قاسم جان بابایی شامگاه شنبه در حاشیه بازدید خود از بیمارستان امام رضا(ع) بیرجند در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یکی از اولویت‌های ما در این سفر بحث خود کروناست که استان خراسان جنوبی هم جزو استان‌هایی شده که روند رو به افزایش دارد و شهر بیرجند هم بیشتر از هر جای دیگری افزایش بستری دارد.

معاون درمان وزارت بهداشت افزود: خوشبختانه طی بازدیدهای قبلی هم که داشتیم، شهرستان بیرجند و دانشگاه در مدیریت کرونا موفق بودند و در سفر گذشته خود به این استان هم شاهد بودیم که خیلی خوب توانستند در بیمارستان ولیعصر (عج) این بیماری را مدیریت کنند و جزو استان‌های موفق هستند و توانستند مرگ و میر نسبتاً پایینی داشته باشند.

وی در خصوص وضعیت کرونا در سطح کشور گفت: در سطح کشور روند رو به افزایش است و در بعضی از استان‌ها مثل تهران، اصفهان، فارس، زنجان، آذربایجان غربی و شرقی خراسان رضوی و خراسان جنوبی شتاب بیشتری است که نتیجه ایام عید، دید و بازدید و شرکت در مراسم‌هایی چون عروسی است که باعث شده پروتکل‌ها رعایت نشود و روند رو به افزایش داریم.

جان بابایی ادامه داد: امیدواریم با تمهیداتی که در ستاد ملی گرفته شده و تصمیماتی که اندیشیده شده، این روند هرچه زودتر متوقف شود.

وی خاطر نشان کرد: خوشبختانه تمام دانشگاه‌ها کاملاً آمادگی دارند و در استان خراسان جنوبی ظرفیت خیلی خوبی داریم تخت‌های خالی برای پذیرش بیماران داریم و جای نگرانی برای مردم نیست.

معاو وزیر بهداشت تاکید کرد: خواهش ما از مردم این است که حتما پروتکل‌های بهداشتی را رعایت بکنند و همه چیز با خود مردم تمام می‌شود اگر مراعات کنند و رفت و آمدهای خانوادگی و تجمعات را مدیریت بکنند، قطعاً هر چه زودتر شاهد توقف این موج خواهیم بود.

محمد دهقانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند نیز در خصوص برنامه‌های سفر دکتر جان بابایی بیان داشت: ایشان بلافاصله بعد از ورود، بازدیدی از بیمارستان امام رضا(ع) جهت پروژه ساخت بیمارستان جدید امام رضا(ع) به جایگزینی پروژه قبلی داشت و بعد از آن با حضور در شهرستان‌های سرایان، فردوس، بشرویه و طبس ضمن بازدید از بیمارستان‌ها و بررسی وضعیت ارائه خدمات به بیماران مبتلا به کرونا و سایر آیتم های مربوط به بیمارستان‌ها، به بررسی، تحلیل و ارزیابی مشکلات درمان در این شهرستان‌ها خواهند پرداخت.

وی یادآور شد: یکشنبه ضمن کلنگ زنی شروع پروژه بیمارستان جدید شهرستان طبس با حضور استاندار خراسان جنوبی و نماینده این شهرستان در مجلس شورای اسلامی، از آی سی یو در حال توسعه و بیمارستان این شهرستان بازدید خواهند داشت.