طرز تهیه نان هویج

طرز تهیه نان هویج , دستور پخت نان هویج

نان های حجیم و فانتزی یکی از انواع نان های پرطرفدار به حساب می آید. نان هویج با مخلوط پوره هویج تهیه می شود. این نان را به صورت مخروط طبخ می کنند و درون آن را با مواد دلخواه پر می کنند. می توان از پنیر و گردو و سبزی برای پر کرد نان ها استفاده کرد. می توان از سالاد الویه یا مواد مشابه درون آن پر و به عنوان پیش غذا و فینگر فود برای مهمانی ها و مجالس تهیه و سرو نمود. این نان با وجود هویج، سرشار از ویتامی A و آنتی اکسیدان است که برای سلامتی خانواده و فرزندان می تواند مفید باشد.

مواد لازم نان هویج
هویج بخار پز۱۰۰ گرم
آرد۱۷۰ گرم
شکر۱۰ گرم
مخمر۲ گرم
شیر ولرم۳۰ گرم
سس گوجه فرنگی۲۰ گرم
پودر شیر خشک۱۰ گرم
خامه تازه آبکی۱۸ گرم
کره۱۰ گرم
نمک۱ گرم

طرز تهیه نان هویج

مرحله اول

برای تهیه نان هویج خوشمزه و مجلسی در ابتدای کار، هویج را پس زا پوست گرفتن، شسته و بخار پز می کنیم. سپس در غذا ساز آن را پوره می کنیم. در یک کاسه، هویج پوره شده و آرد و شکر و مخمر و شیر ولرم را اضافه می کنیم.

مرحله دوم

سپس سس گوجه فرنگی و پودر شیر خشک را اضافه می کنیم. سپس خامه تازه آبکی را به آن اضافه کرده و مخلوط می کنیم تا با هم به خوبی ترکیب و یکدست شود. کره را روی بخار کتری آب می کنیم و با نمک به مواد اضافه می کنیم.

مرحله سوم

خمیر را به خوبی مخلوط کرده و یک ساعت استراحت می دهیم تا ور آید. سپس سطح کار را آرد پاشی می کنیم و خمیر را با وردنه روی آن باز می کنیم. خمیر را به ضخامت نیم سانت باز کرده و سپس با یک خط کش برش های طولی به عرض ۱ سانتی متر می دهیم.

مرحله چهارم

سپس دور مخروط های فلزی می پیچانیم. فر را از قبل با دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد گرم می کنیم. مخروط ها را در فر با همان دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد به مدت ۲۵ دقیقه قرار می دهیم تا بپزد. سپس از فر خارج کرده و کنار می گذاریم تا از حرارت بیفتد.

مرحله پنجم

سپس کمی که خنک شد، نان ها را از مخروط جدا کرده و داخل آن را با مواد دلخواه پر می کنیم. سپس ساقه جعفری را روی آن می گذاریم تا مانند برگ هویج شود. برای داخل نان می توان از پنیر خامه ای یا مخلوط پنیر صبحانه و گردوی خرد شده و سبزی استفاده کرد.