آشنایی با روستای کندلوس مازندران | Kandolus

منبع: تاپ تراول

113

1400/1/23

09:27


لیدوما تریپ

روستای کندلوس مازندران

در این مقاله از معرفی جاهای دیدنی ایران قصد داریم تا شما را با یکی از روستاهای بسیار زیبای استان مازندران آشنا کنیم. در ادامه سفری به روستای کندلوس مازندران خواهیم داشت. در ادامه با تاپ تراول همراه باشید…

روستای کندلوس روستایی از توابع قسمت کجور شهرستان نوشهر است که در استان مازندران ایران قرار دارد. در ادامه در این مقاله از تاپ تراول آن را به شما معرفی خواهیم کرد.


   تبلیغات    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


روستای کندلوس مازندران

روستای کندلوس مازندران

کندلوس با آب و هوای ییلاقی در دامنه سرسبز و خرم رشته کوه های البرز در منطقه کجور نوشهر واقع شده است. در صورتی که اهل سفر باشید و به روستاهای گوناگون ایران سری زده باشید، نخستین خصوصیتی که چشمتان را جلب خود می کند، پاکیزگی و رعایت اصول بهداشتی در این روستاست.

کندلوس با چهارهزار سال تاریخ، در دل کوهستانهای البرز در استان مازندران واقع شده است. روستای کندلوس، به حق یکی از زیباترین و پاکیزه ترین روستاهای ایران محسوب میشود که همچون نگینی در دل طبیعت زیبای البرز شمالی، میدرخشد.

روستای کندلوس مازندران

روستای کندلوس مازندران

یکی از جاذبه های این منطقه، موزه مردم شناسی و موزه گیاه شناسی کندلوس میباشد که اطلاعات بسیار جالب و مفیدی درباره تاریخ کهن و تمدن پر رمز و راز این دیار ، در اختیار ما میگذارد.

از صنایع دستى این دهکده مى توان به بافتن جاجیم، ایزار (پارچه پشمى چارخانه دستباف) جوراب، دستکش و بلوز پشمى گلدار و نمدمالى اشاره کرد.

در همه جای روستا سطل‌های زباله وجود دارند و همه اهالی در حفظ زیبایی و پاکیزگی دهکده تلاش می‌کنند. خانه‌های قدیمی با نمایی از چوب، سقف‌های چوبی، پنجره‌های کوچک زیبا، دیوارهای کاهگلی و کوچه‌های سنگ‌فرش شده، چشمه‌های آب معدنی و نهرهای جاری روستای کندلوس را از سایر آبادی‌ها متمایز می‌کند. این روستا شامل موزه گیاهان دارویی کندولس و موزه مردم‌شناسی کندلوس است. بهترین زمان برای بازدید از کندلوس، بهار و تابستان است.



   تبلیغات    

                 تور کیش

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو