آیا دیگر وقت آن نرسیده است که به جای خوابیدن در رختخواب هر شب و تماشای دقیقه‌ها با کلیک روی ساعت، به روشی دیگر به بدن‌تان کمک کنید تا به خواب رود. اگر باور دارید که آرامش‌بخش‌ترین موردی که در زندگی وجود دارد خوابیدن در رختخواب است. پس اگر بتوانید خواب و ماساژ را با هم ترکیب کنید چه خواهید کرد؟ سطح آرامش‌تان چه میزان خواهد بود؟ خوب که به آن فکر کنید، ماساژ و خواب مانند کره بادام زمینی و ژله کنار هم می‌مانند. تردیدی نیست که خواب با کیفیت برای سلامتی ضروری است. همچنین هیچ انکاری وجود ندارد که استرس شدید قبل از خواب می‌تواند کیفیت خواب را کاهش دهد یا خوابیدن را کاملاً دشوار کند. پس در این بین ماساژ برای شما چه کاری می‌تواند انجام دهد؟

رفع استرس قبل از خواب

ماساژ از بسیاری جهات خواب را بهبود می‌بخشد، اما یکی از مهم‌ترین مزایای ماساژ قبل از خواب این است که عضلات را که در طول روز دچار استرس شده‌اند آرام می‌کند (دقیقاً مانند ذهن شما). ماساژ قبل از خواب شما را خنک می‌کند و باعث می‌شود استرس‌هایتان ذوب شوند. شاید بدانید که وقتی ماساژ حرفه‌ای می‌گیرید با چشمان نیمه بسته و خواب آلود، چه احساس خوشبختی خواهید کرد. و این فقط حکایت نیست. تحقیقات نشان می‌دهد که ماساژ می‌تواند خواب را برای افراد سالم در هر سنی و همچنین کسانی که از بی‌خوابی رنج می‌برند، در میان سایر شرایط بهبود بخشد.

متأسفانه، استرس‌های زندگی که باعث تنش جسمی و روحی می‌شوند، هر روز وجود دارد. و بیشتر ما وقت و منابع لازم را برای ماساژ حرفه‌ای با همان فرکانس نداریم. به علاوه، رفتن به یک اسپا برای ماساژ نیاز به استفاده از ماشین و رانندگی، مقابله با ترافیک پراسترس دارد که به این معنی است که تا زمانی که شما به رختخواب خود می‌رسید، هر نوع آرامش خود را  پس از گرفتن ماساژ از دست داده‌اید. در صورتی که ارتقا روزمره سلامتی، یک کار مادام‌العمر است که توصیه می‌شود بر آن تمرکز کنید.

دریافت مزایای ماساژ در خانه

می‌توان با خرید تخت ماساژ و امکانات اندکی خانه خود را به اسپا سنتی تبدیل کرد. بسته به مهارت شریک زندگی خود، ممکن است در سالن ماساژ سنتی خانه خود نیز تجربه لذت‌بخش داشته باشید. با این حال، قبل از اینکه نسبت به تکنیک‌های همسرتان خیلی انتقاد کنید، در نظر داشته باشید که ماساژ دادن منجر به کاهش استرس و همچنین بهبود رفاه در هر دو شریک زندگی می‌شود؛ حتی بدون آموزش قبلی. پس دفعه دیگر که شریک زندگی شما حتی در بیست دقیقه ماساژ، فقط دو دقیقه آرامش را به شما ارائه می‌دهد، قابل احترام است زیرا همین میزان در شروع نیز به شما کمک خواهد کرد بالاخص که همراه با عشق خواهد بود. ولیکن در نظر داشته باشید که برای جلوگیری از صدمه زدن به خود در پیگیری خواب و بهبود آن، دو مورد اساسی را توجه داشته باشید.

  1. روغن داغ را مستقیماً روی پوست نریزید

اگر تصمیم دارید روغن را گرم کنید، اطمینان حاصل کنید که آن‌قدر گرم نیست که شریک زندگی شما را بسوزاند و آن را مستقیم روی پوست نریزید زیرا ممکن است به طور ناموزونی گرم شود.

  1. از تختخواب نرم به عنوان سطح استفاده نکنید

اگر شما یا همسرتان از ناحیه کمر مشکل دارید، به شدت توصیه می‌شود که ماساژ را بر روی تختخواب خود انجام ندهید. بهتر است با خرید تخت ماساژ چوبی از جانیتا استور از خم شدن یا بدرفتاری نسبت به ستون فقرات جلوگیری کنید.

بهترین انتخاب برای تخت چیست؟

ارائه بهترین ماساژ داشتن، ابزار مناسب برای کار است. تخت ماساژ مهم‌ترین ابزار برای ماساژ است. تخت ماساژ چیزی است که روزانه خریداری نمی‌کنید، بنابراین باید در خرید خود بسیار مراقب باشید و موردی باشد که برای شما و خانواده‌تان مناسب باشد. یافتن نوع مناسب به آسانی به نظر نمی‌رسد. زیرا که پس از خرید، همواره با آن سروکار خواهید داشت. برای انتخاب تخت مناسب چند نکته وجود دارد که باید آن‌ها را در نظر بگیرید.

اولین قدم در انتخاب تخت مناسب برای شما این است که بدانید بر روی تخت خود از چه کسانی پذیرایی خواهید کرد. آیا استفاده فقط برای خودتان هست یا برای کل اعضای خانواده‌تان هم کاربرد خواهد داشت؟ آیا ماساژدهنده فقط شما خواهید بود و یا همسرتان هم باید این نقش را بپذیرد؟ در این صورت انتخاب تخت با تنظیم ارتفاع را فراموش نکنید.

استحکام تخت نیز از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است. تختی که قوی است بهترین تخت برای تهیه کردن است. شما می خواهید اطمینان حاصل کنید که تخت انتخابی شما کاملاً مستحکم است. امنیت خود و خانواده‌تان مهم است و یک تخت محکم که بتواند مقدار زیادی وزن را در خود جای دهد بهترین راه برای ایمن نگه داشتن آن‌ها است. تختی که راحت باشد و بیش از حد متزلزل یا جابجا نشود بهترین نوع  است که می‌توانید تهیه کنید. نه تنها باعث می شود شریک‌تان هنگام ماساژ خود احساس امنیت کند بلکه به شما به عنوان ماساژ درمان‌گر با ارگونومی مناسب کمک می‌کند.

دنیای ماساژ گسترده و متنوع است، اما لازم نیست گیج کننده باشد. با داشتن لیست طولانی از مزایای سلامتی و لیست طولانی‌تر از افرادی که آن را باور دارند، این درمان می‌تواند یک گزینه عالی بدون دارو برای بهبود خواب، کاهش تنش و اضطراب باشد. برای استفاده از این درمان لازم نیست هزینه‌های مالی و زمانی زیادی را متقبل شوید. شما می‌توانید با تهیه نیازمندی‌های اولیه از فروشگاه آنلاین لوازم ماساژ تهران، منزل خود را مجهز کرده و آن را تبدیل به اسپا کنید. و مزایای ماساژ را به خانواده خود هدیه دهید.