استفاده از ماسک در تابستان و روزهای گرم سال

استفاده از ماسک در تابستان و روزهای گرم سال


منبع: آرگا

86

1400/1/24

00:04


در این مطلب شما را با روش های ساده و کاربردی آشنا می کنیم که می توانید با استفاده از آن ها عوارض ماسک زدن در روز های گرم سال را به حداقل برسانید. تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

با گذشت بیش از یک سال از ورود کرونا به کشورمان استفاده از ماسک یکی از بهترین روش هایی می باشد که می توان به کادر درمان کمک کرد تا بتوانیم سریع تر این ویروس را از بین ببریم و دوباره زندگی عادی را در پیش بگیریم. بسیاری از افراد دوست ندارند از ماسک در تابستان ها استفاده کنند زیرا به گفته خودشان نفس کشیدن برایشان سخت خواهد بود.

ماسک و مشکلات ناشی از آن

مشکلات ناشی از ماسک در تابستان

علائم کرونای انگلیسی بسیار زود تر از کرونا عادی خود را نشان می دهد با این حال باز هم لازم است تا ماسک زدن را جدی بگیرید و بدانید که این کار علاوه بر حفظ جان شما به حفظ جان اطرافیانتان نیز کمک بسیار زیادی می کند. دمای هوا در تابستان بالا می رود و گاها از ۳۰ درجه نیز رد می شود زدن ماسک می تواند مشکلات بسیار زیادی برای افراد خصوصا سالمندان و افرادی که دارای بیماری های تنفسی مانند آسم می باشند ایجاد می کند. اگر به مدت طولانی در روز از ماسک استفاده می کنید سعی کنید کم تر از مواد شیرین استفاده کنید زیرا این مواد باعث افزایش جوش روی صورت شما خواهد شد. در ادامه مشکلات ماسک زدن در روز های گرم را برایتان بیان می کنیم.

پیدایش آکنه و جوش

همانطور که می دانید جوش ها به دلیل بسته شدن منفذ های پوست ایجاد می شود و زمانی که شما در فصل های گرم از ماسک استفاده کنید رطوبت درون ماسک باعث بالا رفتن تعریق و در نتیجه بسته شدن منافذ در پوست شده و آکنه ها را برایتان ایجاد می کند.

افزایش آکنه های پوستی با ماسک زدن در روز های گرم

عدم تعادل PH

گرمایی که در اثر رطوبت و تنفس شما درون ماسک ایجاد می شود می تواند PH پوست را قلیایی کند و باکتری های بیماری زای بسیار زیادی را روی پوست شما نشر دهد.

درماتیت سبورئیک

این مشکل پوستی به دلیل آسیب های ناشی از کشیده شدن ماسک روی پوست ایجاد می شو.د و پوست شما قرمز و پوسته پوسته خواهد شد.

اگزما

مشکل دیگر پوستی که ممکن است در اثر ماسک زدن برایتان ایجاد شود اگزما می باشد. درمان اگزما کار آسانی نمی باشد و باید بیش تر مراقب پوست خود باشید.

نحوه استفاده از بیماران تنفسی از ماسک

بیماران تنفسی و ماسک

افراد عادی از ماسک زدن شکایت دارند و دوست ندارند بیش تر وقت ها ماسک بر روی صورتشان باشد ولی افرادی که بیماری های تنفسی و آسم دارند باید در این دوران بیش تر از سایر افراد از خود مراقبت کنند زیرا ممکن است مشکلات بسیار زیادی برایشان ایجاد شود. بهترین راه برای استفاده از ماسک در تابستان برای این افراد این است که ماسک های گوناگونی را امتحان کنند و هر کدام که راحت تر هستند را انتخاب کنند.

افزایش مشکلات تنفسی با ماسک زدن

احتمالا برایتان پیش آمده است که بعد از طی مسافتی با ماسک به نفس نفس افتاده باشید ولی جالب است بدانید که این مشکل برای همه افراد ایجاد می شود و طبق گفته متخصصین این مشکل به دلیل عدم تهویه مناسب بدن از راه دهان و بینی می باشد بنابراین تاکید بسیار زیادی دارند که باید حتما در زمان ورزش کردن از ماسک استفاده نکنید.

ماسک در تابستان

مقابله با مشکلات ماسک زدن

شاید برایتان سوالی ایجاد شده باشد که چگونه می توان از این همه عارضه ماسک زدن در امان بود؟ در ادامه نکاتی را برایتان بررسی می کنیم که می توانید با استفاده از آن ها از بروز مشکلات پوستی و تنفسی زمانی که از ماسک استفاده می کنید در امان باشید.

  • خنگ نگه داشتن صورت با استفاده از اسپری های آب مخصوص به شما کمک می کند تا از خشکی پوست در امان باشید.
  • آب بیش تری بنوشید.
  • در محیط خلوت ورزش کرده و از ماسک استفاده نکنید.
  • کوتاه کردن ریش ها برای آقایان الزامی می باشد.
  • آرایش خود را کاهش دهید و اگر می توانید اصلا از لوازم آرایشی استفاده نکنید.
  • سعی کنید در طی روز از کرم های مرطوب کننده برای صورت خود استفاده کنید.
  • بعد از استفاده از ماسک حتما از کرم مرطوب کننده و آبرسان استفاده کنید.
  • ویتامین C بیش تری استفاده کنید.
  • استفاده از مواد غذایی با شیرینی زیاد را کم کنید و تا حدالامکان از استفاده آن ها بپرهیزید.
  • کم  تر از محصولات لبنی استفاده کنید.
  • از ماسک های راحت ولی قابل اطمینان استفاده کنید.

ماسک زدن یکی از مهم ترین کار ها در رابطه با کرونا می باشد.

اگر از این مطلب رضایت داشتید می توانید در ادامه با کلیک بر روی لینک های زیر سایر مقالات آرگا را مرتبط با ماسک صورت مانند ساخت ماسک پارچه ای و نحوه استفاده از ماسک در باران مشاهده کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو