قیمت روز تور مشهد در بهار 1400

قیمت روز تور مشهد در بهار 1400


منبع: تاپ ناز

84

1400/1/23

16:43


قیمت روز تور مشهد در بهار 1400

مشهد پایتخت معنوی ایران است و در طول سال بسیاری از افراد برای رفتن به پابوس امام هشتم (ع) به آن سفر می‌کنند. علاوه‌بر مکان‌های مذهبی، جاذبه‌های گردشگری زیادی در این شهر وجود دارد که بر زیبایی آن افزوده است. این مطلب می‌تواند اطلاعاتی کافی درباره برخی از جاذبه‌های طبیعی این شهر و نحوه اطلاع و رزرو تور مشهد از تبریز یا سایر شهرها را دراختیار شما قرار دهد؛ پس با ما همراه باشید.

برخی از جاذبه‌های گردشگری مشهد

مشهد تنها شهر توریستی مذهبی کشور است و جاذبه‌های گردشگری زیادی در آن قرار دارد. در این شهر زیبا مکان‌هایی از قبیل کوه‌سنگی، دریاچه چشمه‌سبز، هفت حوض، پارک وکیل‌آباد و… می‌بینید که افراد بسیاری را به‌سمت خود می‌کشاند. ما در ادامه قصد معرفی برخی از این مکان‌ها را داریم.

کوه‌سنگی‌

این منطقه یکی از بزرگ‌ترین پارک‌های مشهد محسوب می‌شود. دو کوه از رشته‌ کوه بینالود در این پارک‌ واقع شده است. یک خیابان بسیار سرسبز مسیر رسیدن به کوه‌سنگی بوده و به‌نوعی معروف‌ترین خیابان این شهر به‌حساب می‌آید. طبق اسناد تاریخی، می‌توان نتیجه گرفت که این پارک در دوران گذشته نیز از محبوبیت بالایی برخوردار بود و موردتوجه بسیاری از گردشگران قرار می‌گرفت؛ حتی برخی معتقد هستند تاج‌گذاری شاه عباس صفوی در این پارک انجام شد. افراد زیادی اطراف این منطقه هتل ساخته‌اند تا گردشگران بتوانند دسترسی آسان‌تری به این مکان داشته باشند. دو کوه سنگی کم‌ارتفاع و سهل‌الصعود در این پارک وجود دارد و به‌علت وجود همین کوه‌ها به این پارک کوه‌سنگی گفته می‌شود. زمانی که موفق به فتح قله این کوه می‌شوید، امکان مشاهده مناظری بی‌نظیر از شهر مشهد و باغ‌های آن برایتان میسر خواهد بود. پارک کوه‌سنگی پس از حرم مطهر امام رضا (ع) و آرامگاه فردوسی در رده سوم پربازدیدترین منطقه مشهد قرار گرفته است.

قیمت روز تور مشهد در بهار 1400

به مرور زمان و به‌دلیل استقبال زیاد گردشگران، طرح‌های مختلفی برای گسترش این پارک اجرا و پس از آن، پارک کوه‌سنگی به مجموعه‌ای تفریحی، گردشگری مبدل شد. باغ فرهنگی، باغ سنگی، باغ طبیعی، باغ آرامگاه، باغ ورزشی و باغ تفریحی از جمله بخش‌های اصلی این پارک محسوب می‌شوند. شهرداری مشهد قصد دارد دریاچه مصنوعی، جزیره پرندگان، باغ موزه طبیعی، شهربازی سرپوشیده و چند تفرجگاه دیگر را در این مجموعه راه‌اندازی کند. پارک کوه‌سنگی بهار و تابستان بسیار زیبا است و به شما پیشنهاد می‌کنیم اگر در این فصول به مشهد سفر کردید، حتما سری به این مجموعه تماشایی بزنید.

پارک هفت حوض

این پارک طبیعی یکی‌دیگر از جاذبه‌های گردشگری مشهد به‌شمار می‌رود که در دل کوه‌های خلج واقع شده است. این کوه‌ها در فاصله هفت کیلومتری از مشهد واقع شده‌اند که باید حدود دو کیلومتر از مسیر آن را با پای پیاده طی کنید. در این منطقه هفت حوضچه طبیعی وجود دارد که آب از آن‌ها عبور می‌کند و به‌همین‌دلیل به آن هفت حوض می‌گویند. این حوضچه‌ها در طول زمان و براثر فرسایش سنگ توسط جریان آب شکل گرفته‌اند. توجه داشته باشید که قبل از رفتن به این پارک حتما کفش و لباس‌ مخصوص کوه‌نوردی همراه خود داشته باشید و قبل از غروب به شهر برگردید؛ زیرا این پارک در شب خطرناک خواهد شد و ممکن است مشکلی برایتان به‌وجود بیاید.

سنگ‌های این کوه‌ها به‌دلیل عبور آب، صاف و صیقلی شده و باید هنگام گشت‌وگذار در آن خیلی مراقب باشید. بهتر است ساعات اولیه روز را برای حرکت به سمت این منطقه انتخاب کنید تا بتوانید باحوصله از همه بخش‌های آن دیدن کرده و قبل از تاریک شدن هوا به شهر بازگردید. کم‌تر کسی پارک هفت حوض را برای گشتو‌گذار انتخاب می‌کند و به‌همین‌خاطر این منطقه بسیار بکر بوده و شما می‌توانید ساعت‌ها از آرامش آن لذت ببرید.

قیمت روز تور مشهد در بهار 1400

پارک وکیل‌آباد

این پارک بزرگ 70 هکتار مساحت دارد. هنگامی که به بوستان وکیل‌آباد قدم می‌گذارید، ابتدا یک رود نظر شما را به خود جلب می‌کند. آب این جوی از قنات وکیل‌آباد تامین می‌شود. این باغ توسط مرحوم حسن ملک وقف شد و درحال‌حاضر از املاک شهرداری مشهد به‌شمار می‌رود. در پارک وکیل‌آباد یک شهربازی برای کودکان و یک باغ‌وحش وجود دارد. در باغ‌وحش این مجموعه انواع حیوانات، پرندگان و خزندگان نگهداری می‌شوند که افراد زیادی با سفر به مشهد از آن‌ها بازدید می‌کنند.

قیمت تور مشهد رزرو آن

همان‌طورکه گفته شد سالانه افراد زیادی مشهد را برای سفرهای خود انتخاب می‌کنند و به‌همین‌ دلیل برخی اشخاص دنبال روشی برای اطلاع از قیمت تور این شهر و رزرو آن هستند. قیمت تورهای مختلف به‌ عوامل گوناگونی از قبیل زمان سفر، نوع بلیط، وعده‌های غذایی و… بستگی دارد؛ به‌همین‌دلیل نمی‌توان قیمت دقیقی برای تورها اعلام کرد. شما با مراجعه‌ به سایت علی بابا می‌توانید در کم‌ترین زمان از قیمت تورهای مختلف مطلع شده و بهترین قیمت تور مشهد را پیدا کنید. برای این کار کافی است به بخش تورهای این سایت رفته، سپس مبدا و مقصد خود را انتخاب کنید. پس از مشخص کردن تاریخ شروع و پایان تور، تورهای متناسب با اطلاعات وارد شده به شما نمایش داده خواهد شد. ناگفته نماند که با فعال کردن گزینه تورهای لحظه آخری، می‌توانید این نوع تورها را مشاهده کرده و یکی از آن‌ها را رزرو کنید. بلیط بهترین قطار تهران مشهد را از سایت پربازدید علی بابا بخرید و راهی پایتخت مذهبی ایران شوید.

ما در این مطلب سه مورد از پرطرفدارترین جاذبه‌های طبیعی مشهد و روشی برای اطلاع از قیمت و رزرو تور مشهد را به شما معرفی کردیم. اگر تجربه بازدید از کوه‌سنگی، پارک هفت‌حوض یا وکیل‌آباد را داشتید، تجربیات خود را با ما به‌اشتراک بگذارید. رپورتاژ آگهی /

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو