طرز تهیه کوکو سبزی با آرد

طرز تهیه کوکو سبزی با آرد سوخاری نخودچی آرد گندم

کوکو یکی از غذاهای رایج است که از ترکیب سبزیجات مختلف با تخم مرغ بدست می آید. کوکو سبزی یکی از متداول ترین و خوشمزه ترین کوکو هایی است که در خانه ها طبخ می شود. در این کوکو، از سبزی خرد شده کوکو به همراه زرشک و گردو تهیه می شود. از آن جا که کوکو سبزی روغن زیادی جذب می کند برای این که این غذا سالم باشد بهتر است از روغن های گیاهی سالم مانند روغن زیتون یا کنجد استفاده شود. کوکو سبزی به صورت یک دست در تابه پخته می شود و بعد برش می خورد. این غذا را می توان در قالب های کوکو یا نیمرو در شکل های مختلف تهیه و برای مهمانی ها به عنوان پیش غذا یا در کنار غذای اصلی سرو نمود، برای مشاهده طرز تهیه کوکو سبزی با آرد در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
سبزی کوکو۴۰۰ گرم
تخم مرغ۵ عدد
آرد سوخاری۱ قاشق غذا خوری
زرشک۲ قاشق غذا خوری
گردوی خرد شده۲ قاشق غذا خوری
پیاز رنده شده۱ عدد
سیر له شده۴ حبه
زردچوبه و ادویه کاریبه مقدار لازم
فلفل سیاه و نمکبه میزان لازم

طرز تهیه کوکو سبزی با آرد

مرحله اول

برای طبخ این کوکو ۴۰۰ گرم سبزی کوکو در نظر گرفته شده است. این میزان شامل ۲۰۰ گرم تره، ۱۰۰ گرم جعفری، ۵۰ گرم گشنیز و ۵۰ گرم شوید است. برای تهیه کوکو سبزی در ابتدای کار یک کاسه بزرگ بر می داریم و تخم مرغ ها را درون آن می شکنیم.

مرحله دوم

سپس با چنگال یا همزن دستی مخلوط می کنیم تا از لختگی خارج شود. در یک کاسه دیگر، سبزی کوکو و گردو خرد شده و زرشک و پیاز و سیر و ادویه کاری و زردچوبه را می ریزیم و مخلوط می کنیم تا یکدست شود. سپس آرد را به آن اضافه می کنیم.

مرحله سوم

با همزن دستی یا چنگال می زنیم تا کامل مخلوط شود. یک تابه را روی حرارت متوسط قرار می دهیم. کمی روغن درون آن می ریزیم. روغن را کم کم می ریزیم چون کوکو سریع روغن را به خود جذب می کند و باعث می شود که کوکو خیلی چرب شود.

مرحله چهارم

اجازه می دهیم تا روغن حسابی داغ شود. زمانی که روغن داغ شد، تخم مرغ های همزده را به مایه سبزی اضافه کرده و با هم مخلوط می کنیم. نمک آن را چک می کنیم، اگر نمک به اندازه بود، حرارت شعله را زیاد کرده و مایه کوکو را درون تابه می ریزیم.

مرحله پنجم

حرارت باید طوری باشد که اطراف کوکو سریع شروع به سرخ شدن کند وگرنه تخم مرغ ها ته نشین و کف کوکو می بندد. بعد از حدود ۳ الی ۴ دقیقه، شعله را کم می کنیم و درب تابه را می بندیم تا یک طرف کوکو کامل بپزد.

مرحله ششم

در این مرحله وقتی اطراف کوکو به خوبی طلایی شد، کوکو را به آرامی بر می گردانیم. از اطراف کمی روغن اضافه می کنیم تا طرف دیگر کوکو نیز به طور کامل سرخ شود. برای سرخ شدن سمت دیگر کوکو این بار درب تابه را نمی بندیم.

مرحله هفتم

وقتی دو طرف کوکو کامل برشته شد، آن را از تابه خارج کرده و برش می زنیم. می توان کوکو را با زرشک سرخ شده و گردو تزیین نمود. همچنین می توان برای دور چین آن از ماست چکیده نیز استفاده کرد. این غذا را در کنار نان یا گاهی در کنار برنج سرو می نماییم.