نان مردم گلستان کوچک می‌شود

منبع: برترین ها

56

1400/1/22

00:26


استاندار گلستان با تاکید بر ضرورت ثابت ماندن قیمت نان در استان گفت که برای جلوگیری از واردشدن فشار اقتصادی به نانواها، وزن انواع نان در استان ۵۰ گرم کاهش خواهد یافت.

ایرنا: استاندار گلستان با تاکید بر ضرورت ثابت ماندن قیمت نان در استان گفت که برای جلوگیری از واردشدن فشار اقتصادی به نانواها، وزن انواع نان در استان ۵۰ گرم کاهش خواهد یافت.

هادی حق شناس عصر شنبه در کارگروه ساماندهی امور گندم، آرد و نان استان اظهار داشت: نانوایی های دولتی مجاز هستند نان روغنی را با قیمت ۲ هزار تومان و نانوایی های آزادپز به قیمت ۲ هزار و تومان ۵۰۰ ارایه کنند.

وی با اشاره به در پیش بودن ماه رمضان افزود: نانوایی ها در این ماه می توانند حداکثر ۱۰ درصد آرد خود را به پخت نان روغنی اختصاص دهند.

استاندار گلستان ادامه داد: اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان در سال جاری می تواند ۲۰ درصد نانوایی های یارانه ای را به نیمه یارانه ای تبدیل کند.

وی در خصوص ممنوعیت فروش گندم استان به مناطق دیگر کشور گفت : با همکاری نیروی انتظامی در زمان برداشت گندم تا زمانی که ظرفیت سیلوهای استان پر نشده کسی حق خروج گندم از گلستان را ندارد.

طبق مصوبه آبان پارسال کارگروه ساماندهی گندم، آرد و نان گلستان، قیمت انواع نان یارانه‌ای با احتساب گندم هر کیلوگرم ۶ هزار و ۶۵۰ ریال (۶۶۵ تومان) و قیمت نان آزاد با احتساب گندم هر کیلوگرم ۹ هزار ریال (۹۰۰ تومان) تعیین شده بود.

بر این اساس نان بربری دولتی هفت هزار و ۵۰۰ ریال، نان لواش ۲ هزار و ۷۵۰ ریال، نان بربری آزادپز با چانه متفاوت ۱۵ هزار و ۱۰ هزار ریال، نان لواش آزادپز سه هزار ریال و نان سنگک ۱۵ هزار ریال قیمت‌گذاری شده بود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو