خبرداغ برای مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی در 1400

خبرداغ برای مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی در 1400


منبع: ناز وب

63

1400/1/23

20:59


خبرداغ برای مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی در 1400

در این بخش از پوتال جامع نازوب با ما همراه باشید با خبرهای داغ و تازه از افزایش مستمری بازنشستگان Increase pensioners’ pensions تا خط و نشان قوه قضاییه برای سامسونگ و ال جی Judiciary line for Samsung and LG.

 

افزایش ۳۹ درصدی مستمری بازنشستگان مشمول قانون تامین اجتماعی

 

خبرداغ برای مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی در 1400

 

مصوبه هیات وزیران در مورد افزایش مستمری بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی در سال ۱۴۰۰ از سوی معاون اول رییس جمهوری ابلاغ شد. رقم افزایش یافته برای دریافت کنندگان حداقل مستمری۳۹ درصد و برای سطوح بالاتر ۲۶ درصد است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر هیات دولت، براساس این مصوبه که در جلسه ۱۸ فروردین سال ۱۴۰۰ به پیشنهاد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، به تصویب هیات وزیران Approval of the Cabinet رسید و امروز به دستور اسحاق جهانگیری ابلاغ شد از ابتدای فروردین سال ۱۴۰۰ کلیه مستمری‌های بازنشستگی، از کارافتادگی و مجموع مستمری بازماندگان مشمولان قانون تأمین اجتماعی که تا پایان سال ۱۳۹۹ برقرار شده است، برای دریافت کنندگان حداقل مستمری، از کارافتادگی جزیی و سایر افرادی که مستمری آنان به نسبت سنوات پرداخت حق بیمه برقرار شده به میزان ۳۹ درصد و برای سایر سطوح بالاتر از حداقل مستمری، به میزان ۲۶ درصد (به علاوه مبلغ ثابت دو میلیون و ۴۸۳ هزار و ۵۵۰ ریال) افزایش می‌یابد.

همچنین حق عائله مندی و حق اولاد کلیه مستمری بگیران واجد شرایط All eligible pensioners، همانند بازنشستگان دستگاه های اجرایی وفق بند (۴) ماده (۶۸) قانون مدیریت خدمات کشوری تأمین و پرداخت می‌شود.

 

رتبه 19 ایران در میان کشورهای بیکار جهان

 

خبرداغ برای مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی در 1400

 

با اندازه گیری آمار بیکاری در بین کشورهای دنیا ایران در رتبه نوزدهم این رنکینگ قرار گرفت تا وضعیت جامعه ایران نسبت به جهانیان مشخص گردد. در تازه ترین گزارش از سری گزارش‌هاي چشم‌انداز اقتصادی دنیا که توسط صندوق بین‌المللی پول International Monetary Fund منتشر می شود, میزان بیکاری در ایران در سال 2016 را 12.5 «12.450» درصد اعلام شد.

بر زمینه این گزارش, نرخ بیکاری در ایران در سال 2015 برابر با 11 درصد بوده هست که به این ترتیب با افزایش بیکاری مواجه شده‌ایم. درعین حال, در این گزارش نرخ بیکاری سال 2017 که 3 ماه تا اتمام آن باقی هست 12.417 درصد پیش‌بینی شده هست که مقداری کاهش را نشان میدهد.

بررسی تازه ترین آمار صندوق بین‌المللی پول از میزان بیکاری در کشورهای دنیا در سال 2016 نشان میدهد, ایران جایگاه نوزدهم را در بین کشورهای مورد بررسی در اختیار دارد.هرچه رتبه کشوری بالاتر باشد یعنی بیکاری کمتری دارد و هرچه رتبه کمتر و به ابتدای لیست نزدیک شویم کشورها با نرخ بیکاری بیشتری مواجه میباشند.

ایران در سال 2015 رتبه 25 را در اختیار داشته که به این ترتیب جایگاه ایران در سال قبل میلادی 6 پله نزول کرده هست. در عین حال, رتبه ایران به لحاظ بیکاری هنوز نتوانسته به جایگاه پیش از دولت یازدهم بازگردد و طی سال‌هاي 2013 تا 2016 «1392 تا 1395» 10 پله بدتر شده هست.

رتبه ایران در رده‌بندی کشورهای دنیا به لحاظ بیکاری در سال 2013 برابر با 29 و در سال 2014 برابر با 26 بوده هست که در سال 2015 به 25 و در سال 2016 به 19 رسیده که به معنای بدتر شدن جایگاه ایران Deterioration of Iran’s position در رده‌بندی جهانی هست. هرچه رتبه از این لحاظ اکثر باشد, آن کشور بیکاری کمتری دارد.

 

خبرداغ برای مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی در 1400

بر زمینه برآوردهای این نهاد بین‌المللی, نرخ بیکاری ایران در سال2013 برابر با 10.4 درصد, در سال 2014 برابر با 10.6 در سال 2015 برابر با 11 درصد و در سال 2016 برابر با 12.45 درصد برآورد شده هست.بر زمینه پیش‌بینی این نهاد بین‌المللی, نرخ بیکاری ایران در سال 2017 با مقداری بهبود به 12.417 درصد خواهد رسید.

بر زمینه این گزارش, آفریقای جنوبی رتبه اولیه بیکاری در دنیا را با 26.7 درصد به خود اختصاص داده و پس از آن بوسنی هرزگوین با 25.4 درصد و یونان و مقدونیه با 23.5 درصد قرار دارد.

رتبه‌هاي چهارم تا پانزدهم به این شرح هست: ونزوئلا 20.6 درصد, سودان 20.6, اسپانیا 19.6 درصد, ارمنستان 18.7 درصد, صربستان 15.90 درصد ,آلبانی 15.2 درصد, اردن 15.2 درصد, کرواسی 14.9 درصد, تونس 14, نیجریه 13.3 درصد, قبرس 13.02 درصد, جامائیکا 12.8 درصد, مصر 12.702 درصد, و جمهوری سائوتومه و پرنسیپ 12.59 درصد.

 

خط و نشان قوه قضاییه برای سامسونگ و ال‌ جی

 

خبرداغ برای مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی در 1400

 

معاون قضایی دادستان کل کشور در پاسخ به سوالی در خصوص برگشت شرکت ال جی و سامسونگ به بازار لوازم خانگی ایران گفت: این دو شرکت در شرایط سخت مردم را تنها گذاشتند و در حوزه قضایی ما اجازه نمی‌دهیم این نوع شرکت ها بخواهند به کشور بیایند

بازگشت سامسونگ و ال‌جی به کشور ممنوع است

سعید عمرانی در برنامه بازدید از خطوط تولید گروه صنعتی انتخاب در اصفهان، با تاکید بر اینکه اگر مبارزه جدی با قاچاق نداشته باشیم صنایع کشور در معرض خطر قرار خواهند گرفت، گفت: یکی از موانع بر سر راه رشد و توسعه صنایع، قاچاق است. درحال حاضر نه فقط در حوزه لوازم خانگی، بلکه در هر بخشی که مشابه داخلی آن وجود داشته باشد اجازه واردات نخواهیم داد و در صورت اقدام در این خصوص، عاملان تحت تعقیب قضایی قرار خواهند گرفت.

معاون قضایی دادستان کل کشور در پاسخ به سوالی در خصوص برگشت شرکت ال جی و سامسونگ به بازار لوازم خانگی ایران با اشاره به سیاست های اقتصاد مقاومتی Resistance Economy Policies گفت: این دو شرکت در شرایط سخت مردم را تنها گذاشتند و در حوزه قضایی ما اجازه نمی‌دهیم این نوع شرکت ها بخواهند به کشور بیایند و به طور حتم امکان فعالیت برای این دو برند در کشور ما وجود نخواهد داشت.

وی افزود: صنعت لوازم خانگی و خودرو یکی از شاخص‌های صنعتی بودن هر کشور است که نشان دهنده درجه پیشرفت هر کشور محسوب می‌شود.

عمرانی با بیان اینکه تولیدکنندگان ایرانی با طراحی، مهندسی، ساخت، قالب‌زنی، قطعه‌سازی در حوزه لوازم خانگی به پیشرفت‌های خوبی رسیده‌اند، گفت: اگر برند محصولات ایرانی را با یک برند معروف خارجی تغییر دهند قطعا باورمان می‌شود که این محصول خارجی است.

 

خبرداغ برای مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی در 1400

 

وی ادامه داد: سیاست‌های اقتصاد مقاومتی بر این مبناست که در شرایطی که دشمن ناچار به عقب‌نشینی شده، به خطرانداختن دستاوردهایی که در دوران تحریم‌حاصل شده، اقدامی نادرست است.

عمرانی تصریح کرد: از منظر حقوقی دو برند لوازم خانگی خارجی در شرایط سختی کشور را ترک کردند البته اقدام خوبی بود زیرا در صورت ادامه حضور و فعالیت آن ها در ایران، هیچگاه شاهد پیشرفت فعلی کارخانه های ایرانی نبودیم.

وی با اشاره به اینکه شرکت‌های خارجی جایی در کشور ما ندارند، گفت: کارگران و مهندسان ایرانی نشان دادند به مراتب از رقبای خارجی خود عملکردی مبتنی بر دانش و به مراتب قوی‌تری دارند. ما نیز در قوه قضائیه به هیچ یک از محصولاتی که نمونه داخلی دارد، اجازه ورود به کشور را نخواهیم داد و با متخلفان برخورد خواهد شد.

عمرانی افزود: بر حسب دستور رئیس قوه قضائیه مکلف شدیم در صورتی که تشخیص بدهیم در حوزه تولید مشکلاتی وجود دارد از دادگاه‌ها و دادسراها خواسته شود تا خارج از نوبت به این پرونده‌ها رسیدگی کنند.

وی در پایان تاکید کرد: ما به سرمایه‌گذاران و فعالان Investors and activists بخش های تولیدی و کارآفرینی که در خطر بیکاری کارگران یا بسته شدن کارخانه ها هستند این قول را می‌دهیم تا این پرونده‌ها را به سرانجام برسانیم که اطاله دادرسی عاملی برای ضربه به تولید کشور‌ نباشد.

 

اخبار اقتصادی داغ و تکان دهنده ایران + اهم خبرها

سرنوشت اقتصادی ایران پس از خروج امریکا از برجام

داغ و جذابترین خبر سال: مرد مشهدی لامبورگینی ساخت (عکس)

سرخط داغ ترین خبرهای ایران/ از خودکشی مقامات تا بهشت جدید تهرانی ها

 

39% increase in social security pensioners in 1400

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو