مدیرکل سینمایی و تئاتر کانون خبر داد: ارسال ۱۲۰۰ اثر به پنجمین مسابقه فیلمنامه و نمایشنامه کانون

منبع: سینما پرس

58

1400/1/23

19:55


سینماپرس: دبیر پنجمین مسابقه فیلمنامه و نمایشنامه کودک و نوجوان کانون پرورش فکری از ارسال نزدیک به ۱‌ هزار و ۲۰۰ اثر به دبیرخانه‌ این رویداد هنری خبر داد.

مرکز تئاتر و تئاتر عروسکی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان

سینماپرس: دبیر پنجمین مسابقه فیلمنامه و نمایشنامه کودک و نوجوان کانون پرورش فکری از ارسال نزدیک به ۱‌ هزار و ۲۰۰ اثر به دبیرخانه‌ این رویداد هنری خبر داد.

به گزارش سینماپرس، امیر مشهدی‌عباس دبیر پنجمین مسابقه فیلمنامه و نمایشنامه کودک و نوجوان کانون پرورش فکری گفت: پس از انتشار فراخوان این مسابقه که از ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۰ مهلت ارسال آثار اعلام شده بود شاهد استقبال خوبی از سوی علاقه‌مندان بودیم و با توجه به درخواست‌های زیاد زمان ارسال اثر را به مدت ۵ روز تا ۲۰ فروردین تمدید کردیم.

دبیر پنجمین مسابقه فیلمنامه‌ و نمایشنامه‌ کودک و نوجوان با اشاره به این‌که علاقه‌مندان باید آثار خود را در بخش مسابقه سامانه کانون ثبت می کردند افزود: پس از پایان مهلت تعیین شده از سوی دبیرخانه این مسابقه، ۱۱۹۹ اثر در سامانه ثبت شد که از این تعداد، ۴۰۲ عنوان فیلم‌نامه بلند سینمایی، ۳۱۶ نمایش‌نامه، ۲۸۷ فیلم کوتاه و ‌۱۹۴ فیلم‌نامه پویانمایی بود.

مدیرکل امور سینمایی و تئاتر کانون با اشاره به جغرافیای سکونت شرکت‌کنندگان یادآور شد: تقریباً از تمامی شهرها حتی از برخی شهرهای مرزی کشور نیز به این مسابقه آثار ارسال شد.

وی ادامه داد: اگرچه ممکن است به خاطر تعطیلات ناشی از بیماری کرونا زمان اعلام برگزیده‌ها به تاخیر بیفتد اما تمام تلاش‌مان را می‌کنیم تا از گاه‌شمار پنجمین مسابقه فیلمنامه و نمایشنامه‌ کودک و نوجوان عقب نمانیم.

مشهدی‌عباس با بیان اینکه از تمام گروه‌های سنی اثر دریافت کرده‌اند، گفت: از میان آثار ارسال شده به دبیرخانه مسابقه بر اساس گروه‌بندی سنی در رده‌ سنی ۱۰ تا ۱۵ سال۳۰ شرکت‌کننده، ۱۵ تا ۲۵ سال ۹۰ نفر، ۲۵ تا ۳۵ سال ۲۲۵ نفر، ۳۵ تا ۴۵ سال ۱۱۵ نفر، ۴۵ تا ۵۵ سال ۶۰ نفر و ۵۵ سال به بالا ۴۰ نفر در این مسابقه شرکت کرده‌اند.

وی همچنین در زمینه‌ مخاطبان آثار رسیده به دبیرخانه نیز یادآور شد: در حدود ۴۰ درصد آثار این رویداد برای مخاطب کودک، ۵۰ درصد برای نوجوانان و ۱۰ درصد ویژه خانواده‌هاست به این معنا که کودکان و نوجوانان می‌توانند به همراه خانواده خود آثار تولید شده را تماشا کنند.

دبیر پنجمین مسابقه فیلمنامه‌ و نمایشنامه‌ کودک و نوجوان به شیوه‌ای گزینش آثار نیز اشاره کرد و گفت: هیات انتخاب در هر بخش به صورت مجزا آثار را بدون نام و تنها با کد مشخص شده مورد بررسی قرار می‌دهند.

مشهدی‌عباس در پایان با اشاره به رویکرد جوان‌گرایی در هیات انتخاب بخش‌های مختلف مسابقه‌ فیلمنامه و نمایشنامه‌ کانون پرورش فکری اظهار امیدواری کرد که این رویداد بتواند تاثیر خوبی در هنر نمایشی و دراماتیک حوزه کودک و نوجوان ایجاد کند.

پنجمین مسابقه‌ فیلمنامه و نمایشنامه‌ کودک و نوجوان در ۲ مرحله صورت می‌گیرد به‌گونه‌ای که ابتدا طرح‌های ارسالی با توجه به شرایط مسابقه از سوی هیات انتخاب بررسی و آثار برتر معرفی می‌شود و در مرحله دوم صاحبان آثار برتر یک ماه فرصت دارند تا نسخه اصلی فیلمنامه (سینمایی و فیلم کوتاه)، نمایشنامه و پویانمایی (داستانی کوتاه) خود را برای داوری پایانی به دبیرخانه مسابقه ارسال کنند.

همچنین موضوع این مسابقه در بخش «تألیفی» با موضوع آزاد، در حوزه «اقتباسی» از آثار چاپ شده کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و در بخش «قهرمانان وطن» با موضوع‌های (اسطوره من، همچون پدر، مهربان و زندگی شهید سردار حاج قاسم سلیمانی) اعلام شده بود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو