13شهرستان این استان در وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفت

60

1400/1/23

15:33


معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: بر اساس داده‌های نرم‌افزار ماسک، مناطق قرمز کرونایی در استان خراسان رضوی به 13شهرستان افزایش یافت.

13شهرستان این استان در وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفت

به گزارش بهداشت نیوز، دکتر مهدی قلیان افزود:  این شهرستانها را "مشهد، نیشابور، سبزوار، طرقبه شاندیز، گناباد، تربت‌جام، صالح‌آباد، قوچان، تربت‌حیدریه، بردسکن، کاشمر، کوهسرخ و بجستان" ذکر و بیان کرد: همچنین15 شهرستان از مجموع ۳۱ شهرستان استان خراسان رضوی در "وضعیت نارنجی" و پنج شهرستان در "وضعیت زرد" شیوع ویروس کرونا قرار دارند.
 
وی با تاکید بر اینکه در شرایط حاضر مردم باید ضمن اجتناب از برگزاری مراسم های ترحیم و شادی از حضور در این برنامه  ها نیز پرهیز کنند گفت: با توجه به در پیش بودن ماه مبارک رمضان، مردم از برگزاری میهمانی های افطاری پرهیز کنند و هزینه این مراسم ها را همانند سال گذشته به کمک به نیازمندان اختصاص دهند.
 
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه برنامه های نظارتی نیز همانند گذشته با شدت بیشتری ادامه خواهد داشت و مردم نیز در صورت مشاهده هر گونه تخلف می توانند مراتب را به سامانه 190 اطلاع دهندافزود: در مشهد و تمامی شهرستان های زیر پوشش مراکز منتخب ویژه کرونا فعال و به مراجعین خدمات ارائه می شود و در صورت تشخیص پزشک مستقر در مرکز، تست کرونا به صورت رایگان از بیماران گرفته می شود.
 
 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو