حدود 2 میلیون «بیمار نادر» را در اولویت واکسیناسیون قرار دهید

59

1400/1/24

13:45


حدود 2 میلیون «بیمار نادر» را در اولویت واکسیناسیون قرار دهید

سلامت نیوز:مدیرعامل بنیاد بیماری‌های نادر با بیان اینکه یک تا دو میلیون نفر در کشور جزء بیماران نادر هستند، گفت:از وزارت بهداشت درخواست داریم این بیماران را در اولویت واکسیناسیون کرونا قرار دهد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس،حمیدرضا ادراکی، مدیرعامل بنیاد بیماری‌های نادر درباره ضرورت واکسیناسیون بیماران دارای بیماری‌های نادر، اظهار داشت: بیماران دارای بیماری‌های نادر گروهی هستند که به لحاظ مسائل خاص ایمنی و قدرت کم بدن به شدت در معرض بیماری‌های ویروسی قرار دارند و به علت نقص ایمنی در خطر قرار می‌گیرند؛ اگر مبتلا شوند عوارض بیماری برای آنها بسیار بیشتر از افراد دیگر است و عوارض غیر قابل جبران خواهند داشت.


وی ادامه داد: خانواده‌های آنها نگران این موضوع هستند؛ به طوری که بعضی از این بیماران خود نیز شاغل بوده؛ در نتیجه به نظر می‌رسد باید بعد از واکسیناسیون کادر درمان، معاونت دارو و درمان وزارت بهداشت این بیماران را در اولویت واکسیناسیون قرار دهد.


مدیرعامل بنیاد بیماری‌های نادر بیان داشت: با توجه به اینکه بیماران بیماری‌های صعب‌العلاج و پیوندی نیز در اولویت واکسیناسیون قرار گرفته‌اند، ضرورت دارد تا بیماران نادر نیز در اولویت واکسیناسیون قرار گیرند.


ادراکی خاطرنشان کرد: 355 نوع بیماری نادر در کشور شناسایی شده که در مجموع یک تا دو میلیون نفر در کشور جزء بیماران نادر هستند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو