طرز تهیه بارک شکلاتی

طرز تهیه بارک شکلاتی با انار برای شب یلدا

بارک شکلاتی یه مدل شیرینی معروف تو دنیاست که قسمت اصلیش رو شکلات تشکیل میده و بنا به ذائقه میشه مواد دیگه ای هم بهش اضافه کرد. مواد داصلی آن را بیسکوییت و شکلات و خرده های میوه تشکیل داده است. که به راحتی و با کمترین مواد در منزل تهیه می شود. بارک شکلاتی یک نوع تنقلات یا شیرینی به حساب می آید که بی نظم برش می خورد. برش آن کاملا سلیقه ای است. این شیرینی را می توان با چای یا قهوه سرو نمود. یا به عنوان شیرینی در کنار شیرینی های دیگر قرار داد و برای مهمانی ها و مجالس از آن جهت پذیرایی استفاده کرد، برای مشاهده آموزش طرز تهیه بارک شکلاتی در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم بارک شکلاتی
بیسکوییت پتی بور۶ عدد
شکلات سفید۱۰۰ گرم
شکلات تلخ۸۰ گرم
دانه های انارنصف لیوان

طرز تهیه بارک شکلاتی

مرحله اول

برای تهیه بارک شکلاتی در ابتدای کار، شکلات سفید را خرد کرده درون یک کاسه می ریزیم و روی بخار کتری قرار می دهیم تا ذوب شود. شکلات تلخ را هم جدا گانه خرد می کنیم و در یک ظرف می ریزیم و روی بخار کتری یا به روش بن ماری آن را ذوب می کنیم.

مرحله دوم

یک سینی بر می داریم و کف آن را سلفون یا کاغذ روغنی می پوشانیم. سپس بیسکوییت های پتی بور را کف آن، یک لایه می چینیم. این جا ما از دو نوع شکلات استفاده کردیم که کاملا سلیقه ای است. می توان از یک نوع شکلات نیز برای تهیه بارک شکلاتی استفاده کرد.

مرحله سوم

در این مرحله وقتی شکلات ها کامل آب شد، ابتدا شکلات تلخ را روی بیسکوییت ها به طور نامنظم می ریزیم. سپس از شکلات سفید استفاده کرده و لابه لای شکلات های تلخ می ریزیم. برای پهن کردن شکلات ها از قاشق استفاده می کنیم.

مرحله چهارم

در این مرحله به طوری که کل سطح بیسکوییت ها را با شکلات پوشش دهیم. در ادامه دانه های انار را روی حوله کاغذی قرار می دهیم تا آب آن گرفته شود و شکلات لکه دار نشود. در ادامه دانه های انار را روی شکلات ها می ریزیم.

مرحله پنجم

مقدار آن سلیقه ای است و می توان کم یا زیاد استفاده نمود. از آن جا که شکلات هنوز مذاب است دانه های انار داخل آن فرو می رود. سینی را درون یخچال قرار می دهیم تا زمانی که شکلات ها کاملا سفت شود، می گذاریم در یخچال استراحت کند.

مرحله ششم

در این مرحله بعد از این که شکلات ها به طور کامل سفت شد از یخچال خارج کرده و با یک کارد بزرگ آن را به ابعاد و شکل دلخواه برش می زنیم. در ادامه درون ظرف مناسب سرو یا ظرف در بسته در یخچال نگه داری می کنیم.