل می کند و از رشد تمامی گونه های باکتری ممانعت می کند. باکتری ها به صورت قابل توجهی در هنگام استفاده از عسل به عنوان خمیردندان کاهش می یابند در نتیجه عسل یک درمان جایگزین موثر برای پوسیدگی دندان و التهاب لثه خواهد بود. در واقع زمانی که عسل را با آب ترکیب می کنید یکی از آنزیم های موجود در عسل تولید ماده ضدعفونی کننده پراکسید هیدروژن خواهد کرد که از رشد باکتری های تشکیل دهنده پلاک به شدت جلوگیری خواهد کرد.

چگونگی ساخت خمیر دندان عسلی

عسل همچنین حاوی عناصر آنتی اکسیدان است که به عنوان عوامل ضدمیکروبی عمل می کند و همچنین مطالعات دیگر نشان داده که عسل از رشد باکتری های تشکیل دهنده ی پلاک جلوگیری می کند و همچنین از تولید پلی ساکاریدها توسط باکتری ها پیشگیری خواهد کرد و در نهایت این پلی ساکاریدها نقش چسب را در اتصال پلاک به دندان ها بازی خواهند کرد. جالب است بدانید با وجود اینکه عسل دارای مصارف دارویی است که از قرن ها پیش مورد توجه بوده اما امروزه در بازار یافتن عسل خام، فرآوری نشده و پاستوریزه اهمیت دارد.

دستورالعمل تهیه خمیردندان عسلی:

توجه داشته باشید که ساخت خمیر دندان عسلی برای کودکتان نیاز به مراحل و دستورالعمل هایی دارد که در ادامه سعی داریم تا به بیان آن ها بپردازیم:

برای ساخت خمیر دندان در ابتدا بایستی دو واحد نمک طبیعی یعنی نمک کانی یا معدنی یا نمک دریا را با پنج واحد عسل به خوبی ترکیب نمایید.

با وجود اینکه توصیه می شود از نمک کاملا طبیعی استفاده نمایید اما اگر آن را نیافتید می توانید به همین نمک موجود در بازار هم اکتفا کنید.

جالب است بدانید که همین ترکیب پایه به عنوان یک خمیر دندان کامل قابل استفاده خواهد بود اما به منظور بهره وری بهتر و همچنین پاسخگویی به ذائقه های مختلف یا امراض ویژه دهان و دندان می توانید از آن ترکیب پایه خمیر دندان های مختلف با ارزش درمانی متنوع بسازید.

راه های درست کردن خمیر دندان

چندین راهکار برای ساخت انواع خمیردندان های عسلی:

پیشنهاد می شود که به ترکیب پایه یعنی عسل و نمک حدود سه تا پنج قطره عصاره نعناع اضافه نمایید زیرا انجام این کار باعث خوشبو کردن دهان و افزایش خاصیت ضدعفونی کنندگی این نوع خمیردندان خواهد شد.

توصیه می شود که به ترکیب پایه یک واحد دارچین اضافه نمایید زیرا این امر باعث افزایش خاصیت ضدعفونی کنندگی، تسریع درمان آفت به ویزه آفت سفید دهان خواهد شد.

همچنین می توانید به ترکیب پایه سه الی پتج قطره آبلیمو یا لیمو عمانی آساب شده و سه تا پنج قطره عصاره نعناع اضافه نمایید که این امر باعث احساس خنکی در دهان و کاهش عطش شبانگاهی به ویزه برای افراد گرم مزاج، ایجاد حس خوب طعم موهیتو در دهان، افزایش ضدعفونی کنندگی، استحکام لثه و تسریع در درمان آفت دهان می شود.

بهتر به ترکیب پایه سیاهدانه آسیاب شده اضافه نمایید زیرا این کار باعث افزایش خاصیت ضدعفونی کنندگی، تسریع درمان آفت به ویژه آفات سفید دهان خواهد شد.

توصهی می شود که به ترکیب پایه یک واحد رب انار اضافه نمایید که این امر باعث استحکام لثه، کاهش خونریزی لثه ها، تسریع در درمان آفت قرمز، ایجاد حس خنکی و کاهش عطش شبانگاهی را به همراه خواهد داشت.

انواع خمیر دندان های عسلی

همچنین در ادامه پیشنهاد می شود که با کلیک بر روی لینک های مقابل با مطالب نحوه ساخت خمیر دندان زغالی و همچنین مطلب ویژگی های خمیر دندان خوب نیز آشنا شوید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو