دیدنی های بنارس شهری با تمدن بسیار غنی و پیشینه تاریخی بالا

دیدنی های بنارس شهری با تمدن بسیار غنی و پیشینه تاریخی بالا


منبع: آرگا

81

1400/1/22

10:06


بنارس یکی از شهرهای مذهبی و پر جاذبه در کشور هندوستان است این شهر که به عنوان پایتخت مذهبی هند شناخته می شود ارزش تاریخی و مذهبی بالایی دارد این شهر یکی از مهم ترین دانشگاه های هند را در خود جای داده است دانگشاه هندو با قدمتی طولانی و پیشینه تاریخ غنی از اهمیت زیادی برخوردار است این شهر پیروانی از مذاهب بودا، اسلام و هند را دارد که باید با آن آشنا شوید.

بنارس شهر مذاهب هندوها است شهری که دارای تمدن بسیار غنی است و پیشینه تاریخی بسیار بالایی دارد این شهر از جاذبه های گردشگری زیادی برای علاقه مندان خود برخوردار است یکی از مهم ترین جاذبه های این شهر معابدی است که در آن می بینید. بنارس کجا قرار دارد؟ این شهر مذهبی در مسیر دهلی به پنتا و کلکته واقع شده است واقع شدن این شهر در مسیر رود گنگ موجب اهمیت بیشتر آن شده است و امروزه این شهر را به یکی از شهرهای مهم در هند تبدیل کرده است. وجود مذاهب و ادیان مختلفی در این شهر موجب شده است تا با قومیت های مختلفی در این منطقه آشنا شیوه زندگی مسالمت آمیز هندوها، بودایی ها و مسلمانان در این شهر جایگاه مذهبی آن را بیشتر کرده است این شهر اغلب دارای جاذبه های تاریخی است و جز معابد چیزی در آن دیده نمی شود. این شهر مقدس ویژگی های زیادی دارد و جالب است بدانید که یکی از دانشگاه های زیبای هندی با معماری خاص در این شهر واقع شده است دانشگاه هندو به دلیل معماری خود یکی از دیدنی های بنارس برای علاقه مندان است که در سفر خود به این شهر می توانید از نمای آن بازدید کنید.

دیدنی های بنارس:

درباره شهر بنارس و مذاهب تاریخی آن اطلاعات زیادی وجود دارد این شهر اتفاقات مذهبی گسترده ای را در خود جای داده است یکی از مهم ترین حکایت های مذهبی درباره این شهر ریاضت های بودا است. به همین دلیل است که شهر بنارس شهر مقدس هندوها و بوداییان است همانطور که گفتیم از ویژگی های مهم این شهر تلفیق مذاهب گوناگون در کنار یکدیگر است در آن زمان هندوها برای اینکه بتوانند اعمال مذهبی خود را در رود گنگ انجام دهند درخت بودایی که در این مسیر بوده است را پرستش می کرده اند. جالب است بدانید که در میان این مذهاب مشترکاتی نیز وجود دارند به عنوان مثال در دین بوده و اسلام داستان فیل، طوطی و … از داستان های مشترک آن ها محسوب می شود که روایت های متعددی نیز در این این باره وجود دارد.

طبیعت بنارس

دانشگاه های بنارس:

بنارس یکی از مهم ترین دانشگاه های هند را دارد در سال ۱۹۲۰ که به طور همزمان در هند و در شهر علیگره دانشگاه های اسلامی تاسیس شد این شهر نیز اهمیت بیشتری پیدا کرد این دانشگاه ها توسط سرسید احمد خان تاسیس شده است در شهر بنارس دانشگاه هندو یکی از مهم ترین این دانشگاه ها بوده است در حال حاضر نیز دانشگاه علیگره یکی از مهم ترین این دانشگاه ها است و حجم زیادی از دانشجویان را در خود جای داده است دانشگاه دهلی و جامعه ملیه اسلامیه نیز از دیگر دانشگاه های مهم هند هستند که دارای ملیت های مختلف می باشند. بسیاری از افراد برای تحصیل در دانشگاه شهر بنارس به این منطقه می روند و تجارب زیادی را از آن کسب می کنند دانشگاه هندوی بنارس یکی از دیدنی های شهر بنارس محسوب می شود و دارای معماری های زیبایی است.

بنای تاریخی بنارس

این دانشگاه یکی از دانشگاه های بزرگ در آسیا است و وسعت زیادی دارد محیط سرسبز و فضای زیبای این دانشگاه اهمیت زیادی به آن بخشیده است درختانی که در محوطه این دانشگاه می بینید درختان کهنسال هستند که برخی تا صدها سال قدمت دارند ساختمان هایی که شبیه به هم هستند و دارای معماری جذابی می باشند می تواند توجه شما را به خود جلب کند. این ساختمان ها با رنگ های قرمز و کرم تزئین شده اند در برخی از بخش های دانشگاه نیز سالن های قدیمی وجود دارند همچنین سالن های کوچکی که می بینید دانشکده های مخلف هستند که قدمت بالایی دارند. یکی از مهم ترین دانشگاه های بنارس دانشگاه هندو است که دانشگاه مرکزی محسوب می شود و یکی از دیدنی های بنارس می باشد.

جاذبه تاریخی بنارس

سرنات بنارس را بشناسید:

سرنات بنارس کجاست؟ چه اهمیت دارد؟ سرنات یکی از مهم ترین و اصلی ترین جایگاه های عبادت است که متعلق به بوداییان می باشد در گذشته ها بر این اعتقاد بوده اند که بودا پس از هفت سال که در بیان های یکی از محلات بنارس ریاضت کشیده است مجدد به شهر باز می گردد و به سرنات باز می گردد او شش هفته را در زیر درخت بیابان به مراقبه نفس پرداخته است این داستان که یکی از مهم ترین داستان های بودا است و از سوی هندوها نیز مورد حمله زیادی واقع شده است بخش مهمی از مذهب بودا را تشکیل می دهد. امروزه نیز این منطقه مورد توجه خیلی از افراد دنیا است زیرا می خواهند با مذاهب مهم دنیا از نزدیک آشنا شوند بنابراین به محله سرنات می روند و از عبادتگاه مهم بودایی ها بازدید می کنند.

مسجد بنارس

مجسمه طلایی که که می بینید مجسمه بودا است و پیروان زیادی نیز دارد این مجسمه در سرنات واقع شده است و دور تا دور آن نیز دارای نقاشی های جالب و زیبا است این شهر و جاذبه های دیدنی آن یکی از مکان های دیدنی هندوستان برای گردشگران و علاقه مندان هستند که دارای جذابیت های زیادی هستند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو