چرا همش با شوهرم دعوام میشه؟

منبع: مینویسم

60

1400/1/22

19:19


چرا همش با شوهرم دعوام میشه؟

چرا همش با شوهرم دعوام میشه؟

چرا همش با شوهرم دعوام میشه؟ آغاز دعوای زن‌وشوهری، در بیشتر مواقع سر موضوعات پیش ‌پا افتاده و کوچک بوجود می آید، که جرقه ای می شود برای هیزم‌هایی که از مدت‌ها و حتی سال‌ها قبل جمع شده‌اند و تمام اختلافات گذشته سر گرفته می‌شود. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید تا پاسخ پرسش چرا همش با شوهرم دعوام میشه؟ را بدانید. چگونه کینه را فراموش کنیم؟

چرا همش با شوهرم دعوام میشه؟

عوامل ایجاد مشاجره و دعوا بسیار زیاد است؛ اغلب اوقات سر مسائل معمولی و پیش‌ پا افتاده شروع می‌شود. هر کدام از زوجین از کوچک‌ترین بهانه‌ها می‌توانند برای آغاز خشم خود استفاده کنند و هیچ عذر و بهانه‌ای را نمی‌پذیرند و بی‌محابا حمله می‌کنند .
مشورت ناآگاهانه و بدون دعوت اطرافیان که با جانب ‌داری غلط به کمک یکی از زوجین می‌پردازند. که اغلب باعث می‌شود تا یکی از زوج‌ها، احساس تنهایی، عدم درک دیگران، دلسردی و یأس و ناامیدی و احساس حقارت در خود نماید و در نتیجه نمی‌تواند از کسی کمک بگیرد.
عامل مشاجره (زن یا شوهر) نمی‌تواند بدون دعوا، خشم و عصبانیت خود را کنترل کند.

راه رهایی از چسبندگی عاطفی و وابستگی های ناسالم چیست؟

اینکه بین زوجین اختلاف نظر باشد و گاهی منجر به مشاجره شود امری طبیعی است. قابل ذکر است که یک سری اشتباهات باعث بزرگتر و طولانی تر شدن دعواها؛ می‌شود که باید از آنها دوری کرد که در ادامه مطلب به آن می پردازیم.

  • سرد رفتار کردن ممنوع. مسلما بعد از دعوا از دست هم دلخور می شوید. اما اگر یکی ار طرفین به صورت داوطلب شروع به حرف زدن کرد به هیچ عنوان سرد برخورد نکنید. آرام باشید و اصلا سکوت کنید و به حر ف هایش با آرامش گوش دهید. سکوت و به اصلاح ناز کردن شما باعث کدورت بیشتر می شود زیرا طرف مقابل احساس می‌کند که دارد تنبیه می شود. بهتر است از او بخواهید شما فرصت دهد که شما هم مانند او به آرامش بزسید تا بتوانید در اولین فرصت باهم صحبت کنید.

چرا همش با شوهرم دعوام میشه؟

چرا همش با شوهرم دعوام میشه؟
  • بار سنگین حرف ها را به دوش نکشید. باید در نظر داشت که در مشاجره حرف های خوبی گفته نمی شود بهتر است که آنها را فراموش کنید و اصلا در لا به لای صحبت کردن ها مرور و تکرار نکنید. بگذارید همه شان در زمین جنگ باقی بمانند.

برای اینکه یک رابطه استوار بماند چه کار باید کرد؟

  • در هنگام ناراحتی عذرخواهی نکنید هنگامی که در حال مشاجره هستید عذرخواهی خالی مشکل را حل نمی کند سعی کنید شرایط که مساعد شد از او بخواهید که شما را ببخشد و توضیح دهید که دچار سوءتفاهم شده است اطمینان بدهید که دیگر اشتباه خود را تکرار نمی کنید
  • یک روز سخت کاری، سردرد، کم خوابی و خستگی می تواند موجب شود عصبی  شوید و مسبب اصلی دعوا شما باشید از نظر محققان زوج هایی که استراحت کافی ندارند بیشتر در حال مشاجره و دعوا هستند بهتر است مسائل ناراحت کننده خود را با همسرتان در میان بگذارید تا بتوانید روابطتان، را کنترل کنید
  • اگر در دعوایی خود را مقصر می دانید بهتر است از او عذرخواهی کنید نه اینکه بعد از چند روز دوباره مسئله را باز کنید چندان جالب نیست بخواهید دوباره در موردش صحبت کنید. پس از اتمام دعوا به صورت حرف های نیش دار و کنایه دار دعوا و حرف های تلخ آن را یادآور نشوید.

فروشگاه قطعات آسانسور

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو