کردستان سه بار لرزید

منبع: برترین ها

69

1400/1/22

12:40


سه زلزله بامداد امروز در مناطق مختلف کردستان روی داد که بزرگترین آن ۳.۸ درجه در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) بود و در بوئین سفلی بانه ثبت شد.

باشگاه خبرنگاران: سه زلزله بامداد امروز در مناطق مختلف کردستان روی داد که بزرگترین آن ۳.۸ درجه در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) بود و در بوئین سفلی بانه ثبت شد.

به گزارش مرکز لرزه نگاری کشور وابسته به موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، این سه زمین لرزه به ترتیب در آرمرده بانه در ساعت ۶ بامداد به بزرگی ۳.۶ ریشتر، در حوالی بانه در ساعت ۶:۱۶ دقیقه به بزرگی ۳.۸ ریشتر و در بوئین سفلی در ساعت ۶:۵۲ رخ داده و به بزرگی ۳.۷ ریشتر روی داده است.

تاکنون گزارشی از خسارات احتمالی این سه زمین لرزله گزارش نشده است.

ساعت ۱۹ و ۴۲ دقیقه و ۲۳ ثانیه شامگاه سه‌شنبه هفته گذشته زلزله‌ای با قدرت ۵.۳ ریشتر، مرز عراق و استان کردستان، حوالی مریوان و در عمق ۱۰ کیلومتری زمین روی داد.

این زلزله در ۲۴ کیلومتری مریوان، ۲۷ کیلومتری چناره و ۲۸ کیلومتری بوئین سفلی، ۹۸ کیلومتری سنندج روی داد و مردم شهر‌های سنندج، سروآباد، سقز، بانه و دیواندره نیز آن را احساس کردند.

زلزله مریوان چندین پس لرزه نیز به دنبال داشت که بزرگترین آن ۳.۸ ریشتر قدرت داشت.

تاکنون پنج هزار و ۹۷۸ واحد مسکونی در ۳۸ روستای مریوان از لحاظ میزان خسارات زلزله، ارزیابی شده که ۲۶۰ واحد باید بازسازی و احداث و ۱۴۱ واحد نیز باید تعمیر شود و در داخل شهر مریوان نیز ۲۹ واحد مسکونی ارزیابی شده که ۱۰ واحد نیاز به بازسازی و ۱۱ واحد باید تعمیر شود و در شهر کانی‌دینار هم ۴۴ واحد نیاز به بازسازی و ۱۰ واحد مسکونی هم نیاز به تعمیر دارد.

بانه در ۲۷۰ کیلومتری سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو