ربات سوفیا آهنگ می‌سازد/ فروش نقاشی ۶۸۸ هزار دلاری

منبع: ایران آرت

109

1400/1/22

16:17


بنا بر گزارش‌ها ربات انسان‌نمای "سوفیا" که توسط شرکت "هانسون رباتیک" توسعه داده شده است اخیرا در حال کار بر روی یک پروژه موسیقی است.

ایران آرت: ربات سوفیا اخیرا کارهای جالب زیادی انجام داده است برای مثال ماه گذشته این ربات یک اثر هنری را به قیمت ۶۸۸ هزار و ۸۸۸ دلار در قالب رمز غیرقابل معاوضه فروخت.

دیوید هانسون، مدیر اجرایی شرکت "هانسون رباتیک" گفت: ما از زندگی کاری سوفیا به عنوان یک هنرمند بسیار هیجان زده هستیم.

این ربات اخیرا بسیار خبرساز شده است. در اوایل سال جاری میلادی، طراحان آن به رویترز گفتند که آنها برای تولید انبوه چنین ربات‌هایی در طول شیوع بیماری کرونا نیز آماده‌اند.

هانسون معتقد است راه حل‌های رباتیک برای کنترل شیوع بیماری تنها محدود به مراقبت‌های بهداشتی نمی‌شود بلکه ربات‌ها می‌توانند به افراد در صنایعی مانند خرده فروشی و خطوط هوایی نیز کمک کنند.

سوفیا پس از انجام کار هنری در گفتگو با رویترز گفت: امیدوارم که افراد کار من را دوست داشته باشند و من و انسان‌ها بتوانیم در کارهای جدید و هیجان انگیز با هم همکاری کنیم.

اثر هنری یک ربات که ۶۸۸ هزار دلار فروخته شد

نقاشی گران‌قیمتی که سوفیا کشید


به گزارش ایسنا، هانسون گفت که سوفیا اکنون در حال کار بر روی پروژه موسیقی "سوفیا پاپ"(Sophia Pop) است. این ربات با نوازندگان همکاری خواهد کرد و در ایجاد موسیقی و متن پروژه نیز کمک خواهد کرد.

مهارت‌های حوزه موسیقی سوفیا قبلاً به نمایش گذاشته شده بود. برای مثال در سال ۲۰۱۸ این ربات با جیمی فالون مجری معروف آمریکایی در برنامه "The Tonight Show" یک آهنگ را خواند.

 ۱۴ فوریه سال ۲۰۱۶ شرکت هنگ‌کنگی "هانسون رباتیک" این ربات را فعال کرد و حال این ربات پیشرفته به قدری شهرت پیدا کرده است که هانسون رباتیک برای او به طور جداگانه حساب‌های کاربری در شبکه‌های اجتماعی ساخته که این موضوع شهرت سوفیا را دو چندان کرده است.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو