یکی از بهترین نوشیدنی ها برای فصل گرما شیکانجی است. پس از بازگشت به خانه نوشیدن یک لیوان شیکانجی نه تنها شما را سرحال می کند بلکه باعث آبرسانی نیز می شود، اما بسیاری از ما از این نوشیدنی تازه کننده دور می مانیم زیرا به دلیل دارا بودن قند منجر به افزایش وزن می شود. به گزارش تایمزسوفاندیا، اگرش ما هم این نگرانی را دارید در ادامه شیکانجی که برنامه کاهش وزن شما را مختل نمی کند معرفی می شود.

شیکانجی بابونه

شیکانجی فقط نوشیدنی نیست بلکه به حفظ تعادل الکترولیت های بدن کمک می کند، بنابراین حتی در اوج تابستان نیز با نوشیدن آن احساس خستگی نخواهید کرد. تعریق زیاد در طول تابستان فرد را دچار کم آبی می کند که می تواند منجر به بروز علائم دیگری مانند حالت تهوع، سردرد، خستگی، ضربان سریع قلب، یبوست، تشنج و گرفتگی عضلات شود. چای بابونه دارای نمک و عسل است که نقش مهمی در حفظ تعادل الکترولیت های بدن ایفا می کند و وجود بابونه در شیکانجی آن را حتی خوشمزه تر و سالم تر می کند. بابونه ضمن کمک به شل شدن عضلات به شما کمک می کند تا خواب بهتری داشته باشید. مطالعات نشان می دهد بابونه در مقابله با اضطراب نیز موثر است و ضمن تسکین درد حاوی خواص ضداسپاسم است.

بیشتر بخوانید:کشف جدید در مورد گیاهان

عناصر مورد نیاز برای تهیه شیکانجی بابونه

یک کیسه چای بابونه
یک عدد لیموترش
4 تا 6 برگ نعناع
کمی سنگ نمک
کمی پودر زیره
150 میلی لیتر آب
2 قاشق غذاخوری عسل
4 تا 5 قطعه یخ
برگ نعناع و برش های لیمو برای سرو

بیشتر بخوانید:10 روغن گیاهی برای از بین بردن چین و چروک و جوانسازی پوست

طرز تهیه شیکانجی بابونه

مرحله 1: آب گرم را در یک فنجان بریزید و چای کیسه ای بابونه را داخل آن بیندازید سپس صبر کنید تا چای خنک شود. کیسه را از فنجان خارج کرده و به مدت 20 دقیقه در یخچال قرار دهید تا درجه حرارت عادی شود.
مرحله 2: یک هاون بردارید و برگ های نعناع را در آن له کرده و خرد کنید.
مرحله 3: داخل میکسر برگ های خرد شده نعناع، آب لیموترش، سنگ نمک، پودر زیره و عسل را اضافه کنید.
مرحله چهارم: چای بابونه را از یخچال خارج کرده و به ترکیب داخل میکسر اضافه کنید همه مواد را به درستی تکان دهید. در صورت نداشتن میکسر می توانید مراحل را دستی انجام دهید.
مرحله پنجم: یک لیوان برداشته یخ، برگ های نعناع و برش های لیمو را داخل آن بیندازید و شیکانجی بابونه را داخل لیوان بریزید.
مرحله ششم: همه مواد را خوب هم بزنید و بدون نگرانی از میزان کالری از نوشیدن آن لذت ببرید.
مترجم: الهه زارعی