معاون مدیریت منابع و نیروی انسانی استاندار تهران اظهار داشت: بر اساس ضرورت ارائه خدمات در دستگاه ها کارکنان به صورت ۵۰ و یا ۳۰ درصدی حضور دارند و بقیه به صورت دورکار هستند.

معاون مدیریت منابع و نیروی انسانی استاندار تهران گفت: بر اساس تصمیم ستاد مقابله به کرونا و ابلاغ شرایط دورکاری کارکنان، ادارات به صورت ۱۰۰ درصدی تعطیل نیستند.

غلامرضا عباس پاشا روز شنبه در بازدید سرزده از تعدادی ادارات و شهرداری منطقه ۱ تهران اظهار داشت: بر اساس ضرورت ارائه خدمات در دستگاه ها کارکنان به صورت ۵۰ و یا ۳۰ درصدی حضور دارند و بقیه به صورت دورکار هستند.

 وی با بیان اینکه خدمات الکترونیکی برای پاسخگویی به مردم افزایش یابد گفت: همه دستگاه های دولتی و غیر دولتی باید تمهیدات ویژه ای را بیاندیشند و از ظرفیت های موجود برای توسعه خدمات الکترونیک استفاده کنند.

معاون مدیریت منابع و نیروی انسانی استاندار تهران افزود: ارائه خدمات الکترونیکی به کاهش مراجعه مردم و سلامت آنها و کارکنان دستگاه ها کمک شایانی می کند ضمن اینکه باید از مردم هم درخواست کرد تا بر اساس شرایط نوبت دهی امور اداری را به روزهای دیگر موکول کنند.

وی با بیان اینکه باید تیم های بازرسی از ادارات در مناطق مختلف تهران فعال شود گفت: نباید شاهد شلوغی دستگاه ها باشیم و باید با مدیریت و برنامه ریزی مناسب مدیران، شاهد کاهش بحران کرونا باشیم.

عباس پاشا ادامه داد: ابلاغ دورکاری به دستگاه ها از هفته گذشته اعلام شده است از این رو نیازمند همکاری مدیران دستگاه ها هستیم.

وی تاکید کرد: امروز شاهد تعطیلی اصناف و همکاری خوب آنها در تهران بودیم که امیدواریم تا ۱۰ روز این روند ادامه یابد.

معاون مدیریت منابع و نیروی انسانی استاندار تهران با اشاره به اینکه گزارش های مردمی از شلوغی تعدادی از شهرداری ها درست بود گفت: باید در این زمینه برنامه ریزی شود و اگر دستگاهی راهکاری دارد ارائه کند تا اجرایی شود.

وی گفت: وضعیت دورکاری کارمندان نیز باید جدی اجرایی شود و تخلفی در دستگاهی صورت نگیرد.

با اعلام مصوبه ستاد ملی کرونا در زمینه اجرای محدودیت‌های هوشمند، دستگاه‌های اجرایی ملزم به فعالیت با یک سوم ظرفیت و رعایت پروتکل های بهداشتی شدند، امروز معاون استاندار از دستگاه هایی از جمله اداره کل تامین اجتماعی غرب تهران، اداره کل امور مالیاتی استان تهران و شهرداری منطقه یک بازدید کردند که در این میان وضعیت اداره کل امور مالیاتی از لحاظ دورکاری کارکنان مناسب و وضعیت آن دو نهاد دیگر به خاطر شلوغی مراجعه کنندگان و دورکاری کارکنان مناسب نبود.