اطلاعات دارویی شربت تایلوفن و موارد استفاده از این دارو

منبع: آرگا

105

1400/1/24

09:01


در این مطلب شما را با یکی از دارو های مهم برای تب آشنا می کنیم که از خانواده استامینوفون ها بوده ولی بیش تر از آن ها کودکان را دچار حساسیت می کند. برای آشنایی بیش تر با شربت تایلوفن تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

دارو هایی که برای بسیاری از بیماری ها به عنوان مسکن استفاده می شود کاربرد های بسیاری دارند. در واقع شربت تایلوفن یکی از خانواده های استامینوفن بوده و در درمان تب و التهابات بسیار موثر می باشد. جالب است بدانید که از این دارو به عنوان تب بر یاد می شود.

شربت تایلوفن

شربت تایلوفن

شربت تایلوفن یکی از تب بر های بسیار قوی می باشد و زمانی که برای کاهش تب از داروساز داروخانه شربتی می خواهید یکی از گزینه های شما این شربت می باشد. بهتر است اطلاعاتی درباره این شربت بسیار مهم داشته باشید.

موارد استفاده

  • تسکین درد های ملاسم
  • کاهش تب

عوارض و هشدار ها

  • یادتان باشد تا زمانی که دیابت دارید نباید از این دارو استفاده کنید زیرا ممکن است برایتان نتیجه تست ها را تغییر داده و آن ها را به طور کاذب مثبت اعلام کند.
  • اگر بیماری کبدی دارید توصیه می کنیم خودسرانه از این دارو استفاده نکنید و زمانی که از آن استفاده می کنید تحت نظر پزشک باشید.
  • اگر علایم هپاتیت ویروسی دارید باید این دارو را با احتیاط فراوان استفاده کنید و حتما پزشک را از بیماری خود مطلع کنید.
  • اگر بیماری آلکسیم دارید ممکن است در استفاده طولانی مدت این دارو دچار مشکل شوید و بیماری های کبدی برایتان تشدید خواهد شد.

عوارض تایلوفن

تداخلات دارویی

برخی از دارو هایی که با این شربت استفاده می شود ممکن است عوارضی داشته باشد و شما را یک قدم به بیماری های کلیوی نزدیک تر کند. دارو هایی که با این شربت تداخل دارند عبارت اند از :

نکات مهم

  • یادتان باشد که درباره استفاده از این شربت در بارداری و شیردهی اطلاعاتی وجود ندارد ولی قطعا بر جنین و نوزاد بی تاثیر نمی باشد پس قبل از استفاده از هر نوع دارویی در این دوران سعی کنید با یک پزشک مشورت کنید.
  • قبل از استفاده از این شربت سعی کنید تداخلات آن را بررسی کرده و هیچ گونه از دارو های تداخلی را با آن استفاده نکنید تا مشکلات کبدی و کلیوی برایتان ایجاد نشود.
  • موارد منع مصرفی برای این دارو بیان نشده است ولی قبل از استفاده بهتر است ترکیبات آن را خوانده و اگر به موادی از آن حساس بودید بهتر است داروی دیگری را انتخاب کنید تا دچار مشکلات پوستی و کهیر نشوید.
  • اگر از این دارو بیش از حد استفاده کردید باید سریعا به اورژانس مراجعه کنید تا دوز اضافی از بدن شما خارج شود و از جذب آن جلوگیری شود تا مشکل بدی برایتان ایجاد نشود.

تداخلات دارویی تایلوفن

بسیاری از افراد فکر می کنند با داشتن اطلاعات دارویی می توانند بسیاری از بیماری ها را در منزل درمان کرده و به پزشک مراجعه نکنند با این حال بعد از استفاده خودسرانه از دارو ها دچار مشکل می شوند و جان آن ها در خطر می افتد. بهتر است از خود درمانی بپرهیزید زیرا این درمان ها هیچ سودی برایتان نخواهد داشت و برای این که بتوانید سالم زندگی کنید و از زندگی خود نهایت لذت را ببرید باید در حین مواجهه با مشکلات به پزشک مراجعه کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو