ویژه‌های «شما» در ماه رمضان؛ از «بهشت اجابت» اصفهان تا «خانه آقاجان» زنجان و «برگ برنده» گلستان

منبع: سینما پرس

43

1400/1/23

19:50


سینماپرس: شبکه تلویزیونی «شما» برنامه‌های گوناگونی را در ساختارهای مختلف و با همکاری مراکز استانی برای پخش طی ماه مبارک رمضان در نظر گرفته است.

شبکه شما

سینماپرس: شبکه تلویزیونی «شما» برنامه‌های گوناگونی را در ساختارهای مختلف و با همکاری مراکز استانی برای پخش طی ماه مبارک رمضان در نظر گرفته است.

شبکه تلویزیونی «شما» به مناسب فرارسیدن ماه مبارک رمضان، برنامه‌های متنوعی را در قالب ویژه‌های افطار و سحر، برنامه شبانگاهی، سریال، مسابقه و چند مستند جدید با همکاری سیمای مراکز تدارک دیده است.

بر این اساس برنامه سحرگاهی شبکه «شما» از ساعت ۳:۳۰ هر روز به مدت ۹۰ دقیقه روی آنتن می‌رود.

«بهشت اجابت» تولید مرکز اصفهان در ۱۰ روز اول، «سفره‌های همدلی» کاری از مرکز خراسان رضوی در ۱۰ روز دوم و «اوباشدانلیق» تولید مرکز زنجان در ۱۰ روز پایانی ماه رمضان عناوین برنامه سحرگاهی شبکه شما در رمضان ۱۴۰۰ هستند.

شبکه شما برای لحظات پیش از افطار نیز برنامه خاصی را در نظر گرفته که هر روز ساعت ۱۹:۰۰ تا اذان مغرب به افق تهران پخش خواهد شد. این برنامه‌ها از پنج مرکز استان روی آنتن می‌روند و سهم هر مرکز ۶ شب خواهد بود؛ «ماه مهربانی» تولید مرکز خراسان جنوبی و برنامه‌ای با همین عنوان تولید مرکز یزد، «ماه دلگشا» کاری از مرکز فارس، «لطیف مثل عشق» تولید مرکز سمنان و «ماهِ ماه» تولید صدا و سیمای مرکز کرمان، برنامه‌های ویژه افطار شبکه شما هستند.

رمضان امسال برنامه جمع‌خوانی قرآن کریم هم هر روز در دو نوبت بعد از اذان صبح و بعد از اذان ظهر به وقت تهران پخش خواهد شد. علاوه بر این تفسیر کوتاه قرآن با حضور آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری از مرکز بوشهر هر روز پیش از اذان ظهر به وقت تهران و سخنرانی نمایندگان ولی فقیه همه استان‌ها بعد از اذان صبح به وقت تهران از جمله دیگر برنامه‌های شبکه «شما» در ماه مبارک رمضان به شمار می‌روند.

«برگ برنده» تولید مرکز گلستان عنوان یک مسابقه جدید است که با محوریت انتخابات و متناسب با ماه مبارک رمضان هر روز به جز جمعه‌ها ساعت ۱۵:۴۵ پخش خواهد شد همچنین مستند «اهل ایمان» هم در ۳۰ قسمت برای ماه مبارک رمضان تدارک دیده شده و هر روز ساعت ۱۶:۳۰ روی آنتن می‌رود.

«سفره» تولید مرکز خراسان رضوی، «چهل قرآن» کاری از مرکز چهارمحال و بختیاری، «رمضان در اصفهان»، «رمضان در زنجان»، «برکت» تولید مرکز سمنان و «درخت زندگی» تولید مرکز ایلام هم مستندهایی جدیدی هستند که هر روز ساعت ۱۷:۱۵ پخش می‌شوند.

برنامه شاخص شبکه شما یعنی «ترانه باران» هم به تهیه‌کنندگی محمد رژدام متناسب با حال و هوای این ماه مبارک هر روز به صورت زنده ساعت ۱۸:۰۰ روی آنتن می‌رود و بازپخش آن ساعت ۱۴:۴۵ خواهد بود.

شبکه «شما» مجموعه جدید «خانه آقاجان» تولید مرکز زنجان به تهیه‌کنندگی حاتم معصومی و کارگردانی علی حسن‌زاده را نیز در ۳۰ قسمت ۳۵ دقیقه‌ای روی آنتن می‌برد.

این مجموعه روایت‌گر قصه خانواده‌ای است که پدرشان از دیرباز در حوزه صنایع دستی فعال بوده و دختران وی که همگی ازدواج کرده‌اند، در کنار همسران‌شان تحت سرپرستی پدر، در صدد توسعه هنر ملیله‌سازی، افزایش مقدار و کیفیت تولید، صادرات و اشتغال‌زایی هستند. پسر این خانواده که در مسیر تحقق آرزوهای دور و درازش، جلای وطن کرده و در خارج از کشور به سر می‌برد، تحت تاثیر جامعه مادی‌گرای غرب است و به همه چیز از بعد مادیات می‌نگرد.

در این سریال سعی شده با بهره‌گیری از مولفه‌های بومی و محلی، علاوه بر پرداخت به فرهنگ و سنت‌های بومی استان، لحظات شاد و مفرحی برای بینندگان فراهم شود. این سریال با هنرمندی آتش تقی‌پور، شهرام عبدلی، حسن اسدی و فاطمه شکری هر روز بعد از اذان مغرب به افق تهران ساعت ۲۰ پخش می‌شود و بازپخش آن ساعت‌های ۰۲:۳۵ و ۱۱:۳۵ روی آنتن می‌رود.

مستند «ایرانگرد ۴» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی جواد قارایی که نوروز امسال از شبکه یک سیما پخش شد هم طی ماه رمضان از شبکه شما پخش خواهد شد، زمان پخش این مستند روزهای زوج ساعت ۲۱:۱۵ در نظر گرفته شده است.

این شبکه یک ویژه برنامه زنده شبانه هم برای مخاطبان خود تدارک دیده که در هفته اول ماه رمضان از استان مازندران، در هفته دوم از استان گلستان، هفته سوم از استان آذربایجان غربی و طی هفته چهارم از استان لرستان روی آنتن می‌رود و زمان پخش آن شنبه تا چهارشنبه ساعت ۲۲ است.

نظرات


تصویری


ویدئو