هزینه ایمپلنت دندان و کاشت دندان با توجه به وضع اقتصادی موجود همواره یکی از دغدغه‎‌های هموطنان محسوب می‌شود؛ به طوریکه گاهی قیمت ایمپلنت از کیفیت آن اهمیت بیشتری پیدا می‌کند.

ولی باید توجه شود گران بودن یا ارزان بودن ایمپلنت دندان دلیلی بر بهتر بودن کیفیت نیست. بنابراین در انجام جراحی ایمپلنت میبایست علاوه بر هزینه ایمپلنت دندان به عوامل متعددی از جمله کیفیت توجه نمود تا از هزینه اضافی یا به عبارتی دوباره کاری جلوگیری شود.

در جراحی ایمپلنت دندان پزشک با قرار دادن یک پایه از جنس تیتانیوم در داخل استخوان فک و سوار کردن قسمت تاج دندان بر روی آن یک دندانی کاملا مشابه دندان‎‌های طبیعی برای انسان به وجود می‎‌آورد و همین تشابه به دندان طبیعی یکی از مهم‌ترین مزایای ایمپلنت محسوب می‌شود چرا که دندان ایمپلنت شده علاوه بر اینکه از لحظ شکل ظاهری کاملا مشابه دندان‎‌های حقیقی است بلکه عملکردی مشابه به آن را نیز دارد یعنی دیگر نیازی نیست از خوردن غذاهای مورد علاقه‎‌ی خود اجتناب کنید و با خیال راحت می‌توانید آن‎‌ها را میل کنید.

متاسفانه دندان‌‎های مصنوعی پروتزی معمولا ظاهری متفاوت با دندان‌‎های حقیقی دارند و فردی که پروتز انجام داده نمی‌تواند غذاهای سفت را میل کند در حالی که بعد از ایمپلنت دندان تنها با مسواک زدن می‌توانید آن دندان را تا زمان بسیار طولانی سالم نگه دارید.

هزینه ایمپلنت دندان

هزینه ایمپلنت دندان به دلیل افزایش تعداد پایه‎‌های مورد نیاز و نیز نیاز به تاج دندان برای کل فک بالا پایین، همچنین پیچیدگی بیشتری که در انجام این جراحی وجود دارد بالاتر می‌باشد. البته به دلیل مادام العمر بودن آن و حذف مشکلات پروتز دندان و اینکه هیچ هزینه‎‌ای برای نگه داری آن در طول سال‎‌ها صرف نمی‌شود می‌تواند مقرون به صرفه باشد. در کل نگه داری دندان ایمپلنت شده بسیار راحت‌تر از دندان طبیعی است چرا که معمولا حتی در صورت رسیدگی به دندان‎‌ها هم گاهی دچار دندان درد می‌شویم و مجبوریم به دندان پزشک مراجعه کنیم و معمولا در صورت عدم درد هم دندانپزشکان توصیه می‌کنند به صورت دوره‌‎ای برای جرم گیری دندان و جلوگیری از آسیب دیدگی دندان‌‎ها به کلینیک‌‎های دندان پزشکی مراجعه کنیم. ایمپلنت دندان به هیچ کدام از این رسیدگی‎‌ها احتیاج نداشته و تمامی این هزینه‎‌ها را تنها با پرداخت هزینه ایمپلنت می‌توان حذف کرد.

چه عواملی تعیین کننده هزینه ایمپلنت می‌باشند؟

همانطور که ذکر کردیم هزینه ایمپلنت دندان به عوامل متعددی وابسته است و براساس این عوامل تعیین می‌شود. یکی از عوامل بسیار تاثیر گذار برند ایمپلنتی است که استفاده می‌شود. برند‎‌های ایمپلنت متعلق به کشور‎‌های مختلفی هستند پس طبیعتا قیمت بالاتری نیز دارند. برای مثال قیمت ایمپلنت کره ای بازه های مختلفی دارد و حداقل و حداکثر قیمت ایمپلنت کره ای بستگی به جنس ایمپلنت و مارک ایمپلنت دارد که در قیمت نهایی تاثیر دارد.

  • ایمپلنت neodent : بعضی از پزشکان ایمپلنت نئودنت را بهترین ایمپلنت از لحاظ مقرون به صرفه بودن و کیفیت مناسب می‌دانند. شرکت سازنده این برند متعلق به کشور برزیل بوده که با خریداری آن توسط شرکت اشترومن کیفیت محصولات آن به میزان بسیار زیادی بهبود یافته است و از بزرگ ‌ترین شرکت ‎‌های سازنده ایمپلنت دندان محسوب می‌شود پس با خیالی آسوده می‌توان این ایمپلنت با کیفیت را استفاده نمود.
  • قیمت ایمپلنت Cis : درصورتیکه به دنبال ایمپلنتی با قیمت بصرفه و کیفیت مناسب هستید ایمپلنت Cis که متعلق به کشور کره می‎‌باشد می‌تواند پاسخ گوی نیاز شما باشد. قیمت ایمپلنت کره ای Cis در کلینیک دندانپزشکی روشا برابر 4.900.000 می‌باشد.
  • قیمت ایمپلنت zimmer : کشور آمریکا توانسته از کشور‎‌های پیشرو در زمینه ساخت و تولید ایمپلنت دندانی باشد در این کشور ایمپلنت‎‌های با کیفیت با قیمت‌‎های بسیار متفاوتی تولید می‌شود که برند زیمر یکی از محصولات تولید شده توسط این کشور می‌باشد. اما به طور کلی قیمت ایمپلنت‎‌ آمریکایی نسبت به سایر ایمپلنت ها بالاتر می‌باشد.

