ماجرای از دست رفتن منبع آبی سد چلو گهره

منبع: برترین ها

63

1400/1/23

20:19


در پی انتشار خبری با عنوان فاجعه زیست‌محیطی در محدوده سد چلو گهره واقع در بخش فین شهرستان بندرعباس اداره کل حفاظت محیط زیست هرمزگان اطلاعیه‌ای صادر کرد.

خبرگزاری فارس: در پی انتشار خبری با عنوان فاجعه زیست‌محیطی در محدوده سد چلو گهره واقع در بخش فین شهرستان بندرعباس، اداره کل حفاظت محیط زیست هرمزگان ضمن اعزام کارشناسان این اداره کل به محل اطلاعیه‌ای صادر کرد.

متن این اطلاعیه به شرح ذیل است:

بر اساس گزارش تیم اعزامی، دریاچه پشت سد کاملاً خشک شده است، اما به جز از دست رفتن تعداد اندکی ماهی که مربوط به طرح پرورش ماهیان گرمابی بوده و تحت مدیریت اداره کل شیلات می‌باشد، خوشبختانه تلفاتی از سایر گونه‌های آبزی و پرندگان رویت نشد.

بنابر اعلام شرکت سهامی آب منطقه‌ای هرمزگان «با وجود کاهش شدید بارندگی در استان هرمزگان و در پی آن کاهش میزان آورد سد، خشک شدن دریاچه آن پس از مدتی قابل انتظار و طبیعی است و تنها پس از خشک شدن دریاچه، دریچه تخلیه گر تحتانی نمایان شده است».

مسلم است که از دست رفتن این منبع آبی برای ساکنین حوزه سد و سایر زیستمندان وابسته به آن چالش بزرگی را در آینده به همراه خواهد داشت. از آنجا که تخلیه آب به تازگی صورت گرفته و رسوبات انباشته شده موجود در بستر دریاچه سد هنوز کاملاً خشک نشده است، قدم نهادن بر روی این بستر گلی و چسبناک می تواند بسیار خطرناک باشد؛ لذا ضروری است این نکته مورد توجه ساکنین محترم روستاهای همجوار قرار گرفته و از نزدیک شدن احشام به محدوده مذکور نیز ممانعت به عمل آید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو