فشار خون بالا، یکی از بیماری های شایع است که اغلب به عنوان قاتل خاموش نیز شناخته می شود و بیشتر افراد مسن را درگیر می کند، بنابراین بسیار مهم است به طور دقیق مراقب والدین خود باشیم و هرازگاهی آنها را چک کنیم. فشار خون بالای درمان نشده منجر به بروز مشکلاتی پیرامون سلامتی می شود. به گزارش تایمزسوفاندیا، در اینجا چند علامت که باید مورد توجه قرار بگیرند توضیح داده شده است.

سردرد شدید

سردرد که اغلب نادیده گرفته می شود می تواند نخستین علامت ابتلا به فشار خون باشد. سردرد شدید منجر به میگرن می شود و احساس ضعف در یک طرف سر ایجاد می کند که نشانه فشار خون بالا است.

احساس سرگیجه یا گیجی

افرادی که از فشار خون بالا رنج می برند در گردن، قفسه سینه و گوش های خود احساس تپش می کنند که باعث ایجاد احساس سرگیجه و سبکی سر می شود.

بیشتر بخوانید:چرا هر روز خون دماغ می شوم؟

خون در ادرار

هماچوری (خون در ادرار) در افراد مبتلا به فشار خون بالا شایع است. به مقدار کمی خون در ادرار هماچوری گفته می شود.

خون دماغ

بینی دارای رگ های خونی ظریف است که افزایش ناگهانی فشار خون منجر به خون دماغ می شود، بنابراین فشار خون بالا با خونریزی بینی همراه است.

تنگی نفس

افرادی که از فشار خون بالا رنج می برند تنفس نامنظم و احساس درد در قفسه سینه خود دارند که باعث احساس ناراحتی در آنها می شود پس تنگی نفس یکی از علائم اولیه فشار خون است.

مشکلات بینایی

فشار خون بالا منجر به رتینوپاتی فشار خون می شود که در آن فرد مشکلات بینایی مانند تاری دید، از دست دادن یا اختلال بینایی را تجربه می کند.

گرگرفتگی صورت

وجود لکه های خونی در چشم و گرگرفتگی صورت می تواند در صورت گشاد شدن رگ های خونی صورت رخ دهد که نشانه ای از فشار خون بالا است.

بیشتر بخوانید:کدام گروه خونی بیشتر سکته قلبی می کنند؟

خستگی

فشار خون بالا به دلیل مصرف کردن انرژی باعث می شود احساس خستگی کنید. این امر می تواند ضمن ایجاد احساس اضطراب و سرگیجه خواب را مختل کند که باعث خستگی بیشتر فرد می شود.
مترجم: الهه زارعی