طرز تهیه کاپ کیک هویج و گردو

طرز تهیه کاپ کیک هویج و گردو خوشمزه و مجلسی

کیک هویج و گردو یک کیک بسیار خوشمزه و مقوی است که به راحتی در فر تهیه می شود. این کیک را در قالب های کاپ کیک تهیه می کنیم. این کیک را می توان ساده سرو نمود اما اگر برای مهمانی های خاص مورد استفاده قرار می گیرد، می توان با خامه فرم گرفته و میوه و ترافل آن را تزیین نمود. همچنین این کیک جزو کیک های کافی شاپی محسوب می شود. که می تواند در منوی کافی شاپ ها اضافه شود، برای مشاهده آموزش طرز تهیه کاپ کیک هویج و گردو در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم کاپ کیک هویج و گردو
آردیک و یک سوم پیمانه
جوش شیرین (یا بکینگ پودر سه برابر)۱ قاشق چای خوری
نمکیک چهارم قاشق چای خوری
دارچیننصف قاشق چای خوری
جوز هندییک چهارم قاشق چای خوری
پودر زنجبیلیک چهارم قاشق چای خوری
روغنیک چهارم پیمانه
شکر قهوه ای۱ پیمانه
ماست کم چربنصف پیمانه
تخم مرغ۲ عدد
وانیلنصف قاشق چای خوری
هویج رنده شدهیک چهارم پیمانه
گردو خرد شدهبرای تزیین

طرز تهیه کاپ کیک هویج و گردو

مرحله اول

برای تهیه کاپ کیک هویج و گردوی خوشمزه و مجلسی در ابتدای کار، فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا گرم شود. یک کاسه بر می داریم و تخم مرغ را درون آن می شکنیم. در ادامه روغن و شکر و ماست را به آن اضافه می کنیم.

مرحله دوم

سپس با همزن دستی می زنیم تا به خوبی مخلوط شود. در ادامه هویج را شسته و به صورت ریز رنده می کنیم، سپس به تخم مرغ اضافه می کنیم و ترکیب می کنیم. وانیل را هم اضافه کرده و با همزن دستی یا لیسک مخلوط می کنیم.

مرحله سوم طرز تهیه کاپ کیک هویج و گردو

در یک ظرف دیگر آرد و مواد خشک دیگر را با هم مخلوط کرده و کم کم به مواد تخم مرغی اضافه می کنیم و با لیسک یا همزن مخلوط می کنیم. درون قالب های ۱۲ تایی کاپ کیک را کاغذ روغنی یا کپسول های کاغذی کاپ کیک قرار می دهیم یا کف قالب را چرب می کنیم.

مرحله چهارم

سپس مواد را درون قالب ها می ریزیم سپس روی آن را با گردوی خرد شده تزیین می کنیم. و داخل فر می گذاریم. کاپ کیک ها در همان دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد به مدت ۲۰ دقیقه می پزیم. می توان با خلال دندان از پخته شدن آن اطمینان حاصل کرد.

مرحله پنجم

در این مرحله وقتی کاپ کیک ها به طور کامل پخته شد، از فر خارج کرده و صبر می کنیم تا سرد شود. سپس از قالب خارج کرده و در ظرف مناسب سرو می کنیم. این کاپ کیک ها را می توان با خامه فرم گرفته، میوه یا ترافل، تزیین می کنیم.