قیمت ایمپلنت کامل

ایمپلنت کامل چیست ؟ هزینه ایمپلنت کامل چقدر است ؟ قیمت ایمپلنت کامل دهان چقدر است ؟ عوامل بسیاری همچون نوع استخوان فک نیز در قیمت ایمپلنت کامل دندان بسیار تاثیر گذار است. توصیه می‌شود که بلافاصله بعد از از دست دادن دندان به دندانپزشک متخصص مراجعه کنید چرا که نبود دندان در فک به مرور سبب تحلیل استخوان‎‌های آن می‌شود و عمل ایمپلنت را با سختی روبه رو می‌کند. عمل ایمپلنت دندان با توجه به وضعیت استخوان فک ممکن است به پیوند استخوان نیاز داشته باشد.

اما دلیل افزایش قیمت در این مواقع چه چیزی است؟؟  در چنین وضعیت‎‌هایی دندانپزشک با استفاده از پودراستخوان جهت ترمیم بافت استخوانی فک استفاده می‌کند که بسته به نوع پودر به کاررفته هزینه ایمپلنت دندان متفاوت می باشد.

نکات بسیار دیگری در قیمت ایمپلنت دندان تاثیرگذار هستند یکی از این موارد ایمپلنت کامل (ایمپلنت هر فک کامل) می باشد، که در این روش ابتدا باید به دندانپزشک متخصص ایمپلنت مراجعه کند و بعد از گرفتن عکس ایمپلنت و مشاوره، دندانپزشک بهترین طرح درمان را به او ارائه دهد. قیمت ایمپلنت کامل به نسبت درمان هایی مانند اوردنچر و دست دندان دارای کیفیت و طول عمر بیشتری میباشد اما طول درمان و هزینه ایمپلنت کامل بیشتر است.

برای مشاهده تمامی هزینه ایمپلنت دندان و مشاوره رایگان حتما به وبسایت دندانپزشکی روشا سر بزنید و یا تماس بگیرید. در کلینیک دندان پزشکی روشا می‌توانید از پرداخت قسطی استفاده نمایید و هزینه ایمپلنت خود را به صورت اقساط مشخصی پرداخت کنید.

از دیگر مواردی که تاثیر بسیار زیادی برروی هزینه ایمپلنت دارد میزان تجربه‎‌ی دندانپزشک است. مسلما دندانپزشکی که با انجام جراحی‎‌های پیچیده تجربه‌‎ی کافی در این زمینه پیدا کرده و می‌تواند بهترین و موفق‌ترین ایمپلنت را برای بیمار انجام دهد حق الزحمه بیشتری نیز دارد.

تاثیر نوع دندان در هزینه ایمپلنت دندان

یکی دیگر از عوامل موثر در قیمت ایمپلنت نوع دندانی که قرار است ایمپلنت شود می‌باشد. در واقع دندان‎‌های عقب به سبب اینکه تاثیری در زیبایی فرد ایجاد نمی‌کنند به دقت زیادی احتیاج نداشته و از قیمت پایین‌تری برخوردار هستند. در صورتیکه ایمپلنت دندان ‌‎های جلو به دلیل نقش بسیار زیادی که در زیبایی صورت فرد ایجاد می‌کنند نیاز به ظرافت و دقت بسیار زیادی دارد و در نتیجه  شاهد قیمت بیشتری نسبت به ایمپلنت دندان عقب خواهیم بود.

هزینه ایمپلنت دندان در تهران

جهت جلوگیری از اتلاف هزینه ایمپلنت دندان و ایمپلنتی با کیفیت در قدم اول کلینیکی معتبر با دندانپزشکانی مجرب را انتخاب نمایید. انتخاب کلینیک مناسب علاوه بر تاثیری که در کیفیت قیمت ایمپلنت دارد در ایجاد آرامش برای این جراحی بسیار حائز اهمیت است. نکته بعدی کیفیت روکش یا تاج دندان بنا بر نظر بیمار انتخاب می‌شود و به طور معمول در ساخت این روکش از سرامیک استفاده می‌شود. سعی کنید بهترین کیفیت را مدنظر قرار دهید. یکی دیگر از مسائلی که در روند هزینه ایمپلنت موثر و جلوگیری از هدر رفت هزینه موثر است مراقبت ‎‌های بعد ایمپلنت دندان می‌باشد.

در کلینیک دندانپزشکی روشا در جنت آباد جمعی از دندانپزشکان با سابقه با یکدیگر همکاری می‌کنند تا بهترین نتیجه را تقدیم شما کنند. فضای آرام و زیبا و برخورد خوب کارکنان این کلینیک در ایجاد آرامش بیماران تاثیرگذار بوده و موجب اطمینان خاطر آنان می‌شود. در این کلینیک بهترین دندانپزشکان و متخصص ایمپلنت دندان و پروتز دندانی در انجام فرایندهای کاشت دندان و جرم‌گیری و پرکردن، عصب کشی و…. فعالیت می‌نمایند. هزینه ایمپلنت دندان در سال 1400 برای رفاه حال بیماران بصورت قیمت ویژه و اقساطی نیز ارائه می شود.

برای مراجعه به سایت کلینیک دندانپزشکی روشا  به آدرس roshadent.com  مراجعه فرمایید.