اطلاعاتی کامل درباره ی نحوه شستن لباس زنانه

منبع: زیبامون

115

1400/1/24

13:00


نحوه شستن لباس زنانه موضوعی است که می خواهیم درباره ی آن اطلاعات کامل و کافی را در اختیار شما بگذاریم. شاید برخی این فکر را کنند که نحوه ی شستشوی لباس اهمیت زیادی ندارد و می توان از هر ماده و روشی برای شستن لباس ها استفاده نمود. واقعیت این است که نحوه شستن لباس زنانه از اهمیت بسیاری برخوردار است

اطلاعاتی کامل درباره ی نحوه شستن لباس زنانه

نحوه شستن لباس زنانه موضوعی است که می خواهیم درباره ی آن اطلاعات کامل و کافی را در اختیار شما بگذاریم. شاید برخی این فکر را می کنند که نحوه ی شستشوی لباس اهمیت زیادی ندارد و می توان از هر ماده و روشی برای شستن لباس ها استفاده نمود. واقعیت این است که نحوه شستن لباس زنانه از اهمیت بسیاری برخوردار است و در صورت صحیح نبودن در زمان بسیار کمی باعث نابودی لباس می گردد.

 

وسواس زیاد در شستن لباس به خرج ندهید

متاسفانه برخی از افراد به طور روزانه و مرتب لباس های خود را شستشو می دهند و از انواع شوینده های قوی برای تمیز کردن آن ها استفاده می نمایند. نحوه شستن لباس زنانه باید به گونه ای باشد که بافت لباس آسیب ندیده و دارای طول عمر بیشتری باشد. در صورتی که عادت دارید به صورت وسواس گونه لباس های خود را بشویید، بهتر است پول زیادی برای خرید لباس های با کیفیت خرج ننمایید. نحوه شستن لباس چاپی باید طوری باشد که رنگ چاپ آن از بین نرود.

شستن بیش از حد لباسی که کاملا نخ پنبه است و یا از بهترین نوع ابریشم دوخته شده است، باعث خراب شدن آن می گردد. لباس های خانگی را کافی است هفته ای یکبار شستشو دهید و لباس های بیرون از خانه تنها باید زمانی که کثیف باشند، شستشو داده شوند. نحوه شستن لباس زنانه اگر مکرر و با شدت بسیاری انجام گیرد قطعا لباس ها خراب شده و شما نیازمند لباس های تازه ای خواهید بود. بهترین کار شستشوی منطقی و به اندازه لباس می باشد. این کار باعث بیشتر شدن طول عمر لباس های شما می گردد.

 

شستن لباس ها

 

از شوینده های بسیار قوی استفاده نکنید

افرادی این تصور را دارند که با شستن لباس ها توسط شوینده های بسیار قوی آن ها را ضد عفونی کرده و هر گونه کثیفی را از روی آن ها پاک می نمایند. بهتر است بدانید استفاده ی بیش از اندازه از شوینده های بسیار قوی تنها باعث آسیب به بافت پارچه می گردد و اصلا نقشی در تمیز کردن بیشتر آن ندارد. نحوه شستن لباس زنانه باید طوری باشد که بافت لباس دچار آسیب نگردد. انتخاب شوینده مناسب نوع پارچه نکته ی بسیار مهمی در رابطه با نحوه شستن لباس زنانه می باشد.

مقدار و اندازه شوینده نیز باید استاندارد باشد. اصلا فکر نکنید با کف کردن زیاد، لباس تمیز تری خواهید داشت. جالب است بدانید وجود کف بسیار زیاد باعث می شود تا لباس به طور کامل با آب تمیز نشود و مقداری از باکتری ها بر روی لباس باقی بماند. بنابراین استفاده بیش از حد از مواد شوینده نه تنها باعث تمیزی بیشتر نمی شود بلکه باعث باقی ماندن با کتری ها روی لباس می شود. البته استفاده بسیار کم ماده شوینده نیز کاری صحیح در رابطه با نحوه شستن لباس زنانه نیست و مقدار آن باید اصولی باشد.

 

مایع لباسشویی

 

دمای آب متعادل یکی از موارد مهم در نحوه شستن لباس زنانه

شستشوی لباس با دمای بالای 30 درجه آسیب زیادی را به بافت پارچه وارد می کند. اگر به طور مرتب لباس های خود را با دمای بسیار بالا شستشو می دهید حتما باید منتظر خراب شدن هر چه زودتر آن ها باشید. دمای آب متعادل یکی از موارد مهم در نحوه شستن لباس زنانه می باشد. اگر لباس بسیار کثیفی ندارید، لازم نیست آن را با دمای 40 درجه بشویید. آب گرم تاثیر مخربی بر روی پارچه ها دارد و باعث کمرنگ شدن چاپ های روی لباس می گردد. حتما به این نکته توجه کافی داشته باشید.

 

لباس ها را بر اساس بافت دسته بندی کنید

به احتمال زیاد شما نیز تفکیک لباس را انجام می دهید و بعد اقدام به استفاده از ماشین لباسشویی می کنید. تفکیک لباس بر اساس بافت یکی از موارد موثر در نحوه شستن لباس زنانه می باشد. قطعا نحوه ی شستشوی لباس های کتان و زبر با لباس های نرم و پنبه ای باید متفاوت باشد. در صورتی که تفکیک را بر این اساس انجام دهید هر بافتی متناسب با نوع خودش شسته خواهد شد و عمر لباس ها بیشتر از قبل خواهد بود.

 

برخی از لباس ها را با دست بشویید

اغلب خانم ها عادت دارند که از ماشین لباسشویی برای شستشوی تمام لباس ها استفاده نمایند اما باید دقت داشته باشید که برخی از لباس ها را باید با دست شست تا از آسیب احتمالی جلوگیری نمود. نحوه شستن بلوز و شلوار ابریشمی باید بسیار متفاوت با لباس های کتانی و زبر باشد. سعی کنید لباس های بسیار ارزشمند و حساس خود را با دست شسته و از ماشین لباسشویی استفاده ننماییدشستشوی دستی برخی از لباس ها جزء مواردی است که حتما باید در نحوه شستن لباس زنانه رعایت گردد. اگر تمام لباس های خود را بدون توجه به نوع بافت و ارزشمندی با استفاده از ماشین لباسشویی شستشو می دهید نباید انتظار وجود لباس های نو و زیبا را در کمد خود داشته باشید.

 

شستن لباس با دست

 

نحوه شستن لباس زنانه حتما باید با توجه به نکات بالا انجام گردد تا عمر لباس ها بیشتر بوده و از خراب شدن بافت پارچه لباس ها جلوگیری شود. شستشوی بسیار زیاد لباس، استفاده از شوینده های بسیار قوی، استفاده شوینده به مقدار زیاد، شستن لباس ها با دمای بسیار بالا، تفکیک نکردن لباس ها بر اساس بافت و شستشوی تمام لباس ها در ماشین لباسشویی از جمله مواردی است که باعث آسیب به لباس های شما می شود. رعایت نکات مهم در نحوه شستن لباس زنانه باعث بیشتر بودن لباس های زیبا و نو داخل کمد شما می گردد.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو