شاهکاری که همایون خرم و علیرضا قربانی خلق کردند/ پیشنهاد سامان احتشامی برای روزهای قرنطینه

منبع: ایران آرت

87

1400/1/22

16:32


سامان احتشامی، آهنگساز و نوازنده پیانو شناخته شده کشور درباره آلبوم "رسوای زمانه" نوشت: من با این آلبوم می‌خندم، گریه می‌کنم و برایم خاطرات بسیارخوبی زنده می‌شود و باعث افتخار است که پیانوی این کار را اجرا کرده‌ام.

ایران آرت: سامان احتشامی در روزنامه ایران نوشت: این روزها که بار دیگر مردم به خانه نشینی و قرنطینه نشسته‌اند، پیشنهاد من به مردم عزیز سرزمینم و علاقه‌مندان به موسیقی ارزشمند، شنیدن آلبوم "رسوای زمانه" به آهنگسازی زنده یاد استاد همایون خرم با صدای علیرضا قربانی و تنظیم بابک شهرکی است. آلبومی که سراسر شور است و عشق و به عقیده من مناسب این روزهای تلخ ونگران کننده است تا با شنیدن این نغمات دل انگیز کمی حال دلمان بهتر شود.

"رسوای زمانه" ازجمله آلبوم‌هایی است که بسیار به آن علاقه‌مند هستم وهر بار که آن را می‌شنوم گویا برایم تازگی دارد. من با این آلبوم می‌خندم، گریه می‌کنم و برایم خاطرات بسیارخوبی زنده می‌شود و باعث افتخار است که پیانوی این کار را اجرا کرده‌ام. "رسوای زمانه" شامل هفت قطعه است و تمامی قطعات آن به آهنگسازی مهندس خرم بوده و هر یک زیباتر از دیگری موسیقی زیبای ایرانی را روایت می‌کند و جزو بهترین آلبوم‌های موسیقی کشورمان است. در واقع این جذابیت و زیبایی در تمامی کارهای استاد خرم مشهود است و بسیار دوست می‌دارم بویژه این آلبوم را که با ارکستر بزرگ اجرا و ضبط شده و از استانداردهای اصولی موسیقی ایرانی برخوردار است. اما در میان این قطعات "رازدل" حس وحال دیگری برایم دارد و بسیار آن را دوست دارم. ترانه این کارسروده بهادر یگانه است و با تنظیم بسیار خوب وعالی بابک شهرکی است.

دیگر قطعات این آلبوم "قند پارسی"، "فراق" و "سازوآوازماهور" با اشعاری از حافظ و همچنین "ازمن بگذر" با شعری از تورج نگهبان است و دیگری "رسوای زمانه" با ترانه‌هایی از مولوی و بهادر یگانه است که از سوی انتشارات آوای باربد منتشر شد.

دیگر نوازندگان آلبوم علی زارع، رضا محمدی، کریم قربانی، وحید وفایی، ناصر رحیمی، ایمان جعفری، حسین فاضل، بهزاد رواقی، فضل‌الله شهرکی، محمد رجبی، فرهاد عندلیبی و بهنام شهرکی هستند. زنده‌یاد استاد همایون خرم سال‌ها پیش در خصوص این آلبوم گفته بود: "آهنگسازی این آلبوم را بر اساس ویژگی‌ها و قابلیت‌های صدای علیرضا قربانی انجام داده بودم و یکی از آثاری است که از ساخت آن رضایت دارم و امیدوارم مردم نیز آن را بپسندند. این آلبوم از دو بخش کارهای قدیمی و جدید تشکیل شده است. قسمت دیگر این آلبوم به بازخوانی سه اثر قدیمی از سری کارهای برنامه "گل های تازه" اختصاص دارد که قطعات "رسوای زمانه"، "راز دل" و "غمگین چو پاییز از من بگذر" را با تنظیم جدیدی باز سازی کرده ام..

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو