طرز تهیه آبلیمو خانگی + نکات

منبع: بیتوته

87

1400/1/23

05:26


طرز تهیه آبلیمو خانگی + نکات



 

آبلیمو خانگی, طرز تهیه آبلیمو خانگی, درست کردن آبلیمو خانگی

نحوه ی درست کردن آبلیمو خانگی

 

روش تهیه آبلیمو در خانه

آبلیمو از چاشنی های پرطرفدار در بین خانواده های ایرانی است. این چاشنی را می توانید به راحتی در خانه تهیه کنید و از مصرف کردن آن لذت ببرید.

طرز تهیه آبلیمو خانگی :

برای تهیه ی آبلیمو ابتدا لیموترش های مناسب آبلیمو را تهیه کنید. سپس آن ها را بشویید. ساقه و برگ های آن را جدا کنید. پس از شستن آن ها را داخل آبکش بریزید و اجازه بدهید تا کاملا آب آن ها خشک شوند و پوست آن هم کمی حالت خشکی بگیرد و از تازگی درآید، زیرا باعث آب دار شدن بیشتر لیموها و تلخی کمتر آبلیمو می شود.

 

سپس آن ها را با آبمیوه گیری آب بگیرید. اگر میزان لیموها زیاد است آن ها را به آبگیری ها ببرید و آب آن ها را بگیرید. سپس آن ها را جایی ثابت قرار بدهید. چند عدد هویج بشویید و پوست آن ها را بگیرید، زمانی که آن ها خشک شدند داخل آبلیموها قرار بدهید. اجازه بدهید حدود 24 ساعت داخل آن بمانند. برای 15 کیلو لیموترش 4 عدد هویج متوسط کافی است.

 

سپس آبلیمو را از صافی عبور بدهید تا پالپ های لیموترش از آن جدا شود. انتخاب صافی بستگی به شما دارد که چقدر می خواهید آبلیموی شما صاف باشد. در ضمن پالپ های لیموترش را می توانید داخل کیسه فریزر بریزید و در فریزر نگهداری کنید. می توانید آن ها را داخل ظرف شیشه ای در دار تمیز و خشک بریزید و در یخچال نگهداری کنید. و از آن ها در شربت آبلیمو و بعضی از غذاها استفاده کنید.

 

سپس آبلیموها را داخل بطری های شیشه ای بریزید و داخل یخچال قرار بدهید.

 

طرز درست کردن آبلیمو در خانه

 

نکاتی برای تهیه ی آبلیمو :

بهترین نوع لیموترش برای آبلیمو، لیموهای زرد و سبز هستند. اگر از لیموهای زرد استفاده کنید، آبلیموی شما تلخ می شود و اگر از لیموهای سبز استفاده کنید، آب زیادی ندارند و آبلیموی شما کم می شود.

 

 هرگز از لیموترش های لکه دار برای تهیه ی آبلیمو استفاده نکنید.

 

 اگر آبلیمو را به میزان زیاد و برای مصرف یک سال خود تهیه کردید اطراف بطری را با نایلون مشکی بپوشانید و در مکانی تاریک نگهداری کنید. این کار سبب می شود رنگ آبلیموی شما در طول یکسال تغییر نکند.

 

 هرگز مواد ترش مانند: آبلیمو، آبغوره و آب نارنج و ... را در بطری های پلاستیکی نریزید. زیرا ترشی آن ها سبب اکسید شدن ظروف پلاستیکی و سمی شدن آن ها می شود. 

 

گردآوری: بخش آشپزی بیتوته

 

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو